lancerbanner

کاهش عجیب قیمت نفت یک شبه

[ad_1]

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه پس از رسیدن به بالاترین سطح سه درصدی در شب گذشته برای جبران افت شدید، 3.3 درصد افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، قیمت نفت برنت حداکثر سه دلار و هشت سنت معادل 1.2 درصد افزایش یافته و به دو دلار و دو سنت در هر بشکه رسیده است. نفت برنت دیشب با 1.4 درصد کاهش به 12 بشکه در هر بشکه رسید که بیشترین کاهش روزانه از ماه مارس تاکنون است.

قیمت معامله میان رشته ای آمریکا با دو دلار و دو سنت معادل 0.2 درصد به بشکه ای 1 و 2 سنت رسید. شاخص نفت آمریکا روز سه شنبه با افت 1.8 درصدی برای اولین بار در ماه آوریل در شت 8 بسته شد.

افزایش شدید قیمت ها به دلیل نگرانی از رکود اقتصادی و عملیات قرنطینه در چین است که به تقاضا برای سوخت آسیب می رساند.

بارکلیز روز سه‌شنبه گفت: صنعت نفت به دلیل سال‌ها عدم سرمایه‌گذاری تحت فشار است و در صورت اجازه عرضه نفت ایران و ونزوئلا به بازار، کمبود آن تسهیل می‌شود.

دمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه هشدار داده است که اگر پیشنهاد ژاپن برای تعیین قیمت نفت روسیه به نصف قیمت فعلی بازار از قیمت فعلی بیشتر شود، عرضه نفت به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد و قیمت‌ها به 300 2 بشکه در هر بشکه افزایش می‌یابد.

از سوی دیگر، اتحادیه کارگران روسیه و وزارت نفت نروژ روز سه‌شنبه اعلام کردند که دولت به اعتصاب خود در بخش نفت پایان می‌دهد که باعث کاهش تولید نفت و گاز، مداخله و پایان دادن به کمبود انرژی راکد شده است. این به اروپا آسیب می‌زند. .

از روز شنبه، اعتصاب صادرات گاز نروژ را 1.1 میلیون بشکه در روز و صادرات نفت را 4000 بشکه در روز کاهش داد.

مشاهدات مربوط به رکود نیز بر بازارها سنگینی می کند. بر اساس برآوردهای اولیه، بزرگترین اقتصاد جهان احتمالا در سه ماه اول آوریل تا ژوئن رشد منفی خواهد داشت. این سه ماهه دوم رشد مداوم منفی است زیرا این تعریف از نظر فنی راکد است.

بانک های مرکزی در دو دهه گذشته بیش از دو ماه نرخ بهره را در ماه ژوئن افزایش داده اند. اکنون که تورم در چند دهه اخیر به رکورد بی سابقه ای رسیده است، انتظار برای تثبیت سیاست های سیاسی در نیمه دوم سال متوقف نشده است.

به گزارش رویترز، لئون لی، تحلیلگر CMC Markets در شانگهای، گفت که اگرچه نفت خام همچنان با کمبود عرضه دست و پنجه نرم می کند، اما عوامل اصلی که منجر به افزایش شدید قیمت نفت در روز سه شنبه شد، همچنان قوی هستند. بر این اساس، بهبود قیمت در معاملات روزانه ممکن است یک اصلاح موقت باشد و نفت در کوتاه مدت تحت فشار قرار گیرد.

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما