lancerbanner

اجاره جاده دولتی در بازار مشکل کجاست

[ad_1]

در رفتن وزارت راه و شهرسازی در واکنش به بزرگ نمایی تقاضای تخلیه مستاجران اعلام کرد: هرگونه تهدید به ورود و ورود به کشور بدون دستور قضایی یا حکم تخلیه جرم است. بر این اساس انتشار اخطاریه های تصویری تحت عنوان «تخلیه مستاجر» و انجام اقدامات خلاف قانون توسط این افراد به طور قطع قابل پیگرد قانونی است.

به گزارش فرارو، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: آخرین اقدامات برای اجاره بازار سمندی اعلام شده است. با این لایحه مستاجران یکساله نیز می توانند در یک خانه باشند، اما اگر مستاجر قصد فروش یا تحویل واحد را به فرزند خود داشته باشد، موضوع در شورای حل اختلاف بررسی شود.

وی افزود: مستاجرینی که واحدهای مسکونی خود را تخلیه کردند نیز شرایط را بدتر کرده اند و در قرارداد جدید نیز 3 تا 4 درصد نرخ اجاره را افزایش داده و ابزار نظارتی لازم را در این زمینه فراهم کرده ایم.

این قوانین اما از نظر بسیاری از کارشناسان فایده ای ندارد و تنها راه برون رفت از آن برابری مستاجر و موجر است و با توجه به اینکه این موضوع با تصمیم دولت در تضاد است، توجه به این موضوع ضروری است. وضعیت آن زمان

دخالت دولت در رانت بازار  بازار با این مسائل خوب نیستچرا دولت پاسخگو نیست؟
عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی است گفتگو با فرارو وی با اشاره به وخامت بازار مسکن و به ویژه اجاره بها ناشی از سیاست های پولی و مالی دولت و افزایش نقدینگی و مشکلاتی که در این زمینه به وجود آمده است، گفت: نرخ اجاره و تمدید خودکار اجاره حل نمی شود.

وی افزود: اگر خواهان بحران خودساخته باشیم یک بار برای همیشه به نفع مستاجران تصمیم انقلابی می گیریم نتیجه آن بخشوده نمی شود. تورم مالیات غیر مستقیمی است که دولت از جیب همه مردم اعم از مالک مشاع و مستاجر خارج می کند.

عبدی گفت: این موارد الزام قانون است و با مصوبات دولت قابل اجرا نیست، دادگاه ها نمی توانند مصوبات دولتی را که مشمول قوانین هستند اجرا کنند، باید این مصوبات را وضع کنیم، همچنین تایید شد که شورای نگهبان آن را تایید نمی کند و این مصوبه است. خلاف شرع بود

این تحلیلگران مسائل سیاسی را اضافه کردند: نشستن و تصویب چیزهایی خارج از اختیارات قانونی خود عوارضی هم دارد که می بینید مردم را می کشند چون دادگاه حق رد شکایت مالک را ندارد مستأجر هم می گوید. که دولت تایید کرده ولی چون مبنای قانونی ندارد و مالک هم مطرح می کند دادگاه و حکم تخلیه می آید و مشکلی که مشاهده می کند وجود دارد.

عبدی ادامه داد: دولت مرجع قانون گذاری نیست که اجرای قوانین خلاف قانون را تضمین کند. دولت مجری قانون است نه قانونگذار تصویب، این قوه مقننه است که باید قانون را تصویب کند و دولت و قوه قضائیه اجرا کنند، نامه رسمی اشتباه می کند با توجه به اینکه درک کاملی از این موضوع ندارند. مسایل حقوقی و الزامات قانونی، لذا در این راستا مساعدت حقوقی باید مستقل و معتبر و قوی در کشور باشد تا کلیه پیشنهادات از ابتدا در دست بررسی و در صورت رد مخالفت به تصویب برسد. حتی قوانین اساسی قوه مجریه دولت باید در مجلس تصویب شود و بررسی هایی صورت گیرد که مغایر با قوانین نباشد، بنابراین قانون البته فقط در مجلس تصویب می شود.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما