جنون نفتی آیا طلای سیاه همچنان به رکوردشکنی ادامه می دهد؟

[ad_1]

در رفتن تحریم نفت و گاز روسیه علیه رئیس جمهور آمریکا بهاءالله قیمت نفت را یک بشکه در هر بشکه کاهش داده است. جو بایدن تحریم های جدیدی را علیه روسیه به دلیل واردات انرژی، گاز و نفت این کشور از آمریکا اعلام کرد.

به گفته فررو-والدنر، بایدن در کاخ سفید روزولت در بیانیه ای گفت که اتحادیه اروپا و ایالات متحده ممنوعیت مشابهی را اعلام نخواهند کرد، زیرا آنها به شدت به مسکو برای نفت و گاز متکی هستند. وی افزود: بنابراین در زمانی که دیگران نمی توانند این اقدام را انجام دهیم. اما ما همچنین از نزدیک با اروپا و شرکای خود برای ایجاد تعهد بلندمدت به تعهد آنها به انرژی روسیه کار می کنیم.

آمریکا سالانه حدود 2000 بشکه نفت و به طور متوسط ​​5 میلیارد بشکه نفت از روسیه هر سال وارد می کند که معادل 5 درصد کل واردات آمریکا است. از این میزان واردات حدود 2000 بشکه در روز نفت خام بوده که حدود 5 درصد از صادرات روزانه روسیه را تشکیل می دهد.

جنون نفتی  آیا طلای سیاه همچنان به رکوردشکنی ادامه می دهد؟مرز نفتی ۱۴۰ ۱ را رد کرد
حمیدرضا صالحی، رئیس اتاق بازرگانی انرژی ایران به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید وی با اشاره به عبور کوتاه مدت قیمت نفت از مرز ۱۴۰۵ گفت: با توجه به بحران اوکراین و جنگ در این کشور، تقاضا برای نفت در این کشور افزایش چشمگیری داشته است و با افزایش قیمت نفت، آمریکا با کمک متحدانش، از جمله عربستان سعودی، به دنبال آزادسازی ذخایر استراتژیک خود و کنترل هر بشکه نفت است.

وی افزود: بنابراین اگر قیمت نفت به مرز ۲۰۰۱ یا بیشتر برسد، حداقل در کوتاه مدت امکان اجرای آن وجود نخواهد داشت. اما عامل دیگری که می تواند قیمت نفت را کنترل کند این است که اگر تنها خبر از سرگیری توافق هسته ای ایران با کشورهای غربی منتشر شود، همان عامل می تواند بازار را کنترل کند.این اصطلاح نشان دهنده تعادل قیمت نفت است.

صالحی با اشاره به اینکه قیمت نفت در بلندمدت به بیش از صد 3 افزایش پیدا نکرده است، گفت: روسیه به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز جهان، وابستگی زیادی به واردات نفت دارد و در صورت اعمال تحریم های اقتصادی، روسیه تحریم های اقتصادی بسیار طولانی است اما این کشور با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه است.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران افزود: با ادامه تحریم ها، روسیه باید تصمیم بگیرد که این تحریم ها را لغو کند یا به دنبال توافق برای لغو آن باشد. اگرچه مشکلات در این زمینه بیشتر است، اما مشکل دو طرف دارد، اما باید دید کدام طرف می تواند بیشترین بهره را از آن ببرد.

صالحی با اشاره به درخواست روسیه برای لغو تحریم های آمریکا علیه ایران در قالب تحریم، ادامه داد: با توجه به تحریم هایی که روسیه با آن مواجه است، این کشور مراقب سرمایه گذاری خود در حوزه نفت و گاز و همچنین برنامه هسته ای ایران است. این در حالی است که روسیه طی چند سال گذشته با درخواست روسیه برای تضمین آمریکا مبنی بر اینکه تحریم ها علیه این کشور مانع از همکاری این کشور با ایران نمی شود، پیشرفت های چشمگیری در روسیه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: دو طرف بر سر تعلیق تحریم‌های ایران که یکی از کانال‌هایی است که روسیه می‌تواند تحریم‌های ایران را به‌ویژه در بخش انرژی لغو کند، به توافق رسیده‌اند، اما باید توجه داشت که این امر تصادفی نیست، زیرا آمریکا. کشورها چنین تضمینی به روسیه نداده اند.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما