lancerbanner

ریسک جویان نهضت ملی مسکن

[ad_1]

ثبت نام نهضت ملی مسکن تا اول اسفند ادامه دارد و تعداد ثبت نام کنندگان به یک میلیون و 200 هزار نفر رسیده است. این در حالی است که طبق قانون تولید مسکن طی 3 سال 3 میلیون واحد مسکن برای این متقاضیان ایجاد می شود. در این بین اگرچه ظاهرا آمارها نشان می دهد که استقبال در نهضت ملی مسکن به دلیل حجم بالای تقاضا است، اما باید رقابتی باشد. اما واقعیت این است که بخشی از این متقاضیان عملاً مشمول شرایط اول مسکن دولتی نیستند و احتمالا جنبش ملی مسکن با خطر تقاضای مؤثر مواجه خواهد شد.

بر اساس آخرین گزارش وزارت مسکن و شهرسازی، تعداد کل متقاضیان مسکن دولتی در طرح جامع مسکن به یک میلیون و 200 هزار نفر رسیده که از این تعداد یک میلیون و 800 هزار نفر از سوی متقاضیان رد شده اند.برنامه اقدام ملی مسکن برنامه دوازدهم دولت

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که حداقل در شهر تهران، مدعیان اصلی ثبت نام شده در نهضت ملی مسکن، عملاً حق درخواست مسکن دولتی را ندارند. اگر قرار بود این وضعیت در کسری کمتر از سایر نقاط کشور اعمال شود، امکان یک حرکت ملی تمام عیار وجود نداشت. علاوه بر این، عدم توجه به تعداد متقاضیان تحقیق و تفحص باید به سقف یک میلیون تومانی نقدی اضافه شود که عملاً نهضت مسکن ملی را از کار می‌اندازد.

توسعه ایالات متحده با ادغام مسکن

در این ماه و امسال در شرایطی که تنها یک میلیون و 4000 نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، به دلیل تغییراتی در ضوابط و شرایط مسکن کشوری در این نهضت، افراد متقاضی طرح ملی مسکن که شرایط لازم را نداشته باشند در این راه نیز شانس حضور در نهضت ملی مسکن را پیدا کنند. البته این افراد قبل از ثبت نام مجدد توانستند برای احتیاط مجدد در نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند اما ارزیابی وزارتخانه این بود که با انتقال این افراد به نهضت ملی مسکن هر دو شماره ثبت نام قابل قبول و قابل قبول است. ناخوشایند. .

تغییر شرایط مالکیت مسکونی در طرح مسکن دولتی یکی از دلایل اتخاذ این تصمیم بوده است زیرا در طرح ملی تنها متقاضیان واجد شرایط تشخیص عدم وجود ملک مسکونی پس از 3 سال هستند. .

علاوه بر این، بر اساس این اقدام ملی مسکن، تمامی متقاضیان باید شرط 3 سال اقامت قبلی در شهر را رعایت کنند، ضمن اینکه نهضت مسکن ملی این شرط را با شرایط جدید ابلاغ می کند و همچنین شرط اقامت قبلی را برای برخی از متقاضیان حذف می کند. یک تا دو سال طول کشید.

در این میان، چراغ سبز مشروط به ثبت نام مردان مجرد بالای 3 سال از سوی وزارت راه و شهرسازی در سازمان ملی مسکن و شهرسازی با تأخیرهای متعدد در ثبت نام است.

البته وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که از سهمیه دارایی های مثبت برای تامین زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن استفاده می شود. این در حالی است که به گفته این گروه، تعداد افراد واجد شرایط و مشتاق خرید مسکن دولتی به 5 میلیون نفر هم نرسیده است.

نحو ایالت مسکن متقاضیان

بر اساس اعلام وزارت مسکن، از مجموع یک میلیون و 6 هزار نام ثبت نامی برای طرح نهضت ملی مسکن، یک میلیون و 300 هزار نفر از متقاضیان رد و از مجموع یک میلیون و 6 هزار نفر ثبت نام شدند. مسکن ملی همچنین متشکل از 5000 نفر مجرد بین 3 سال تا 5 سال است.

با توجه به اینکه فرصت ثبت نام در نهضت ملی مسکن تا اسفند ماه سال جاری ادامه دارد، افزایش تعداد ثبت نام ها امکان پذیر است. اما آیا ساخت 5 میلیون واحد مسکونی پاسخگوی این تقاضا خواهد بود؟

بررسی تجربه ثبت نام در طرح ملی مسکن حاکی از آن است که در این مدت بدون شرط تعدیل، مدت مالکیت و سکونت قبلی در شهر تقاضا، کمتر از 5 درصد متقاضیان واجد شرایط و مابقی متقاضیان واجد شرایط تشخیص داده شده اند. بنا به دلایلی مسکن پس از 9 سال، شرایط مشارکت در طرح ملی مسکن به رسمیت شناخته نشد.

اما با تغییراتی که در بخش مسکن ایالتی رخ داده است، این امکان وجود دارد که برخی از این افراد باید شرایط مناسب را می‌دانستند، اما بدون در نظر گرفتن تعداد قابل توجهی که می‌خواهند در مسکن دولتی مشارکت کنند، به ویژه تعداد. طرح ملی مسکن همچنین تقریباً نیمی از افراد در ابتدا پول نقد دریافت نکردند و مشارکت را آغاز کردند.

نقشه نهضت ملی مسکن در تهران

بر اساس آخرین آمار وزارت راه و شهرسازی، معادل 1.2 درصد از کل درخواست های ثبت نام شده برای مشارکت در مسکن دولتی مربوط به متقاضیان شهر تهران است که یکی از آنها مربوط به مردان مجرد تا 5 سال است. و حدود 7000 نفر مربوط به صاحبان تقاضای استفاده از تسهیلات نهضت ملی مسکن برای نوسازی و ساخت منازل هستند که تا سقف 2 میلیون تومان در تهران برای ساخت و ساز ساختمان های جدید قابل ثبت است. رفته اند.

شایان ذکر است، وزارت راه و شهرسازی با استناد به خلیل محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی تهران اعلام کرد: والا مردم در نهضت ملی از شرایط اولیه زندگی برخوردار شدند.

این بدان معناست که حداقل 1.5 درصد از ثبت نام کنندگان تهرانی در صورت عدم موافقت می توانند در طرح های نهضت ملی مسکن تهران مشارکت کنند و در واقع چند صد هزار واحد مسکن دولتی را در حومه پایتخت انجام دهند. واحد مسکونی اختصاص داده شده است.

ریسک جویان نهضت ملی مسکن

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما