lancerbanner

نظریه جدایی کلید چین!

[ad_1]

در رفتن سیاستمداران چینی به عنوان مشارکت کنندگان بازنشسته شده اند و ایالات متحده مصمم به اجرای یک استراتژی همه جانبه برای کنترل چین است. چارچوب اقتصادی هند و اقیانوس آرام (UNEC) یک پیمان امنیتی دو طرفه بین دو کشور به رهبری چین و چین است. مقامات، دانشگاهیان و رسانه های چینی در این کشور از خودسوزی صحبت می کنند و خود را برای جدایی اجباری از ایالات متحده آماده می کنند.

طبق گزارش فرارو از فارین پالیسی، فانگ شینگهای، نایب رئیس کمیسیون تنظیم مقررات کمیسیون بورس و اوراق بهادار چین، پیشنهاد کرده است که آمادگی یوان برای تسریع روند با اعمال جداسازی ریسک مالی اجباری تسریع شود. یکی از اعضای هیئت علمی در شانگهای استدلال کرد که “سهم صلح به پایان رسیده است. بنابراین، زمان آن فرا رسیده است که چین کاملاً برای جدایی آماده شود.” حتی صداهای میانه رو در داخل چین نیز تغییرات عمیق در روابط ایالات متحده و چین را تایید کرده اند و به دنبال “تئوری جدایی” هستند و از چین می خواهند که “برای بدترین ها آماده باشد، اما به دنبال بهترین باشد.”

در عین حال، ارتش چین و دولت کمونیستی این دو پیوند اقتصادی را در کمان خود تقویت خواهند کرد، مشروط بر اینکه پتانسیل بیشتری برای تقویت وجود داشته باشد. پکن موقعیت استراتژیک خود را در زنجیره تامین نفوذ جهانی و گسترش نفوذ خود در خطوط تجارت دریایی بین المللی تقویت کرده است.

حزب کمونیست چین بر اساس «استقلال» و «خودمختاری» خود را محور متمم پنجم تاریخی قرار داد. تحریم های اخیر روسیه علیه غرب، رهبران چین را بر آن داشته تا حاکمیت اقتصادی خود را تقویت کنند. در 4 فوریه، یک روز پس از حمله روسیه به اوکراین، تیتر روزنامه مردم چین، حزب کمونیست چین، استدلال کرد که این کشور “استقلال و خودمختاری را در صورت ادامه آرمان های حزب و مردم تضمین می کند.” دولت چین اخیرا متعهد شده است که با ایجاد یک “بازار واحد ملی” خوداتکایی را بهبود بخشد. سیاستمداران چین را ترغیب می کنند که برای مقابله با این بحران آماده شود تا در برابر ضربات اقتصادی ناشی از عدم تعهد جدی مقاومت کند.

این مشاهدات به روز نیستند. سیاستمداران چینی، بلافاصله پس از بحران مالی آسیا، از اصلاح نظام مالی جهانی در ده سال گذشته حمایت کردند و از ایالات متحده در برابر دلار هژمونیک محافظت کردند. در سال 2008، دای شیانگ لونگ، رئیس وقت بانک خلق چین (PBOC)، استدلال کرد که سیستم مالی جهانی موجود “نیاز به اصلاح دارد” زیرا “نقش صندوق بین المللی پول (IMF) از طریق چندین کشور منبع اصلی بی ثباتی». یکی از مولفه های اصلی استراتژی دفاعی چین ایجاد یک سیستم غربی بر اساس محدودیت های سیستم تجاری غرب بر اساس تلاش یوان برای بهبود قیمت گذاری انرژی یوان است. تامین کنندگان بزرگ نفت مانند چین، روسیه، آنگولا، ونزوئلا، ایران و نیجریه اکنون یوان را تجارت نفت خود با این کشور می دانند. بورسیه های انرژی بین المللی خطوط لوله نفت خام مستقر در شانگهای مبتنی بر آتی آتا در پنجمین سال آغاز شد و در آوریل پنجمین سال حجم کل معاملات نفت آتی به ارزش 1 تریلیون یوان به کشور و 1 رسید. تریلیون یوان (1.3 تریلیون یوان). دلار) رسید. صادرکنندگان نفت می توانند یوان نفت خود را در مبادلات طلای شانگهای و هنگ کنگ به طلا تبدیل کنند. این قابلیت تبدیل متقابل نشان می دهد که چین، بزرگترین واردکننده نفت داخلی جهان، تجارت داخلی کاملی برای استفاده غیرمستقیم نفت از طلا دارد. این تم نشانه شروع گران ترین گجت های جهان است.

چین در حال سرمایه گذاری در انتقال انرژی فعلی است تا با تقلید از دلار پترو، “یوآن گاز” را تقویت کند. همانطور که کشورهای تولیدکننده نفت برای واردات خود به دلار وابسته هستند که در جاهای دیگر به رایگان در دسترس نیست، کشورهای تولیدکننده گاز مانند روسیه و ایران نیز ممکن است به یوان وابسته باشند. در گزارشی از توسعه جهانی انرژی در چین در سال 9 پس از میلاد، محققان چینی مفهوم گاز-یوآن را پیشنهاد کردند. با توجه به ماهیت در حال گسترش بازارهای جهانی گاز و فشار چین، ظهور چین به عنوان خریدار پیشرو گاز – یوان یک رویا نیست.

روسیه، ایران و چین بیشتر از ایالات متحده گاز طبیعی مایع (LNG) تولید می کنند و همه این کشورها زیرساخت های مالی غیر دلاری دارند. چین به بزرگترین واردکننده گاز طبیعی مایع در جهان تبدیل شده است. ایران که بزرگترین میدان گازی جهان را با قطر مشترک است، زیرا اتحادیه اروپا به دنبال دسترسی خود به گاز روسیه است، به دنبال مجازات رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین به دلیل راه اندازی صادرات گاز طبیعی به اوکراین است. اگرچه چین از روسیه حمایت مادی نکرده و به صراحت به روسیه در رفع تحریم های غرب کمک نکرده است، واردات گاز طبیعی مایع طبیعی از روسیه به روسیه در ماه های اخیر دو برابر شده است. چین، روسیه و ایران قطعا بسیار قوی تر از اوپک هستند.

تقاضای جهانی برای گاز طبیعی بیشتر، مانند سوخت های ترانزیتی در جهت به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه ای و جداسازی قیمت گاز از قیمت نفت و همچنین شرایط مساعد برای ظهور گازهای جدید، گاز را فراهم می کند.

با این حال، دسترسی سریع به یک ارز غالب و ایجاد یک تهدید معتبر برای دلار هژمونیک آسان نخواهد بود. فقدان دارایی های جذاب یوان و کمبود کالاها و خدمات با ارزش بالا و صادرات مطلوب از چین از ظهور قریب الوقوع پترو یوان یا یوان-گاز جلوگیری می کند. اعتیاد چین به حساب جاری و حسابداری سرمایه نسبتاً تنگ است و از رقابت دولت چین با خزانه داری ایالات متحده جلوگیری می کند.

جزء دیگر یک سیستم مالی است که توسط چین از طریق سیستم پرداخت بین بانکی (CIPS) توسعه یافته است که توسط یوان دیجیتال تقویت شده است. سیستم پرداخت بین سیستم بانکی که در سال 2000 معرفی شد، به یک ساختار مالی ویژه تبدیل شده است که ممکن است به نهادهای ممنوعه اجازه ورود به بازارهای جهانی را بدهد، اگرچه انگیزه اصلی ممنوعیت معرفی این سیستم نیست. در شانگهای تأسیس شد، که در ابتدا برای ترویج گسترش یوان بین‌المللی، به‌عنوان جانشین موقعیت چین در سیستم بانکی سوئیفت بانک جهانی، تأسیس شد، حتی قبل از شروع آن، بانک‌های روسی درگیر بودند.

سیستم پرداخت بین بانکی خدمات مالی و عملیات تسویه مالی را در یک پلت فرم واحد ترکیب می کند. این یک سیستم فضایی چینی برای ترکیب SWIFT + CHIPS است که امکان مبادله دلار بین سازمان های مختلف در سراسر جهان را فراهم می کند. ارسال پیام های مالی با استفاده از سیستم پرداخت بین سیستم بانکی و تکمیل حساب های تسویه حساب می تواند خطر افشای اطلاعات از طریق آمریکا را افزایش داده و جریان اطلاعات را از دید بیننده تضعیف کند. علاوه بر این، استفاده از یوان برای تسویه حساب، دلار را از معاملات حذف می کند.

با وجود این، سیستم پرداخت بین بانکی از نظر ظرفیت و پوشش بین المللی محدود است. بر اساس داده‌های موجود در این وب‌سایت، در حال حاضر یک سیستم پرداخت مشارکتی مستقیم در سیستم بانکی وجود دارد که هشت شرکت در آسیا، هشت شرکت در اروپا و یک شرکت در آمریکای شمالی وجود دارد. علاوه بر این، سیستم پرداخت بین بانکی نیز به شدت بر توانایی همکاری و ادغام با سوئیفت برای تشویق مشارکت متکی است.

در ژانویه، قبل از اینکه ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا و کانادا چندین موضع چین را به دلیل نقض حقوق بشر علیه اویغورها تحریم کنند، این کشور مجموعاً 1 میلیون (12 1 میلیون) در خدمات اطلاعاتی سرمایه گذاری کرد. امور مالی (FGIS) راه را هموار ساخته. Financial Information Services Gateway یک شبکه محلی برای خدمات پیام رسانی مالی ایجاد می کند. در عین حال، خدمات اطلاعات مالی محلی، انباری برای ذخیره سازی محلی، نظارت و تجزیه و تحلیل خدمات پیام رسانی و پرداخت فراهم می کند. شایان ذکر است که سیستم پرداخت بین سیستم بانکی و موسسه تحقیقاتی بانک دیجیتال چین، دروازه ورود به خدمات مالی سهامداران است. حضور نشان می‌دهد که سرویس‌های دروازه اطلاعات مالی مورد استفاده برای ترویج یوان دیجیتال در تعالی متعالی قدرتمند هستند. اگر قرار بود بانک‌های بزرگ چینی از سوئیفت کنار گذاشته شوند، سرویس‌های دروازه اطلاعات برای کنترل آنها در مضیقه خواهند بود.

این اقدامات عملا تدافعی است و آمریکا علاوه بر ایجاد مصونیت برای چین، همین پیام راهبردی را نیز دارد. با وجود این، در بدترین سناریو، چین در صورت وقوع یک جنگ فرسایشی، مانند یک رویارویی نظامی شدید بین تایوان و پکن، می‌تواند دو اقدام ضد تهاجمی انجام دهد: مختل کردن زنجیره تامین جهانی و محدود کردن دسترسی خارجی به تجارت. کنترل پکن اختلالات زنجیره فرماندهی عمدی را می‌توان به دو روش مدیریت کرد: اجرای چارچوب ضد تحریم برای محدود کردن دسترسی به بازار چین و کنترل صادرات مواد حیاتی.

چین اکنون به فهرستی از مؤسسات غیرقابل اعتماد، قوانین زمینی، ضد تحریم های خارجی و قوانین ضد کنترل صادرات (ECL) علاقه مند است (اولین قانون چین برای ایجاد یک رژیم کنترل نظارتی جامع) صادرات چین عملیاتی است.

دولت چین می تواند این قوانین را با اجبار شرکت های خارجی به انتخاب بازار چین یا بازار غربی و همکاری در روابط خارجی که تجارت و منافع ملی چین را تهدید می کند، اجرا کند.تحریم های خارجی و قوانین کنترل صادرات و کاغذ سفید نشان می دهد که سیاستمداران چینی نگاه دقیقی به نحوه استفاده از سلطه استراتژیک چین در زنجیره تامین جهانی برای مقابله با منافع خارجی چین و حفاظت از منافع ملی آن داشته باشید.

به عنوان مثال، قوانین ضد تحریم های خارجی و قوانین ضد کنترل صادرات، اقدامات متقابل را تنظیم می کنند، که نشان می دهد چین ممکن است اقدامات متقابلی را علیه هر کشور یا منطقه ای که از کنترل های صادراتی سوء استفاده کند و به امنیت و منافع ملی آسیب برساند، اتخاذ کند. این اقدامات برای شرکت های چینی ارزان نیست. افزایش نارضایتی پولی و ژئوپلیتیکی ممکن است به طور ناخواسته به هجوم سرمایه گذاری به چین منجر شود. چارچوب کنترل صادرات ممکن است دولت چین فرصت جدیدی برای محدود کردن صادرات مواد کمیاب تحت شرایط امنیت ملی استثنایی داشته باشد.

تحریم‌های خارجی و قوانین ضد صادرات می‌تواند مبنای قانونی را برای چین فراهم کند تا نظارت بر امنیت ملی را محدود کند تا صادرات خاک‌های کمیاب و عناصری را که برای تولید لوازم الکترونیکی پیشرفته با فناوری‌های پیشرفته و تسلیحات پیشرفته آمریکایی از جمله ایالات متحده استفاده می‌شود، محدود کند. و متفقین از آن برای جلوگیری از انجام همین کار توسط غرب استفاده خواهند کرد. در بازه زمانی سه تا شش ساله، چین حدود 2 درصد از واردات خاک و عناصر کمیاب خاکی را به ایالات متحده عرضه کرده است.

گزارش شده است که پکن و چین و ایالات متحده همزمان در سال های میانی جنگ بین چین و ایالات متحده بودند. این تهدید در واکنش به گزارش آمریکا مبنی بر تکرار سناریوی منع صادرات کالاهای کمیاب چینی به ژاپن مطرح شد. البته اتکای بیش از حد به چنین تهدیدهایی می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

چین در زمینه اسکیس و المان جایگاه انحصاری ندارد اسکیس ها و المان هایی که واقعا کمیاب نیستند اما به دلیل هزینه و ملاحظات زیست محیطی این موقعیت برای چین ایجاد شد تا انحصار زنجیره ها و المان ها کاهش یابد. اگر ایالات متحده بیش از حد به تهدیدات پکن توجه کند، این پتانسیل را دارد که به تنهایی یک بحران ایجاد کند.

ظهور چین به عنوان یک قدرت تجاری پیشرو منبع دیگری از فشار جذامیان در پکن در طول جنگ اقتصادی است. خرید بنادر چین توسط چین کنترل بیشتری بر کشتیرانی جهانی می‌افزاید که می‌تواند توانایی قدرت‌های خارجی را برای تامین امنیت زنجیره محدود کند. تا سال 2000، چین در دو پروژه بندری در سراسر جهان سرمایه گذاری کرده بود. سه اپراتور چینی، COSCO، Holding Port، China، و Holding International Port، Qingdao، مالک سه بندر اروپایی در سال 2000 بودند. COSCO، یک شرکت کشتیرانی چینی، مالک 9٪ از ترمینال کانتینری در یونان، 1.2٪ از ترمینال CSP Zeebrugge در بلژیک، 3٪ از پایانه کانتینری Navatum در اسپانیا و یک سهامدار کوچک در چندین بندر اروپایی دیگر است.

همه این استراتژی ها دارای همان خطرات خاصی هستند که در بالا ذکر شد. در حالی که دولت بایدن باید به چالش و همسویی با استراتژی چین برای “سرمایه گذاری، برابری و رقابت” ادامه دهد، بنابراین ممکن است وسوسه دست کم گرفتن پتانسیل چین و شیطان برای دست کم گرفتن پتانسیل پکن. چین در برابر دلار آمریکا و دلار آمریکا برای به چالش کشیدن مقاومت می کند. رهبری جهانی

سلطه واشنگتن به دنبال خنثی کردن تلاش های چین برای خنثی کردن قدرت ژئوپلیتیکی ایالات متحده از طریق تقویت جذابیت رهبری ایالات متحده و جذابیت جهانی سیستم موجود است. زمان آن فرا رسیده است که ایالات متحده قبل از شنیدن درخواست های آنها و همدردی با آنها، به درخواست های چین از کشورهایی که مشتاق حمایت یا نمایندگی در سیستم جهانی هستند، پاسخ دهد.

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما