lancerbanner

خواص دارویی گیاهی

[ad_1]

در رفتن شیرین ترین جمله این است که یکی از مهم ترین گیاهان دارویی ایران، داروی باستانی برای درمان این بیماری ها است. ماده اصلی گیاه شیرین کننده، ترکیب ترپنوئید ساپونین به نام اسید گلیسیریک یا گلیسیریزین، شکر به شکر معادل 2 تا 3 قند است که در صنایع غذایی و دارویی استفاده می شود. این گیاه فواید دارویی زیادی دارد. در طب سنتی از ریشه شیرین برای درمان زخم معده استفاده می شود.

به گزارش فرارو، علاوه بر این مطالعات، بالینی اثرات ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد سرطانی و تقویت سیستم ایمنی را به اثبات رساند. این به معنای معرفی یک گیاه شیرین و فواید درمانی آن است.

گیاه شناسی

بیانیه شیرین

شیرین ترین یا خوشبوترین گیاه نام انگلیسی Liquorice یا Licorice و نام عربی Alsus و نام علمی Glycyrrhiza glabra است. نام علمی این گیاه یک نام یونانی به معنای ریشه شیرین است. این گیاه خوشبو می تواند به اندازه 5 تا 6 متر رشد کند. گیاهان دارای شاخه ها و برگ های زیادی هستند. برگهای شیرین مخلوطی از چهار و هفت جفت برگ و یک سر برگ است.

گل ها به رنگ نامنظم، زرد، بنفش و بنفش هستند و در انتهای ساقه های گل دسته بندی می شوند. گلهای شیرین از اواخر بهار تا اوایل بهار ظاهر می شوند. پس از پایان عمر، دانه های گل به وجود می آیند. در داخل هر پوسته، سه تا پنج دانه به شکل دانه های قهوه است. ریشه شیرین این بیانیه که سرنوشت گیاه را بسیار بزرگ و طولانی می دانند. طول ریشه در مناطق خشک تا 2 سانتی متر است.

مدرسه شیرین بیان در ایران

بیان شیرین در تمام مناطق ایران خود به خود رشد خواهد کرد. اگرچه این گیاه به عنوان یک گیاه دارویی در کشور به طور گسترده کشت می شود، اما در استان های کرمانشاه، ایلام، فارس، خوزستان و شهرهای کشاورزی مرکزی اصفهان و اراک به عنوان مزرعه نخود و گندم محسوب می شود.

تاریخچه مصرف بیانیه شیرین

هزاران سال از زمان استفاده از گیاه شیرین در طب سنتی می گذرد. چینی ها معتقدند که امپراتور حدود 5 سال پیش از افسانه “شنونگ” به عنوان گیاهی خوشبو به نام گیاه جوان کننده جادویی یاد کرده است. ریشه شیرین همین گفته در وسط گنجینه مقبره فرعون مصر که حدود 5 سال قبل از میلاد مسیح کشف شده بود، کشف شد. بیان شیرین نیز یک گیاه دارویی مهم در یونان باستان است. یونانی ها از این گیاه برای درمان سردرد و سنگ کیسه صفرا استفاده می کردند.

گیاهان دارویی گیاهی

ریشه های شیرین ریزوم، ساقه و ساقه یا ریزوم دارای خواص دارویی هستند.

شیرین ترین عبارات

بیانیه شیرین مفید

ریشه خشک، پودر ریشه، شربت یا شهد و عصاره گیاه شیرین از منابع مهم این گیاه دارویی است. در اروپا از این عصاره گیاه دارویی برای تهیه انواع شیرینی، شکلات، آب گیاهی، باستانی، پاستیل و آدمک استفاده می شود. ترکیبات شیرین بیان اصلی بسیاری از داروها هستند. قرص ریگلیس، قرص ضد التهاب لیکوفار و قرص منتازین از جمله داروهای مورد استفاده در این عصاره شیرین است. جالب است بدانید که از عصاره شیرین کننده در ساخت کرم ها، شامپوها، صابون ها و خمیردندان ها نیز استفاده می شود.

شیرین شیرین بیان یا قره محک

عصاره یا شربت شیرین با ریشه در حال جوش و تبخیر آب بیشتر از آن، مفید است. این ماده به رنگ قهوه ای تیره است و معمولاً به صورت جامد در عطرها سرو می شود. از عصاره شیرین در صنایع دارویی، غذایی و بهداشتی استفاده می شود.

نحوه استفاده از بیان شیرین

عرق شیرین کننده معمولاً در نصف فنجان قبل از غذا مصرف می شود. دمنش در زمستان ریشه های شیرین تهیه می کند زیرا برای درمان سردرد مفید است. برای رفع نفخ و سوء هاضمه قبل از غذا یک لیوان عسل (به اندازه یک نخود) همراه با آب بنوشید.

شیرین کننده های شیمیایی

ریشه شیرین ترکیبات مختلف شبیه انواع قندها، فلاونوئیدها، استرول ها، اسیدهای آمینه، صمغ و نشاسته، اسانس ها و صابون ها است. بهترین ساپونین ها اسید گلیسیریک یا اسید گلیسیرینیک هستند.

طبیعت شیرین و بوی شیرین

طبیعت شیرین ریشه و سایر محصولات این گیاه گرمتر است.

بیانی شیرین از خواص درمانی

ویژگی های بیانیه شیرین

• پیشگیری و درمان زخم معده با بیان شیرین: زخم معده یا زخم معده: تنها زخم معده است که می تواند باعث زخم معده شود. هلیکوباکتر پیلوری نوعی باکتری فعال و مارپیچی است که مهمترین عامل ایجاد زخم معده محسوب می شود. البته استفاده طولانی مدت از داروهای ضد التهابی مانند آسپرین نیز ممکن است در زخم معده یا زخم گوار دخیل باشد. برای درمان این بیماری داروهای متعددی توسط پزشکان تجویز می شود. اینها شامل داروها، آنتی بیوتیک ها و آنتی اسیدها می شود. اما بد نیست در کنار داروهای گیاهی و همچنین برای درمان زخم معده از داروهای شیمیایی نیز استفاده کنید.

مطالعات متعدد نشان داده اند که مصرف ریشه های شیرین می تواند به پیشگیری یا درمان زخم معده کمک کند. از ترکیبات دارویی شیرین شده برای افزایش تولید مخاط، بهبود دستگاه گوارش و خونریزی ناشی از درمان زخم معده استفاده می شود. این گیاه با ایجاد زخم معده یا تشدید بیماری، تولید گاسترین را در بدن سرکوب می کند. گاسترین هورمونی است که تولید اسید معده را تحریک می کند و می تواند علائم زخم معده را افزایش دهد.

• تاثیر بیانیه مصرف شیرینی در کاهش وزن: به گفته کارشناسان، حدود 5 درصد از مردم دارای اضافه وزن یا چاق هستند. این آمار برای زنان دو برابر مردان است. بیماری های قلبی عروقی عامل اصلی مرگ و میر در ایران و سوء تغذیه، نداشتن تحرک و اضافه وزن از مهم ترین علل این بیماری ها هستند. چاقی خطر ابتلا به دیابت نوع 2، فشار خون بالا و آترواسکلروز را افزایش می دهد. تغییر سبک زندگی، خوردن غذاهای سالم و ورزش می تواند به کاهش وزن موثر کمک کند. اما گیاه شیرین خاصیت کاهش وزن را نیز دارد، لازم است گیاه بتواند از آن به عنوان یک گیاه کامل استفاده کند.

یک مطالعه نشان داد که اسید گلیسیرینیک موجود در عصاره ریشه شیرین چربی بدن بر روی افراد مورد آزمایش قرار می گیرد. شرکت کنندگان در این آزمایش تنها با استفاده از 1.5 گرم شیرین کننده، دو درصد از آب و چربی بدن خود را در دو ماه کاهش دادند. این مطالعه همچنین نشان داد که مصرف عصاره های شیرین می تواند آلدوسترون را کاهش دهد. آلدسترون یک استروئید است که در بدن تولید می شود و سطح نمک و آب بدن را افزایش می دهد که بر فشار خون تأثیر می گذارد.

• گیاه شیرین ضد سرطان: سرطان می تواند هر بخشی از بدن را تحت تاثیر قرار دهد. سلول ها در یک قسمت از بدن و خارج از کنترل ایجاد می شوند و به قسمت های دیگر گسترش می یابند. بخش‌هایی از انواع سرطان را می‌توان تنها با شیمی‌درمانی درمان کرد، در حالی که بخش‌هایی از هر دو نوع هم به جراحی و هم پروتودرما نیاز دارند. در این راستا، محققان گیاهان بیشتری را مورد مطالعه قرار داده و اثرات آنها را در بهبود سرطان بررسی کرده اند.

دو مطالعه نشان داده اند که ریشه های شیرین می توانند تاثیر مثبتی بر درمان انواع خاصی از سرطان داشته باشند. گلیسیرین یکی از مهم ترین گیاهان دارویی است. نتایج آزمایش‌ها نشان داد که گلیسیرین باعث آپوپتوز (مرگ سلولی)، سرطان معده و سرطان سلول‌های خونی می‌شود. این گروه از محققان اسید گلیسیریک، ماده ای در گلیسیرین را روی سلول ها برای سرطان معده، سرطان خون و سرطان کبد آزمایش کردند. این ترکیب همچنین رشد سلولی آپوپتوز را سرکوب کرد.

طب سنتی

رین بیان آنتی ویروس و آنتی باکتریال شیرین: بیماری های عفونی و ویروسی، بیماری های گسترده و گسترده همیشه تهدیدی جدی برای سلامت انسان محسوب می شوند. امروزه با افزایش روزافزون مصرف آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد ویروسی، بیشتر از داروها شاهد مقاومت در برابر این بیماری ها هستیم. در سال های اخیر، محققان از داروهای شیمیایی مانند عصاره های گیاهی طبیعی برای افزایش مقاومت در برابر میکروب ها و ویروس ها استفاده کرده اند. با این حال، نشان داده شده است که گیاهان دارویی بسیار ضد ویروسی و ضد باکتری هستند.

این گیاهان علاوه بر در دسترس بودن، قیمت کمتری دارند و عوارض جانبی کمتری دارند. شیرین بیان یکی از بهترین گیاهان ضد ویروسی و ضد باکتریایی است. ترکیبات شیمیایی موجود در ریشه شیرین ویروس، انتشار ویروس را کند می کند و از رشد باکتری ها جلوگیری می کند. این گیاه، استافیلوکوک ضد باکتری، استرپتوکوک و کاندیدا آلبیکنس و ضد ویروس هرپس سیمپلکس نوع 2، ویروس تنفسی سنسیشیال و ویروس نقص ایمنی

تاثیر بیان شیرین در درمان مشکلات پوستی: بیماری های پوستی مانند اگزما و آکنه بخشی از بیماری های شایعی هستند که معمولا با مخملک و التهاب همراه هستند. ریشه شیرین حاوی بیش از دو ترکیب شیمیایی و ابزاری است که دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی قوی هستند. مطالعات اخیر اثرات ماده گلیسیرین موجود در ریشه شیرین بیان را در کاهش التهاب و دفع عفونت نشان داده است. عصاره ریشه شیرین می تواند به درمان بیماری های پوستی از جمله آکنه و اگزما کمک کند. در یک آزمایش انسانی، 3 بیمار مبتلا به اگزما تشخیص داده شدند و مشخص شد که آنها اگزما را با عصاره شیرین ساخته شده از ژل درمان می کنند.

• درمان سوء هاضمه و رفلاکس معده با بیان شیرین: دردی که از شکم به قفسه سینه می رسد، طعم تلخی که از گلو خارج می شود، التهاب قلب، تلخی گلو یا سر، همه از علائم رفلاکس معده هستند که اکثر ما آن را تجربه کرده ایم. با این حال، برخی از افراد همچنان چنین علائمی را تجربه می کنند. درد یا ناراحتی در قسمت بالای شکم، نفخ، حالت تهوع و استفراغ و همچنین علائم گوارشی که شامل رفلاکس معده می‌شود، از شایع‌ترین بیماری‌های روده هستند.

گیاه شیرین تنها دارویی است که از زمان های قدیم برای درمان مشکلات استفاده می شده است. در مطالعه ای که بر روی یک فرد مسن مبتلا به سوء هاضمه انجام شد، مشخص شد که مصرف 2 میلی گرم شیرین کننده حاوی کپسول دو بار در روز در مقایسه با علائم سوء هاضمه، اشتها را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. اسید گلیسیریت موجود در عصاره شیرین ریشه نیز در کاهش علائم رفلاکس معده و درمان آن اثر مفیدی دارد.

• گزاره شیرین برای درمان سردرد و آنفولانزا مفید است: علائم اصلی گلوکوم، سردرد و مشکلات تنفسی صرع و آنفولانزا است. ریشه شیرین از دیرباز به عنوان یک داروی موثر در درمان صرع، آنفولانزا و علائم این بیماری ها استفاده می شده است. امروزه از عصاره این گیاه در درمان سردرد استفاده می شود. علاوه بر این، شیرین کننده ها دارای خواص ضد ویروسی هستند که می توانند از ایجاد ویروس های بیماری در بدن جلوگیری کنند. برای این کار دو قطره کوچک یا 2 گرم پودر ریشه شیرین را با مقدار کمی پودر عناب و آلوئه ورا در دو لیوان آب جوش اضافه کنید. بگذارید گرما در گرمای روز جمع شود و 5 دقیقه نفس بکشید.

سال دندان های سالم با بیان شیرین: بیان شیرین خود اثر ضد باکتریایی دارد و از دندان ها در برابر باکتری های مضر محافظت می کند. استرپتوکوک موتانس یکی از عوامل باکتریایی اصلی پوسیدگی و سوراخ شدن دندان است. داروهای گیاهی مختلف در از بین بردن این نوع باکتری از دهان و دندان موثر بوده است. برای این منظور هر شب بعد از مسواک زدن می توانید شیرینی و نمک سرد خود را ابراز کنید.

فواید دیگر جملات شیرین …

منووش شیرین بیان

مطالعات اخیر نشان داده است که شیرین کننده ها در درمان افراد مبتلا به هپاتیت C موثر هستند.
شی شیرین کننده های ضد التهابی و ضد میکروبی به درمان دستگاه تنفسی فوقانی کمک می کنند.
ساس بر اساس مطالعات حیوانی مشخص شده است که مصرف ریشه های شیرین می تواند در بهبود محیط زیست موثر باشد.
منظم مصرف منظم ریشه های شیرین به کاهش سطح قند خون کمک می کند.
• از این داروی گیاهی برای علائم یبوست استفاده کنید، زیرا تشنج را از بین می برد.
کمی مصرف کمتر این گیاه دارویی (علفی معطر) در رفع نفخ و ورم معده موثر است.
ی برای درمان آفات و سایر زخم ها و عفونت های مربوط به دهان می توانید از بیان شیرین گلو استفاده کنید.
ضد اثرات ضد التهابی و طبیعت گرم شیرین کننده گیاهی ممکن است به کاهش التهاب مفاصل در بیماران مبتلا به روماتیسم کمک کند.
• مصرف این گیاه ممکن است سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

اثرات مضر داروهای بدون نسخه و مداخلات دارویی

• مصرف زیاد شیرین کننده ها و چربی ها می تواند منجر به کاهش سطح پتاسیم در بدن شود. سطوح پایین پتاسیم می تواند باعث ضربان قلب نامنظم شود و برای افراد مبتلا به بیماری قلبی خطرناک باشد.
• مصرف شیرین کننده ها در دوران بارداری توصیه نمی شود. مطالعات اخیر نشان داده است که مقادیر خاصی از شیرین کننده ها در زنان باردار می تواند منجر به رشد نامنظم کودک شود. در صورت لزوم، قبل از استفاده حتما با پزشک مشورت کنید.
• در صورت مصرف داروها از مصرف شیرین کننده ها و فرآورده های آن خودداری کنید.
رین ریشه شیرین با داروی آلداکتون (داروی فشار خون) تلاقی می کند.
داری از مصرف داروها و بخارسازها همزمان با شیرین بودن خودداری کنید.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما