lancerbanner

۱۰ تا زیباترین گیاهان آپارتمانی مناسب برای حمام کردن

[ad_1]

در رفتن گیاهانی با رنگ سبز که محیط را بهبود می بخشد و کیفیت هوا را بهبود می بخشد، حمام را دلپذیرتر می کند. حمام معمولاً فضایی گرم و مرطوب است که برای مراقبت از بخشی از آپارتمان مناسب است. اگر حمام دیگر مال شما نیست، دستان خود را کثیف کنید و آن را به فضایی دنج و آرام تبدیل کنید. رشد گیاهان در حمام های تاریک نیز با لامپ های فلورسنت امکان پذیر است. ما در مورد گیاهان سازگار با محیط زیست در حمام و خدمات بهداشتی صحبت می کنیم.

مراقبت از گیاهان آپارتمانی در حمام

به گزارش فرارو، نور، رطوبت هوا، خاک مناسب، رطوبت و آبیاری قوانین نگهداری از هر گیاهی در خانه است. برای پرورش و مراقبت از گیاهان در حمام ها باید به نور، دما و رطوبت محیط توجه بیشتری کرد. اگرچه حمام های گرم و مرطوب جریان هوای بیش از حد را در مدت زمان طولانی فراهم نمی کنند، به خصوص در شب برای کاهش رطوبت و رطوبت از حمام استفاده نکنید. نوسانات شدید دما و رطوبت برای اکثر گیاهان امکان پذیر است.

تعداد گیاهان با رطوبت بالا برای هوا مناسب نیستند. به عنوان مثال، گونه های ساکولنت و کاکتوس هوای خشک را ترجیح می دهند و بین محیط های مرطوب و مرطوب رشد می کنند. اکثر حمام های ایرانی دارای نور کم یا بدون نور هستند. اما نگران نباشید، گیاهان آپارتمانی زیادی وجود دارند که در شرایط نور کم رشد می کنند. تاریکی برای هیچ گیاهی مناسب نیست. لامپ های فلورسنت فرصتی برای پرورش گیاهان در حمام های تاریک نیز فراهم می کنند. بنابراین هنگام انتخاب گیاهان آپارتمانی برای استحمام باید این سه عامل را در نظر بگیرید: نور کم، رطوبت زیاد و نوسانات دما.

در این راستا گیاهانی را به شما معرفی می کنیم که با خدمات استحمام و بهداشتی سازگاری بالایی دارند.

مرحله استقبال از بامبو

. بامبو خوش شانس
ممکن است دوازده ساقه درهم و گیاهان پیچ خورده بامبو سبز را در ادارات، هتل ها و خانه ها دیده باشید. این گیاه زیبا که اعتقاد بر این است که مایه شادی است، از گروه گیاهان دارویی و از خانواده Asparagaceae است. Bamboo Welcome هیچ ارتباطی با گیاهان جدید یا بومیان بامبو در جنوب شرقی آسیا ندارد. بامبو افزودنی زیبا به خاک است که کشت و پرورش داده می شود و همچنین آب گریز است. این گیاه زیبا در برابر تغییرات محیطی بسیار مقاوم است.

گیاهان بامبو به نور متوسط ​​نیاز دارند. در نتیجه یک حمام سبک در نزدیکی پنجره دارند. اگر بامبو را در خاک می کارید، خاک همیشه باید کمتر مرطوب باشد. سعی کنید گیاه را با آب جوشیده سرد شده و بی رنگ آبیاری کنید. در صورتی که این قلمه ها به عنوان ظروف آب در نظر گرفته می شوند، هر هفته آن ها را با آب تعویض کنید تا از بروز بیماری جلوگیری شود. گیاه بامبو رطوبت خوب را ترجیح می دهد و به آلودگی هوا حساس است. این گیاه زیبا و مدرن برای سبز کردن سرویس بهداشتی بسیار مناسب است.

. پیچک شیطان

پوتوس

با توجه به اینکه پتاس سبک تر تا متوسط ​​تا کم و غیرمستقیم است، گیاه مناسبی برای تثبیت آن در قفسه یا قفس در حمام می باشد. این گیاه گیاهی زیبا و بسیار مقاوم از خانواده Araceae و بومی مناطق معتدل استوایی آفریقا و آسیای جنوب شرقی است. پوتوس گیاهی علفی است که می توان آن را از سقف آویزان کرد. تکثیر این گیاه روشی راحت و محتاطانه است. این گیاه انواع آپارتمانی دارد که بیشتر آنها در بازار گل موجود است.

پتاسیم در طیف وسیعی از شرایط نوری رشد می کند اما برای رشد و نمو نیاز به محیطی روشن دارد. این گیاه در زمستان و هوای خشک گرما و رطوبت را ترجیح می دهد. آبیاری گیاه باید به طور منظم انجام شود، در صورتی که خاک پس از خشک شدن آبکی شود. گیاهان پتاسیمی سبک، غنی و اسیدی هستند. اگر میزان نور محیط حمام برابر باشد، گیاه سریعتر رشد می کند.

. اسپاتی فیلوم

صلح نیلوفر آبی

گیاه فضایی که با نام‌های دیگر نیلوفرهای دره و جرقه‌زنان نیز شناخته می‌شود، گیاهی گلدار و از خانواده Araceae است. این گیاه بومی زیبا، منطقه مرطوب و گرمسیری جنوب شرق آسیا و آمریکای مرکزی و جنوبی است. سازگاری Spatial Phylum Plant با Aperture و Appearance Unique آن را به گیاهی محبوب و دوست داشتنی تبدیل کرده است. قاشق گیاهی است که می تواند در نور حمام از محیط بیرون مراقبت کند. جالب است بدانید که این گیاهان مانند پوتوس، سانسوریا، گندم، پاپایا و … هوا را از مواد مضر پاک می کنند.

نور فراوان و غیرمستقیم یکی از مهم ترین نیازهای فضایی است. بنابراین اگر قصد دارید از این گیاه در حمام مراقبت کنید، از پنجره نورپردازی می شود. بهترین خاک برای کشت، قاشق مرکب از پوست، پرلیت، کوکوپیت یا پیت ماس ​​است. این گیاه همیشه دوست دارد خاک را مرطوب نگه دارد اما آبیاری زیاد دوست ندارد. رطوبت موجود در هوا مهمترین عنصر برای مراقبت از گروه فضایی است. به همین دلیل است که حمام های فضایی این شرایط را برای گیاهان فراهم می کنند. سعی کنید دما را از 5 پای به 5 درجه سانتیگراد و بالاتر از 3 درجه سانتیگراد تغییر ندهید.

. گیاه گندم یا عنکبوت

گیاه گندم

گیاه گندم با نام علمی comosu chlorophytum و نام انگلیسی spider گیاه جزئی از این گیاه محسوب می شود. این گیاه بومی مناطق استوایی و آفریقای جنوبی است. اما امروزه در سراسر جهان در حال پرورش است. علف گندم مقاوم ترین و ارزان ترین گیاه است. این گیاه عناصر مضر موجود در هوا مانند زایلن، فرمالدئید، بنزن و مونوکسید کربن را از بین می برد. علف گندم یکی از گیاهان گلخانه ای محسوب می شود و برای فضای باز و فضای سبز شهری مساعد است.

این گیاه به دلیل انعطاف پذیری خود قادر به سازگاری با تغییرات دما و سایر شرایط است. یک حمام گرم و مرطوب با تشعشع نور ضعیف از پنجره عبور می کند. کشت گندم کافی است. علف گندم در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم است و در هر خاکی زندگی می کند. گندم برای رشد بهتر نیاز به آبیاری منظم دارد. خاک باید همیشه مرطوب باشد. این گیاه انواع و اقسام زیبایی دارد مانند سبزیجات برگ سبز و سبزیجات برگ سبز که می توانید از گل فروشی ها یا گلخانه ها خریداری کنید.

. سانسویریا

سانسور

شمشیر یا سانسوریا گیاهی گلدار بومی آفریقا و ماداگاسکار است و از خانواده Asparagaceae است. سانسور گیاهی مجلل، مقاوم، ارزان و متنوع است که می تواند آن را در هر محیطی پرورش دهد. طول عمر این گیاه در برابر گیاهان مقوی است. سانسور مانند اسموتی است، زایلن و تولوئن را از هوا جذب می کند و کیفیت هوای شما را بهبود می بخشد. ممکن است بخواهید این گیاه زیبا را در اتاق نشیمن، اتاق خواب و حتی سرویس بهداشتی و حمام خود پرورش دهید.

برای پرورش سانسور گیاهی باید به آبیاری گیاه و نوع خاک توجه کرد. این گیاه آبیاری زیادی را دوست ندارد و در خاک حاصلخیز به خوبی رشد می کند. رطوبت یا هوای خشک برای گیاه مهم نیست. گیاهان سانسوریا در شرایط نوری متوسط ​​بهترین رشد را دارند اما شما می توانید نور، نور کم و سایه را تحمل کنید. بهترین نوع سانسور برای استحمام و مراقبت های بهداشتی، سانسور بالا یا سبز کوتاه است. برخی گناهان بیش از این نیاز دارند.

. گیاهان هوایی / Tillandsia

تلاندیزیا

تای یک سرده از حدود 2 گل همیشه سبز، همیشه سبز و زردآلو است که در خانواده Bromeliaceae یافت می شود. این گروه ها بومی کوه ها، جنگل ها و بیابان های شمال مکزیک، جنوب شرقی آمریکا، آرژانتین و دریای کارائیب هستند. برگ های آن کم و بیش پنهان رنگ و دارای سلول هایی به نام «تریکوم» هستند که قادر به جذب رطوبت موجود در هوا هستند. این گیاهان زیبا در مکان هایی زندگی می کنند که برای مدت طولانی آب وجود ندارد، مانند صاعقه، تنه درختان، صخره ها یا حتی بیابان ها. این گیاه مقاوم با ظاهری مدرن خانه ای خلوت ایجاد می کند. توجه به دیدگاه گیاه تایلندی مهم است. این گیاهان به نور روشن با نور متوسط ​​تا غیر مستقیم نیاز دارند.

معمولاً در تایلند از علف های هرز مراقبت نمی شود. در عوض به تنه درخت، یک سنگ کوچک یا یک سنگ نیمه قیمتی متصل می شوند. دو روش مختلف برای آبیاری هوانوردی در تایلند وجود دارد. یکی اینکه گیاهان را هر 3 یا 4 روز یکبار آبپاشی کنید و روش دیگر آبیاری گیاهان در هفته یک بار به مدت 5 دقیقه در داخل ظرف است. اگر در حمام از تایلند مراقبت می کنید، دیگر نیازی به پاشیدن آب روی برگ ها یا انقباض آنها نیست. بهترین دما برای نگهداری از این گیاه 4 تا 5 درجه سانتیگراد است.

. جعبه جعبه قرمز (Nephrolepis exaltata)

شمشیر سرخسبرگ

جعبه بوستون که با نام جعبه جعبه نیز شناخته می شود، با نام های پرنده قرمز و پرنده قرمز ماهی نیز شناخته می شود. این گیاهان در مکان های مرطوب و سایه بهتر رشد می کنند و به همین دلیل آنها را در لیست گیاهان آپارتمانی مخصوص استحمام قرار داده ایم. جالب است بدانید که این گیاه زیبا نقش مهمی در تصفیه هوا دارد.

مراقبت از سردرد آسان تر است. اما توجه به چند نکته کلیدی در پرورش گیاه در حمام ضروری است. سردرد به آبیاری حساس است بنابراین تا حد امکان چشمان خود را از حمام دور نگه دارید. برای جلوگیری از پاشیدن آب روی برگ ها می توانیم آن را از سقف آویزان کنیم. علف های بوستون به آبیاری متوسط ​​تا متوسط، متوسط، رطوبت فراوان، خاک غنی و خاک حاصلخیز نیاز دارند. این گیاه در شرایط نوری به خوبی رشد می کند.

. Monstera deliciosa

برگ انجیر

درخت انجیر یا مونسترا یکی از زیباترین و مقاوم ترین گیاهان گیاهی است که در محیط های روشن، گرم و مرطوب به سرعت رشد می کند. اگر حمام شما نور کافی دارد، از این گیاه در حمام مراقبت کنید تا منظره ای استوایی بی نظیر ایجاد کنید. انجیر از خانواده Araceae و بومی جنگل های گرمسیری و مرطوب جنوب مکزیک و پاناما. یک محیط گرم و مرطوب حمام، اگر روشن باشد، ظاهری هوایی به پوشش گیاهی اصلی می دهد. مراقبت از این گیاه زیبا کافی است نور غیر مستقیم و فراوان، خاک حاصلخیز، گرما و رطوبت را تامین می کند. علف های هیولا به آبیاری منظم و متوسط ​​نیاز دارند و به خاک خشک طولانی مدت حساس هستند.

. گیاه آگلائونما

آگلونما

گیاه تقویت کننده جنسی یا آگلونما که همیشه به خاطر قند سبزش معروف است، در برابر آب و محیط های تیره تر مقاومت کمتری دارد. این گیاه زیبا از خانواده Araceae و بومی مناطق مرطوب و پرباران آسیای جنوب شرقی است. این گیاه به خوبی رشد نمی کند، زیرا اکثر گیاهان دارای خاصیت تصفیه کننده هوا هستند. اما به دلایل خوب، ممکن است برای نوزادان یا حیوانات اهلی خطرناک باشد. به دلیل تنوع در شکل و رنگ، شاخ و برگ و سازگاری با تغییرات محیطی فوق یکی از مهمترین گیاهان خانگی است.

این گیاه به نور و آب کم و رطوبت زیاد نیاز دارد تا گیاه برای رشد در حمام مناسب باشد. خاک غنی و هوای سبک و گرم برای رشد و پوشش گیاهی سرسبز آگلونما ضروری است. قیمت این گیاه مناسب است و رشد آن از طریق هرس و توزیع تکثیر می شود.

. Platycerium bifurcatum

گوزنی سر قرمز

گیاه انگور فرنگی قرمز یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی است که با انواع انگور فرنگی رابطه خانوادگی دارد. این گیاه از خانواده Polypodiaceae و بومی جنوب شرقی آسیا و بخش هایی از شمال استرالیا است. گیاه انگور فرنگی سر قرمز نیز جزو گیاهان آلوپسی یا اپی فیت محسوب می شود. احتمالاً یکی از بهترین فضاها برای نگهداری از این گیاه، محیطی مرطوب، مرطوب، گرم و مرطوب است. البته برای رشد و بقای این گیاه به سبک بستر مناسبی نیاز دارد که به طور یکنواخت مرطوب باشد.

شاخه غاز قرمز به محیطی روشن نیاز دارد. اما باید آنها را از نور مستقیم و سوزان دور نگه دارید. بهترین دما برای نگهداری از این گیاه 4 تا 5 درجه سانتیگراد است. لازم است با گرم شدن هوا، رطوبت هوا افزایش یابد. این نوع رشد سر نسبتا سریع است و در مدت زمان کوتاه زیبایی کوته بینانه ایجاد می کند. این گیاه آپارتمانی ارزش بیشتری نسبت به سایر گیاهان کمیاب دارد.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما