lancerbanner

چگونه سرعت مودم وای فای را افزایش دهیم؟

[ad_1]

در رفتنشرایطی را تصور کنید که در اتاق خود نشسته اید و ویدیو را به صورت آنلاین با تلفن هوشمند خود تماشا می کنید. دستگاه شما به یک شبکه وای فای خصوصی متصل است و شما خیلی از مودم خود دور نیستید. ویدیو به طور مداوم در حال پخش است و شما نمی توانید آن را با موفقیت تماشا کنید. آپلود یک ویدیو نباید خیلی طولانی باشد ویدیو یا پخش نمی شود یا هنگام پخش قطع می شود یا با کیفیت پایین شروع به پخش می کند. اما راه حل این مشکل چیست؟ در این راستا روش های تقویت سیگنال و افزایش سرعت مودم های وای فای را در نظر خواهیم گرفت.

طبق گزارشات فرارو، زمانی که در این شرایط قرار می گیریم، اولین کاری که انجام می دهیم این است که با ارائه دهنده خدمات اینترنت تماس گرفته و پهنای باند را بررسی کنیم. در صورتی که پهنای باند و خط کشش (در صورتی که سرویس مانند ADSL روی خط تلفن باشد) برای شما مناسب بوده و همچنین در سرعت بالا مشکل دارید، مشکل بعدی ممکن است به دلیل ارتباط ضعیف دستگاه شما و روتر شما باشد.

3 اهمیت انتخاب روتر مناسب برای تامین انرژی وای فای
این فناوری اولین عامل در ایجاد ارتباط قوی بین دستگاه و روتر است. یک روتر ساده می تواند به راحتی نیاز به اتصال پایدار در محیط های کوچک و تعداد کمی کاربر را برطرف کند. در این صورت حتی یک بانداژ متوسط ​​نیز به شما کمک می کند تا از شر آن خلاص شوید. اما ممکن است همیشه اینطور نباشد. در بیشتر موارد، افراد با پشتیبانی چند دستگاه متصل به سرویس و همچنین نیاز به پخش ویدئو و پخش، به سیگنال های اینترنت در مکان هایی که نزدیک روتر نیستند نیاز دارند. در این سناریو، علاوه بر استفاده از باند بالا، نیاز به روتر قوی‌تری نیز وجود دارد.

وای فای

3– کدام روتر را انتخاب کنم؟
در انتخاب روتر، مهم است که برخی از جنبه های مهم را در نظر بگیرید. سازنده کوالکام شبکه ای با اتصال پایدار و قوی را توصیه می کند، ظرفیت شبکه ایجاد شده توسط روتر حداقل دو برابر اینترنت است. برای دسترسی به تجهیزات، روترها و تلفن های هوشمند مانند WiFi “با ورودی و خروجی” (MIMO) “برای” حداکثر 3 مگابیت در ثانیه در نظر گرفته شده است. MIMO به معنای چندین ورودی و خروجی است.

این فناوری دو آنتن برای تشخیص و دو آنتن برای ارسال سیگنال فراهم می کند. برای شبکه‌های سریع‌تر، استفاده از روتر با قابلیت WiFi 3 یا 4E توسط MIMO برای پشتیبانی از این فناوری توصیه می‌شود. روتارهایی با این مشخصات، علاوه بر قدرت بیشتر، می توانند اتصال پایدارتری را ارائه دهند و همچنین در نیروگاه های انرژی صرفه جویی کنند.

وای فای

2- روتور خانه
استفاده از یک روتر قدرتمند به تنهایی اتصال پایدار اینترنت را تضمین نمی کند. همچنین باید به نصب دستگاه توجه شود. موقعیت مکانی می تواند تفاوت زیادی در عملکرد WiFi ایجاد کند. واضح است که هر چه از روتر حذف شود، سیگنال بدتر می شود. نکته این است که روتر باید در یک منطقه مرکزی از خانه یا محل کار قرار گیرد تا فرکانس ها در سراسر محیط به یک اندازه یکسان باشند. بخش هایی از موانع و اشیاء نیز می توانند باعث شوند که سیگنال های WiFi قابل توجه شوند. آینه ها، پنجره ها، شیشه ها و حتی آب آکواریوم ممکن است در انتقال داده ها اختلال ایجاد کنند.

مصالح دیوار نیز باید ارزیابی شوند کارفرما مقاومت متوسطی ایجاد می کند، در حالی که دیوارهای معبد دارای موانعی برای عبور سیگنال ها هستند. فلزات همچنین سیگنال های وای فای را به عنوان یک گذرگاه عالی حمل می کنند. شایان ذکر است که روترهایی به نام «مش وای فای» در بازار وجود دارد که اتصال پایدار را به ارمغان می آورد. این فناوری در چند گره که در مکان ها یا مکان های مختلف قرار دارند استفاده می شود. کاربر می تواند به نزدیکترین گره متصل شود و با بالاترین سرعت به اینترنت دسترسی داشته باشد.

وای فای

آیا دستگاه شما به استانداردهای فعلی WiFi مجهز است؟
اتصال دستگاه خود را برای اتصال WiFi بررسی کنید تا مشکل برطرف شود. کوالکام توصیه می کند هنگام خرید تلفن های هوشمند به شبکه وای فای توجه کنید. بهترین گزینه ها WiFi 2 و 3E هستند که به استاندارد 802.11ax پاسخ می دهند. حتی WiFi 3 نیز اخیراً معرفی شده است که در حال حاضر به صورت تجاری در دسترس نیست.

منبع: gizchina

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما