lancerbanner

آیا امکان تولید محصولات رنو با همکاری روسیه وجود دارد؟

[ad_1]

در رفتن همزمان با شنیدن خبر همکاری ایران و روسیه در مطبوعات، در آخرین بیانیه سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) آمده است: ما ساندرو را داریم که ممکن است در یک بررسی مشترک به این نتیجه برسیم که ما می تواند آن را احیا کند.

به گزارش فرارو، علیرضا پیمان پاک افزود: البته احیای این دو سکو باید از طریق تیم های فنی انجام شود اما به هر حال امکان همکاری دو کشور روی سکو وجود دارد. از این رو گروه های فنی این موضوع را بررسی خواهند کرد تا در آینده نزدیک بتوانیم در این زمینه نتیجه گیری کنیم.

روسیه در حال توسعه صنعت خودروسازی خود است و در چند سال گذشته صنعت خودروسازی خود را به شرکت های خارجی فروخته است که این شرکت ها مصادره شده اند اما در چنین شرایطی عملیات مشترک و همکاری با روسیه در زمینه تولید خودرو برای ایران مفید است.

تولید محصولات رنو با همکاری روسیه  آیا امکان داردهمکاری خودرو با روسیه هیچ نتیجه ای ندارد
سعید مدنی مدیرعامل سابق شرکت سایپا و کارشناس صنعت خودرو گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه همکاری روسیه با صنعت خودرو چیزی به خودروسازی داخلی نمی افزاید، گفت: در واقع خودروسازی روسیه از دانش جهانی این صنعت بسیار عقب است.

وی افزود: مقامات دولتی مدعی شده اند که روسیه با مشارکت روسیه توانسته است محصولات رنو را در ایران مونتاژ کند، اوکراین عملاً با سایر نقاط کشور ارتباط ندارد و سایر انتقالات فکری و فناوری صورت نگرفته است. .

مدنی گفت: ما در رنو نیز چنین شرایطی را تجربه کرده ایم، بنابراین تنها وجود تجهیزات و خطوط تولید رنو در روسیه را نمی توان برای ما خاص دانست، چنین آزمون و خطایی را انجام نداده ایم، زیرا نتیجه این شده است. بسیار واضح است و درآمد ویژه همکاری خودرویی با روسیه برای ایران با هم نخواهد بود.

این کارشناس خودرو افزود: البته با توجه به شرایط فعلی و سیاست خارجی، مشترکات زیادی با چین و روسیه برای همکاری صنعتی و اقتصادی نداریم و البته نداریم. آنها بر سر همکاری با چینی ها در سال جاری به توافق رسیده اند و نتایج کاملاً ملموس است.به جز روسیه، واقعاً کاری برای انجام دادن باقی نمانده است جز اینکه بگذاریم صنعت اتوماسیون با تحول و پیشرفت ما روبرو شود.

این مدیر سابق خودرو با اشاره به اینکه ریشه بیشتر این موضوع ریشه در روابط سیاسی دارد، افزود: صنعت خودرو در این زمینه حرفی برای گفتن ندارد، بنابراین نباید بگوییم که می خواهیم با روسیه همکاری کنیم. بدون نتیجه

تولید محصولات رنو با همکاری روسیه  آیا امکان داردتولید رنو امکان پذیر نیست
امیرحسن کاکایی، مدیر گروه خودروهای انگیزشی دانشگاه عمل و صنعت ایران گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه ایران و روسیه نتوانستند در زمینه نوسازی در زمینه نوسازی محصولات همکاری کنند، گفت: اصولاً با توجه به مزیت های سرمایه گذاری رنو در ایران، نوسازی در دو کشور یکسان بود، بنابراین در این شرایط خودروی مشترک نیز هیچ عنوان عملی بر روی پلت فرم رنو ندارد.

وی افزود: ایران و روسیه با توجه به انرژی و ارزان بودن انرژی، سرمایه گذاری های مطلوبی برای رنو محسوب می شوند که این کار را در دو کشور انجام داده ایم اما در حال حاضر به دلیل تحریم ها فعالیت این شرکت در هر دو کشور متوقف شده است. اکنون که سرمایه گذاری مشترک با روسیه داریم نیاز به برنامه بلندمدت داریم و در کوتاه مدت نتیجه ای نخواهیم گرفت.

کاکایی گفت: باید ببینیم که مزیت ایران و روسیه در هر موردی است، در این شرایط معتقدیم وضعیت روسیه بسیار بهتر از خودروسازی روسیه است و این روسیه است که بیشترین سود را خواهد برد. از این همکاری.» یعنی از زمانی که با تحریم مواجه شدیم، در صنعت خودرو سرمایه گذاری کرده ایم و توانسته ایم، گام های خوبی برداشته ایم، اما روس ها با توجه به همکاری های خارجی که شروع کردند، عملاً آن را واگذار کردند. صنعت خودرو به خارجی ها، اما اکنون صنعت خودروسازی روسیه در پی جنگ تعطیل شده است.

این استاد دانشگاه افزود: با توجه به شرایط طبیعی که روس ها در آن چنین همکاری هایی دارند، مهم است که ببینیم علاوه بر این گونه همکاری ها و نیاز به بازار، چه منافعی بین آنها وجود دارد و دو کشور به این موضوع توجه زیادی دارند. پتانسیل های هر یک از آنها اما با توجه به اینکه در هر دو طرف وجود دارد، بنده معتقدم چنین برنامه بلندمدتی وجود نخواهد داشت و این همکاری محدود خواهد بود.

وی ادامه داد: تنها کسانی که بتوانند توانایی‌های ما را که پتانسیل صادرات محصولات خود به روسیه را دارند، در نظر بگیرند، این مزیت را دارند که همکاری بیشتری با روسیه برای ایران نداشته باشند. برای داشتن همکاری های بین المللی باید به کشورهایی که از نظر فناوری خودکفا هستند، تمرکز کنیم و زمینه انتقال دانش و فناوری را فراهم کنیم، در غیر این صورت چنین همکاری هایی در ایران نتیجه ای نخواهد داشت.

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما