lancerbanner

(ویدئو) گل به روندهایی که در پی دارد افتخار می کند شرایط مراقبت و تولید مثل

[ad_1]

ناز گیاهی زینتی و یخی است که بومی آفریقای مرکزی و جنوبی است و به همین دلیل در برابر آفتاب گرم و نور شدید خورشید بسیار مقاوم است.

به گزارش همشهری، گل یخی یکی از زیباترین گل هایی است که می توانید از پرورش آن لذت ببرید. این گیاه سبز رنگ، پنج راه راه و ضخیم است و گلبرگ های آن ستاره ای شکل و به رنگ های سفید، نقره ای و قرمز دیده می شود.

بیشتر

این گیاه گوشتی به نور بیشتری نیاز دارد. وقتی نور کافی تامین شود به گلدان می رسد بنابراین اگر قصد مراقبت از گل های یخی آپارتمان خود را دارید، باید آنها را جلوی پنجره های شمالی قرار دهید.

در مجموع این گیاه رشد خود را از دست می دهد و زیبایی خود را از دست می دهد. برای اینکه یک گل زیبا به خوبی رشد کند و گلدهی مناسبی داشته باشد، باید در محیطی روشن و آفتابی از آن مراقبت کرد. اگر می خواهید این گل را در زمین نگه دارید، بهتر است آن را در بالکن روشن کنید.

اندازه گلبرگ ها معمولاً 3 سانتی متر است و گل ها بیشتر از 3 سانتی متر رشد نمی کنند. ساقه های این گیاه نیز رشد و تکثیر می کنند. ناز گیاهی خنک نور پسند است، اما توانایی رشد در محیط های کم نور را نیز دارد. اما انقباض در محیط های کم نور بر رشد و گلدهی تأثیر می گذارد. اگر گل یخ زده دارید، باید آن را به جای دیگری منتقل کنید.

آبیاری

بهتر است گیاه گلدار بیش از حد رشد نکند تا ریشه گیاه پوسیده نشود. برای خشک شدن گلدان در فاصله چند سانتی متری خاک باید آب اضافه کنید. اگر انگشت شما در گرد و غبار گیر کرده و گرد و غبار گلدان خیس است، به این معنی است که نباید به آن آب بدهید. سطح آب نیز در زمستان کمتر می شود، زیرا تبخیر آب انجام می شود.

به طور کلی نیاز چندانی به آب سرد ندارند و آب را در داخل لبه های گوشتی خود ذخیره می کنند که شبیه کاکتوس است.

علت پژمرده شدن گل زیباست

مهمترین دلیل پژمرده شدن، زرد شدن و گریه شدن گلهای زیبا آبیاری زیاد آن است. این گیاه شرایط گرم و خشک را برای رشد ترجیح می دهد.

مرطوب

گل ها به رطوبت زیادی نیاز ندارند، بنابراین با رطوبت زیاد، این گیاه مستعد ابتلا به بیماری های قارچی و پوسیدگی است. همچنین این گیاه نیازی به گردگیری ندارد. برای تمیز کردن گرد و غبار بهتر است این کار را با یک پارچه خشک و نرم انجام دهید.

حرارت

گلها تا 3 درجه سانتیگراد را تحمل می کنند اما سردتر نیستند. بنابراین در فصول سرد سال آنها را متعادل نگه دارید.

گرد و خاک

خاکی که یک گیاه گلدار زیبا است به رشد خود نیاز دارد.

کوددهی

 گل ناز رونده

بهترین نوع کود برای گیاهان گلدار ترکیبی از عناصر مختلف مانند نیتروژن، فسفر، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و آرد است. در طول رشد، لقاح نباید بیش از یک بار در ماه انجام شود. همچنین زمانی که در حال استراحت هستید باید کود دهی را متوقف کنید.

مال او

این گیاه معمولاً با آویزان مناسب از گلدان ها و ساقه ها به خوبی رشد می کند، بنابراین باید در پاییز برداشت شود. یک اسب فقیر بهتر از بی اسبی است.

گلدان جایگزین

گیاه گلدار یک ساله سریع است. بهتر است هر سال گلدان را تعویض کنید تا به خوبی رشد کند. بهترین زمان برای تعویض گلدان بهار است. اندازه گلدان نباید خیلی بزرگ باشد.

ضرب

دو روش برای تکثیر گیاه گلدار وجود دارد: کاشت یا هرس.

اگر می خواهید گل را تکثیر کنید بهتر است از هرس استفاده کنید که بهتر است. برای این کار ساقه را که حدود 5 سانتی متر طول دارد به صورت قلمه جدا کرده و خاک را کاملا مرطوب کنید.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما