lancerbanner

اهمیت به اندازه واکنش روی پوست بستگی دارد

[ad_1]

در رفتن بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در ایالات متحده، به طور متوسط ​​6 نفر در ایالات متحده هر سال لخته های خونی را تجربه می کنند که می تواند کشنده باشد. سالانه حدود 7 میلیون آمریکایی جان خود را در حمام خون از دست می دهند.

به گفته فرارو، علت اصلی مرگ و میر زنان در دوران بارداری درست بعد از بارداری است.

لخته های خون می توانند در رگ های بدن شما ایجاد شوند و جریان خون را به قسمت های مختلف بدن مسدود کنند. نفخ ممکن است به دلیل رگ های خونی شما (آمبولی) یا لخته شدن خون در مغز باشد و باعث سکته شود. لخته شدن خون بسیار خطرناک است و حتی می تواند باعث خونریزی غیرطبیعی شود.

خونریزی چیست و چه کسانی در معرض خطر هستند؟

لخته‌های خون سلول‌های داغ یا سموم سلول‌های خونی هستند که حرکت می‌کنند و رگ‌های خونی را مسدود می‌کنند و از انتقال مواد مغذی، اکسیژن و … به سلول‌های مغز جلوگیری می‌کنند. شرایط یا عوامل زیادی وجود دارد که فرد را در معرض خطر بیشتری برای خونریزی قرار می دهد، مانند ضربان قلب نامنظم، دیابت کنترل نشده، چاقی و بیماری های ارثی.

چرا لخته خون است؟

این موضوع واقعاً به قدری کوچک و کوچک است که می توان آن را با یک آسیب بزرگ که به چشم نمی آید مقایسه کرد. یک نشست کوچک، اما در یک منطقه بحرانی، مانند مغز یا قلب، ممکن است باعث آسیب جدی شود و ممکن است برداشته شود. از یک دیدگاه صرف، یک بیماری تنها یک بیماری جدی است که نیاز به مدیریت، درمان یا مراقبت دارد.

نشانه هایی که نشان می دهد خون روی علامت وجود دارد

علائم خونریزی شامل درد، قرمزی یا تورم در یک یا هر دو پا، مشکل ناگهانی و غیر قابل توضیح در تنفس، درد قفسه سینه، ضربان قلب نامنظم، گفتار نامنظم، خونریزی یا از دست دادن هماهنگی است. دلیل اینکه خون در زنان از لخته شدن خون رنج می برد این است که درمان شامل استفاده از داروها برای رقیق شدن خون است. داروهای ضد افسردگی برای کمک به کاهش لخته شدن خون و جلوگیری از لخته شدن خون استفاده می شود.

تسلیم شدن نشانه هوشیاری ناگهانی است و زمانی که ناگهان می چرخد ​​معمولاً نشانه وجود است. موارد اورژانسی که در وریدهای مغز یا نخاع قرار دارند می توانند باعث سکته مغزی یا سکته مغزی شوند (در واقع، اما تصادف). این یک نام اشتباه است زیرا شکل گیری سکته مغزی در بیشتر موارد از قبل وجود دارد و بنابراین، سکته مغزی یا سکته مغزی در یک بیماری مغزی احتمالاً دارای بزرگترین عوامل خطر نیست.

علائم دیگر عبارتند از: ناتوانی در صحبت کردن، عدم درک، فلج یا ضعف صورت، از دست دادن بینایی یا بینایی.

عوامل خطر

هورمون های موجود در قرص باعث می شود خون شما بیش از حد طبیعی متمرکز شود و باعث گرم شدن بیش از حد آن شود، به همین دلیل است که اصطلاح داروی انعقاد بیش از حد بالا است. زنانی که در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند، کسانی هستند که از آنتی استروژن استفاده می کنند.

درمان هورمونی، فشار خون بالا، فشار خون بالا، کلسترول بالا، سیگار کشیدن، بارداری، عفونت یا بیماری التهابی، استراحت طولانی مدت در رختخواب، اختلالات خونی ارثی، اختلالات خونی ارثی چاقی یکی از عوامل خطر برای لخته شدن خون است.

لخته شدن خون و شرایط از قبل موجود

اگر قلب طبق معمول خون را به بدن پمپاژ نکند، خون کندتر و نامنظم‌تر در بدن جریان پیدا می‌کند و منجر به لخته شدن خون می‌شود. خطر ابتلا به بیماری قلبی با خوردن یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم شروع می شود. اجتناب از چاقی و پایین نگه داشتن شاخص های دمای بدن، حفظ LDL یا “کلسترول بد” در کمتر از 5 میلی گرم در هر 10 لیتر، اجتناب از فشار خون بالا و افزایش اسیدهای چرب امگا 3 در یک رژیم غذایی موثر، خونی هستند.

علاوه بر این، زنانی که از اختلالات خودایمنی مانند لوپوس و سیفلیس رنج می برند، لیپیدهای ضد فسفولیپید بیشتری در خون و سیستم گردش خون خود دارند که آنها را مستعد ابتلا به لخته شدن خون می کند. اختلالات خودآزاری بر کل بدن از جمله عروق خونی و جریان خون تأثیر می گذارد.

باعث خونریزی می شود

علل لخته شدن خون با حرکت خون در رگ های خونی مرتبط است که می تواند منجر به جریان بیش از حد خون یا غلظت خون شود. در نتیجه این پدیده، خون می تواند در سیاهرگ هایی که در رگ ها تشکیل می شود تشکیل شود و در قسمت های مختلف بدن عواقب خطرناکی ایجاد کند. همه دلایل ذکر شده در این مقاله همچنان باعث غلیظ شدن خون و ظاهر شدن لخته های خون به صورت غیرمنتظره می شوند.

قرص های هورمونی ضد بارداری

هورمون های موجود در قرص باعث می شود خون شما بیش از حد طبیعی متمرکز شود و باعث گرم شدن بیش از حد آن شود، به همین دلیل است که اصطلاح داروی انعقاد بیش از حد است. لخته شدن خون یکی از عوارض نادر عدم مصرف قرص های ضد بارداری است. خبر خوب این است که هر سال از هر چهار زن تنها یک نفر می میرد.

هورمون های موجود در قرص، استروژن و پروژسترون، مسئول این افزایش هستند. داروهای ضد بارداری جدیدتر و پیوندهای چسبنده خطر عفونت را افزایش می دهند. خطر لخته شدن خون به دلیل استفاده از قرص های ضد بارداری نادر است.

اگر پس از 2 سال سیگار کشیدن، ترومبوفیلی یا سابقه خانوادگی خونریزی قبلی داشته باشید، ممکن است مشکل ژنتیکی داشته باشید که باعث خونریزی شود، یا ممکن است تحت عمل جراحی قرار گرفته باشید، یا هر شرایطی که مانع از حرکت یا بالا رفتن شما شود، در معرض خطر هستید. و نباید به عنوان یک اقدام احتیاطی از قرص استفاده کرد.

هنگام مصرف قرص، در مقایسه با زنانی که از قرص استفاده نمی کنند، لخته شدن خون دو برابر بیشتر می شود. به طور کلی، قرص های ضد بارداری بدون خطر بسیار موثر هستند و سایر فواید بیشتر برای سلامتی خطر دارند.

قرص

بارداری

تغییرات هورمونی در دوران بارداری، به ویژه با استروژن، می تواند باعث غلیظ شدن خون بیش از حد طبیعی شود و تأثیر مفیدتری بر خون داشته باشد. لخته‌های خون می‌توانند در رگبرگ‌های برگ‌های شما ایجاد شوند و کیسه به جایی که لخته‌های خون حرکت می‌کنند، حرکت می‌کند و جریان خون را به قسمت‌های مختلف بدن شما مسدود می‌کند. از ریشه می توان برای ایجاد آمبولی، ایجاد سکته مغزی و در برخی موارد منجر به مرگ استفاده کرد.

خطر خونریزی کمتر از 1% از هر 5 مورد است. لخته شدن خون ممکن است در هر زمانی از بارداری رخ دهد، اما در سه ماهه سوم بارداری یا بلافاصله پس از شروع بیماری. زنانی که از سایر عوارض پزشکی مانند فشار خون بالا، دیابت، چاقی، سیگار کشیدن، استراحت طولانی مدت در رختخواب، ترومبوفیلی، بیماری قلبی، بیماری التهابی روده یا سایر اختلالات ژنتیکی مرتبط با لخته شدن خون در دوران بارداری رنج می برند، بیشتر در معرض سقط جنین هستند. خونریزی دارند

سیگار کشیدن

استعمال دخانیات مشکلات زیادی در سراسر بدن ایجاد می کند و لخته شدن خون یکی از این مشکلات است. توانایی SIGAR در پیش بینی لخته شدن خون، خون را مختل می کند و باعث می شود خون راحت تر لخته شود. رگ های خونی در سراسر بدن از طریق وجود مواد شیمیایی در SIGAR مضر هستند و خطر خونریزی را افزایش می دهند.

سیگار کشیدن

روش جراحی

بخش هایی از جراحی مربوط به لگن، شکم تحتانی و اندام تحتانی خطر خونریزی را افزایش می دهد. جراحی که باعث تحرک کم شما می شود، شما را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد. حرکت یا آسیب کمتر به رگ های خونی خطر خونریزی را افزایش می دهد. پوشاندن جوراب ها و تعویض آن ها بلافاصله پس از جراحی به کاهش خطر خونریزی کمک می کند.

با پزشک مشورت کنید

اضافه وزن داشتن

چاقی جریان خون در ریه ها را کند می کند و خطر خونریزی را افزایش می دهد. چربی اضافی در بدن باعث تیره شدن گردش خون در ریه ها و بزرگتر شدن لخته شدن خون در این گروه می شود. زنان چاق اغلب فعالیت کمتری دارند که این خطر را افزایش می دهد.

ترومبوز عمیق

ترومبوز ورید عمقی (DVT) زمانی شروع می شود که لخته های خون به طور معمول در برگ ها تشکیل شود. علل ترومبوز شامل شرایط ورید عمقی است که جریان خون را مسدود یا متوقف می کند. علل شامل بارداری، جراحی، استراحت طولانی مدت در رختخواب یا سبک زندگی بی تحرک است.

اختلالات خونریزی ارثی، قرص های ضد بارداری، سیگار کشیدن، چاقی و بیماری های قلبی. اگر لخته های خون روی برگ ها ایجاد شود و در جریان خون حرکت کند و آمبلیوپی ایجاد کند، ترومبوز عمیق می تواند خطرناک باشد. بهترین راه برای پیش بینی ترومبوز عمیق شامل ورزش منظم، کنترل وزن، کاهش وزن، ترک سیگار و پرهیز از نشستن طولانی مدت است.

تورم پاها

چگونه می توانم از شر خون بد خلاص شوم؟

تا زمانی که مغز شکل می گیرد، تنها چند گزینه در دسترس است. اگر مشخص شود یا فرض شود که ظرف کمتر از یک ساعت و نیم دوام می آورد، داروهایی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. بنابراین شناسایی این موارد بسیار مهم است. بخش‌هایی از لاک را می‌توان در یک روش مکانیکی به نام ترومبوکتومی بین حذف و معیارهای خاص برای مثال کلان اقتصادی استفاده کرد تا ببینیم آیا لاک مقرون به صرفه است یا خیر.

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما