lancerbanner

آزمایش اشتباه است!

[ad_1]

در رفتن رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با هشدار متفاوتی به مالکان گفت: اگر مالکان خانه ها اطلاعات خود را ثبت و اطلاعات اجاره نکنند مشکل ایجاد می شود. رستم قاسمی در این باره اظهار داشت: با توجه به شرایطی که امروزه در حوزه اجاره مسکن در کشور وجود دارد، مصوبه کنترل های ویژه اجاره به تصویب رئیس قوه رسیده است که بر این اساس اجاره نامه مسکن به صورت خودکار قابل تمدید است. . همچنین شرایط خاصی برای عدم رعایت مستاجرین و عدم تمدید قرارداد وجود دارد. وی گفت: این دیدار با نماینده قوه قضائیه و شهر تهران برگزار شد. این در حالی است که شهر تهران تمام امکانات و ظرفیت های خود را در سطح شهر بسیج کرده است تا وضعیت معیشتی مردم منطقه را متعادل کند.

با این حال، مجلس نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه (اول بهمن) در جریان بررسی پیش نویس کنترل اخراج و اجاره املاک مسکونی، مجلس نمایندگان با 2 رای موافق، 2 رای مخالف به این طرح رای مثبت داد. و 1 ممتنع صحن را تصویب و به کمیسیون تخصصی ارجاع داد.

درس های مداخله اقتصادی در بازار اجارهدو شکل جدی از رانت دولتی در بازار وجود دارد
وحید شقاقی، کارشناس مسائل اقتصادی شهری گفتگو با فرارو در این بیانیه با اشاره به اینکه در برخی از نقاط کشور دولت در اجاره بازار دخالت می کند، گفت: اما این حرف را شنیده ایم و هیچ تحقیقی در این زمینه انجام نداده ایم، اما دولت قصد دارد. بازار اجاره تعادل ایجاد می کند، اما این موضوع با دو هدف جدی مواجه است.

وی افزود: اولاً اگر دولت بخواهد سیاست هایی را که در این زمینه وجود دارد در نظر بگیرد وارد عمل می شود، خانه را تخلیه می کنند و مالیات خود را می پردازند بنابراین با توجه به اینکه دولت نمی تواند صاحبخانه را مجبور به اجاره واحد کند. که سقف اجاره داده شده و تخلیه واحد با مشکل مواجه می شود این موضوع نیز بسیار بحث برانگیز خواهد بود.

شقاقی گفت: در چنین شرایطی مالک گلایه دارد که موضوع ارجاع به شوراهای حل اختلاف افزایش می یابد و دستگیری افراد افزایش می یابد موضوع در نهایت به نفع مالک خواهد بود.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: در ضربه دوم با دخالت دولت و اجازه عدم افزایش بیش از 5 درصدی اجاره بها و مستاجر با در نظر گرفتن دولت با نرخ عددی موافقت می کند اما در مقابل موجر مطالبه می کند. اجاره بالاتر برای اجاره، که موضوع را به جدول در جامعه می کشد.

این کارشناس اقتصادی افزود: با توجه به این دو عامل بنده معتقدم این طرح با شکست دولت همراه خواهد بود ص درصد یا عدم تخلیه منازل توسط مستاجران بنابراین درس هایی که از چنین دخالت هایی در بازارهای مختلف گرفته می شود این است که اگر برنامه‌های اجرا شده توسط دولت با عقلانیت همراه نباشد، چنین طرح‌هایی با شکست مواجه می‌شوند و تنها همین مداخلات برای نظارت بر اکثر مردم و حل مشکلات موفق بوده و در نهایت به نتیجه نمی‌رسند.

درس های مداخله اقتصادی در بازار اجارهمداخله دولت در بازار قبلا شکست خورده است
احمدرضا سرحدی کارشناس بازار مسکن در گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه اجاره بازار بسته و بسته نشد و نظم کنترل نشد، گفت: و این بار هم همین مسیر را طی می کند، متأسفانه استادان مشخص نیستند، من می خواهم اشتباهات را تکرار کنم. از گذشته چند بار

وی با بیان اینکه اعترافاتش از طریق شکنجه و اعترافاتش از طریق شکنجه گرفته شده است، گفت: فقط از نظر شرایط و شرایط و برای یک سال است که می توانیم سقف اجاره کنیم، در حالی که خود اربابان به این نتیجه رسیده اند که چنین است. ذهنی نیست، معلوم نیست چرا اصرار بر اعدام دارند.

سرحدی بیان کرد: ارزش مالکان مسلمان در این لایحه بی اعتنا نمی ماند و جدای از این در بحث اجاره بازار شاهد اجاره دو طرفه بوده ایم که امکان داوری و دعوا در این زمینه نیز وجود دارد. بنابراین این موضوع بسیار مورد بحث خواهد بود.

این کارشناس بازار افزود: درسی که دولت باید در بحث رانت بازار دخالت کند این است که چنین اقداماتی تنها به بدتر شدن اوضاع اقتصادی منجر می شود، از سوی دیگر دولت باید به سازوکار بازار احترام بگذارد و اجازه دهد تا قیمت ها را بر اساس عرضه و تقاضا تعیین کنید که در این صورت بازار پس از مدتی متعادل می شود اما هرگونه تداخل در بازار نتیجه می دهد و وضعیت اقتصادی را نجات می دهد.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما