lancerbanner

ردیابی 1 سیگنال «زربان کلب» marmoz در عماق فزا!

[ad_1]

فرارو- ستاره شناسان می گویند سیگنال رادیویی عجیبی را از اعماق فضا شناسایی کرده اند که مانند ضربان قلب می تپد و سیگنالی یکنواخت و منظم ارائه می دهد. دانشمندان می گویند که این سیگنال که از نقاط دوردست کیهان شناسایی می شود، دوباره درک ما از این پدیده های مرموز را به چالش می کشد.

بر اساس این گزارش سال‌هاست که ستاره‌شناسان گوش‌های خود را تیز کرده‌اند تا شاید پیام‌های موجودات هوشمند دیگر را در اعماق کیهان شناسایی کنند، اما خود ما نیز پیام‌های رادیویی زیادی را از بیگانگان به اعماق فضا فرستاده‌ایم به امید دریافت آن‌ها. در طول سال‌ها، سیگنال‌های رادیویی زیادی را کشف کرده‌ایم که به سادگی غیرعادی و شبیه پیام‌های رمزگذاری‌شده بودند، اما در نهایت هیچ یک از آنها با موجودات هوشمند بیگانه مرتبط نبودند. با این حال، امیدهای ما برای یافتن پیام‌هایی از جهان‌های بیگانه هنوز به پایان نرسیده است و حتی تلاش‌ها برای ساخت دستگاه‌هایی که بتوانند این پیام‌ها را با دقت بیشتری ردیابی و رمزگشایی کنند، افزایش یافته است.

دانشمندان بر این باورند که این سیگنال رادیویی جدید توسط یک انفجار سریع به نام FRB 20191221A ایجاد می شود. آنها می گویند که مدت زمان فلش های رادیویی شناسایی شده در فضای بین کهکشانی حدود سه ثانیه است، اما این مورد نادر بسیار سریعتر از این زمان استاندارد رخ داده است. در واقع، انفجارهای با شدت بالاتر هر 0.2 ثانیه در این پنجره به مدت سه ثانیه اتفاق می‌افتد، که دانشمندان می‌گویند قبلاً هرگز در هیچ انفجار رادیویی دیده نشده است.

ردیابی 1 سیگنال «زربان کلب» marmoz در عماق فزا!

این ردیابی توسط آشکارساز CHIME در دسامبر 2019 انجام شد و دانشمندان بلافاصله متوجه شدند که با چیزی بسیار عجیب روبرو شده اند. دانیل میشلی، اخترفیزیکدان از موسسه اخترفیزیک و تحقیقات فضایی MIT Kavli، گفت: «این سیگنال بسیار غیرعادی است. نه تنها بسیار طولانی بود، حدود سه ثانیه طول کشید، بلکه پیک های دوره ای نیز وجود داشت که بسیار دقیق بودند و هر کسری از ثانیه خاموش می شد – بوم، بوم، بوم – مانند ضربان قلب. این اولین بار است که ما چنین چرخه های سیگنالی را ردیابی می کنیم.»

انفجارهای رادیویی یکی از جذاب ترین اسرار کیهانی کنونی است. آنها تشعشعات بسیار قدرتمندی در طول موج های رادیویی هستند که در فضای بین کهکشانی در مدت زمان بسیار کوتاه – معمولاً میلی ثانیه – شعله ور می شوند. در یک چشم به هم زدن، این انفجار به اندازه 500 میلیون خورشید انرژی ساطع می کند. اکثر انفجارهای رادیویی سریع فقط یک بار شلیک می شوند و پیش بینی آنها غیرممکن است. بنابراین، تشخیص و ردیابی آنها اساساً یک امر شانسی است که یک تلسکوپ رادیویی در جهت درست قرار گرفته است.

یک انفجار رادیویی سریع می تواند سرنخ های مهمی را در مورد اسرار بزرگ جهان ما آشکار کند. در سال 2020، برای اولین بار، یک انفجار رادیویی سریع در داخل کهکشان راه شیری شناسایی شد. این ستاره در نوعی ستاره نوترونی به نام مگنتار ردیابی شد که نشان می دهد این رویدادهای بسیار مغناطیسی و متراکم ممکن است حداقل مسئول برخی از انفجارهای رادیویی سریع باشند. در مورد این سیگنال جدید نیز دانشمندان معتقدند ابری از پلاسما در اطراف منبع وجود دارد که می تواند شاهدی بر وجود یک ستاره نوترونی باشد.

اگرچه هنوز مشخص نیست که سیگنال‌های FRB در 20191221A چقدر مسافت را طی کرده‌اند، به احتمال زیاد از کهکشان دیگری آمده است و به نظر می‌رسد انفجار آن بیش از یک میلیون بار درخشان‌تر از ستاره‌های نوترونی و سیارک‌های کهکشان خودمان باشد. با این حال، این که چه چیزی می تواند این سیگنال ها را به گونه ای ایجاد کند که قبلاً هرگز ندیده ایم راز باقی مانده است. نتایج این تحقیق در نشریه معتبر است طبیعت پخش شده است.

منبع: sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما