lancerbanner

(عکس) ناسا از دورترین مناظر کیهان رونمایی کرد

[ad_1]

در رفتن بیل نلسون، مدیر عامل ناسا هفته گذشته اعلام کرد که به لطف تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) که اخیراً پرتاب شده است، می خواهیم “دورترین تصویری که تا به حال از کیهان گرفته اید” را در 3 جولای (ماه گذشته) ببینیم. ). . اوایل این هفته، ناسا اعلام کرد که این تصویر را در اسرع وقت منتشر خواهد کرد.

طبق گزارشات فرارو، بر اساس برنامه رسمی، جو بایدن از اولین تصویر در یک کنفرانس خبری رسمی رونمایی خواهد کرد. بدون شک این یکی از بزرگترین اتفاقات و همچنین سازهای انسانی است که می خواهیم در ساعات دیگر شاهد آن باشیم. جیمز وب یکی از شاهکارهای تاریخ بشر است و مشتاقانه منتظر است ببیند این تلسکوپ چه چیزی را در اعماق کیهان شکار کرده است. در صورت تمایل می توانید این کنفرانس را به صورت زنده تماشا کنید اینجا شاهد جزئیات این رویداد بزرگ باشید.

در آن لحظه و تنها چند ساعت قبل از این اتفاق بزرگ، زنانی که قرار بود جیمز وب را شکار کنند به اوج خود رسیده اند. قصد داریم شما را با محتمل ترین ماموریت هایی که ممکن است این تلسکوپ بزرگ شکار کرده باشد آشنا کنیم.

جیمز وب چه چیزی را شکار کرد؟

تلسکوپ فضایی جیمز وب می تواند کارهای خارق العاده ای انجام دهد، حتی تنها صد میلیون سال پس از انفجار بزرگ، یعنی حدود 1.2 میلیارد سال قدمت. همه آنها به لطف آینه بزرگ و توانایی دیدن نور فراتر از فضای باستانی و ترسیم شده است. از آنجایی که جهان در حال انبساط است، نور بیشتری از همان ستارگان اولیه از طول موج های بلند و طول موج های مرئی به امواج جزر و مدی مایل به قرمز حرکت می کند، که جیمز وب قادر خواهد بود آن ها را با جزئیاتی که قبلا غیرممکن بود تشخیص دهد.

مدیر عامل ناسا هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی در تلسکوپ فضایی گفت: “این چیزی بسیار فراتر از آنچه انسان ها دیده اند است.” این تلسکوپ سیاراتی را که سعی در خنده سایر ستارگان دوردست دارند را چنان پخش می کند که شبیه سیاره ما می شود. این تلسکوپ همیشه بدون وقفه به سوالات ما پاسخ خواهد داد. ما از کجا آمده ایم؟ آیا دنیایی مانند دنیای ما در سایر نقاط جهان وجود دارد؟ بگذار نور بدرخشد.” بنابراین، فهرست اهداف ناسا که جیمز وب در تلاش است در رسانه ها ثبت کند، تا حدی فرض می کند که تصاویر منتشر شده در ساعات دیگر ممکن است به یکی از موارد زیر مرتبط باشد.

. عسل کارینا

سحابی کارینا حدود 8 سال نوری از ما فاصله دارد و در مورد نیمکره جنوبی. کارینا یکی از بزرگترین و درخشان ترین سحابی های آسمان است. هابل چندین بار از سحابی کارینا عکس گرفت، اما منتظر ماند تا تصاویر جیمز وب فروخته شود.

عسل کارینا

. سیاره گسترش یافته WASP-96b

یکی از اهدافی که وب متحمل شده است، جستجوی سیارات فرازمینی خارج از منظومه شمسی است. WASP-96b، یکی از پرخواننده ترین سیارات جهان، به عنوان یکی از جذاب ترین سیارات قابل سکونت در جهان در نظر گرفته می شود. بدون شک ارائه دقیق تصاویر از این سیاره می تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

سیاره گسترش یافته WASP-96b

. حلقه سحابی جنوبی

نیمکره جنوبی یا AKA NGC 3132 در فاصله 6 سال نوری از ما قرار دارد که یک حباب زیبا و درخشان به شکل نیمکره جنوبی است. اگرچه این سحابی ها دارای طبقه بندی مشترک با سحابی های کارینا هستند، اما تضادهای نجومی بیشتری دارند. در واقع بازمانده این دو ستاره جذاب و زیبا یک ستاره دوگانه است که در حال مرگ است.

حلقه سحابی جنوبی

. پنج‌قلوی اصفهان

استفان پنج پا یکی از پنج کهکشان به شکل اسب های نجومی است که 5 میلیون سال نوری از ما فاصله دارند. این کهکشان ها آنقدر به افق ما نزدیک هستند که ممکن است تصاویر آنها غیر واقعی به نظر برسد. اما در واقعیت، تنها چهار کهکشان از این پنج کهکشان با یکدیگر تعامل دارند. پنجمی بسیار به ما نزدیکتر است و تنها حدود 2 میلیون سال نوری از ما فاصله دارد.

پنج‌قلوی اصفهان

. منطقه SMACS 0723

وب در حال بررسی یکی از اولین مناظر اعماق دریا از آسمان از به اصطلاح SMACS 0723 در مورد Volans جنوبی است. واحد SMACS 0723 هدف خوبی برای این نوع رصد دارد، زیرا خوشه های عظیمی از کهکشان ها در پس زمینه وجود دارد. آنها مانند یک ذره کیهانی غول پیکر عمل می کنند و به دلیل نرخ بالای جرم و جنایت، به دلیل انحنای آشکار فضا-زمان در اطراف خود تمایل به خم شدن دارند.

منطقه SMACS 0723

منبع: sciencealert

ترجمه: مصطفی گرفی-فرارو

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما