lancerbanner

صدور برگه های رای عاملان شهادت سردار سلیمانی در چند ماه آینده

[ad_1]

معاون اول قوه قضائیه گفت: امیدوارم تا چند ماه آینده سابقه کیفری سردار سلیمانی صادر شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حجت الاسلام والمسلمین حجتی است. معاون اول قوه قضائیه به مناسبت حضور قوه قضائیه در برنامه ردیف اول به مناسبت هفته جاری گفت: ورود پرونده به قوه قضائیه زیر یک میلیون پرونده است، عملکرد قوه قضاییه محدود است. به 1 میلیون مورد

وی افزود: اگر مجلس نمایندگان این لایحه را تصویب کند، یک میلیون پرونده را از دست می دهیم.

وی با بیان اینکه برخی از پرونده های ورودی مربوط به قوه قضائیه است که آمار بسیار بالایی دارد، گفت: اگر یک پنجم پرونده های ما کاهش یابد، همکاران ما بهتر می توانند برای سایر پرونده ها وقت بگذارند.

وی گفت: در گذشته نه چندان دور در مواردی که قانون اجازه می دهد قضات به جای حبس از مجازات ما استفاده می کنند و مجتهدان و فقهای نظام و اساتید حوزه علمیه قم و اساتید دانشگاه از ما می خواهند که با ما همکاری داشته باشیم. برای یک سیاست کیفری کامل برای قانون.» اگر قانون بر اساس این سیاست جنایی تصویب شود، مجازات اسلامی ایجاد خواهم کرد.

مصدق افزود: ما باید در جامعه خودمان زمینه را برای جنایات پاک کنیم، ارتباط دیگری با قوه قضائیه وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از وقوع جرایم و تخلفات ابتدا باید وارد عمل شویم یعنی قوای سه گانه به وظایف خود عمل کنند، تاکید کرد: یعنی برخورد با مجرمان به ویژه مجرمان را جدی بگیریم. که متعلق به دولت هستند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: واقعیت این است که موضوع امروز ما همین است.

مصدق در بحثی درباره شدت مجازات گفت: برای برخورد با مجرمی که مرتکب جرم مکرر می شود، به شدت مجازات توجه می شود. فرق است بین کسی که برای بار اول مرتکب جرم می شود و کسی که برای بار دوم مرتکب جرم می شود.

وی افزود: خوشبختانه این ماده در سال ایجاد شد و ماده «که مربوط به تکرار جرم است به شدت رنگ آمیزی و مجازات شده و در صورت ارتکاب به ماده تشدید و حتی اظهار نظر شده است». یک جرم سه بار. “شما نمی توانید از تخفیف مجازات استفاده کنید.

به گفته وی، قوه قضائیه و قوه مقننه از نظر مجازات های شدید، به وظیفه خود عمل می کنند، اما در بیشتر مواقع اجازه زندان ندارند.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: ما یکسری وظایف داریم که یکی از آنها بحث شناختی، شناختی و اسلامی در زندان است و دیگری افشای این جرایم در جامعه است. قوای سه گانه باید بدون معطلی این وظیفه را انجام دهند.

ما با دولت جدی تری روبرو هستیم

مصدق در پاسخ به این موضوع معتقد است که افراد صاحب نفوذی که در چنگال عدالت گرفتار شده‌اند، راحت‌تر از کسانی هستند که قدرت و نفوذی برای عبور از خط عدالت ندارند. دولت جدی است کار زشتی که هرکس انجام می دهد زشت است و اگر کارگران نظام زشت باشند. در واقع در چند سال اخیر نشان دادیم که با دولت جدی تری روبرو هستیم.

وی افزود: البته مبارزه با مفاسد اقتصادی از همین جا شروع شده است، یعنی از کسانی که از نام، نام و جهت آنها استفاده می کنند. شاهدان ما همان افرادی هستند که محکوم شدند و هنوز هم مجازات می شوند و یک، دو و سه نفر در سلول انفرادی نگهداری می شوند.

مصدق گفت: قوه قضاییه به مشکل امنیت معیشتی و مالی در این قشر حساس است.

وی در ادامه بیان کرد: در سیاست کلی رسانه ای مقام معظم رهبری بر ابعاد مالی، استخدامی و تشکیلاتی نیازهای مالی و استخدامی قوه قضائیه تاکید شده است، باید قوه قضائیه تامین شود. .

وی افزود: این افراد غیر از سایر افراد حق دارند منتظر رسیدگی در مرحله مناسب در زمان مناسب و در کمترین زمان باشند. حجم فایل ها متناسب با تعداد ما نیست. ما سیستم قضایی خودمان را با هر سیستم خارجی دیگری مقایسه می کنیم.

ما از وضعیت اقتصادی خود شرمنده ایم

قاضی اضافه کرد: وقتی 3 تا 4 پرونده روی میز آقای قاضی است و مردم منتظر شکایت هستند، قاضی وقت می گیرد، می خواند، حرف ها را گوش می دهد و بعد با تقوا رأی می دهد که چگونه آیا می توان این را اضافه کرد؟» قاضی با معیشت ما سروکار دارد و من می گویم چیزی به نام قاضی وجود ندارد که بخواهد شغل دوم داشته باشد. حتی قبل از انقلاب نیز قضات از مصونیت خاصی برخوردار بودند.

وی در ادامه گفت: واقعیت این است که ما از وضعیت معیشتی همکاران خود شرمنده هستیم و اعتراف می کنم که وضعیت قوه قضائیه و کادر قضایی و اداری بسیار بد است و نمی توانیم آنها را ناامید کنیم.

معاون اول رئیس کل دادگستری یادآور شد: افتخار می کنم که یکی از سالم ترین اعضای قوه قضاییه در خدمت کشور هستم. من الان 5 سال است که معلم هستم و به معلم بودنم افتخار می کنم، بنابراین به معنای واقعی کلمه معلمم جای درستی ندارد.

بودجه قوه قضائیه در مقایسه با سایر نهادها بسیار ناچیز است

وی افزود: وجود این همه انسان سالم و ایثارگر که همچنان در حال خدمت و فعالیت سالم در دستگاه قضایی هستند جای قدردانی است، قضایی اما متاسفانه این موارد دیده نمی شود.

معاون اول قوه قضائیه در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان سخنرانی کرد. این موضوع که این مبلغ باید از کجا پرداخت شود نیز مشخص شد. با این خانه‌ها مشکل حل نمی‌شود، زیرا بودجه ما با افزایش ۲ تا ۵ درصدی بودجه حل نمی‌شود، این مشکل حل نمی‌شود.

وی افزود: من خیلی نگران این موضوع بودم و در بخشی گفتم قوه قضاییه که تعدادی کارمند دارد می خواهد حداقل نیمی از آن مبلغ را به قوه قضائیه پرداخت کند. در نهایت کار جهادی این مجمع انقلابی باید روزی مورد توافق قرار گیرد و این وضعیت تا حل شدن مشکل شرکای اقتصادی ما حل شود.

مصدق از دولت و رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور تشکر کرد.

حمایت از تولید داخلی از وظایف قوه قضائیه است

معاون اول قوه قضائیه در رابطه با حمایت از تولید و اشتغال در جامعه از سوی قوه قضائیه گفت: حمایت از تولید داخلی به عنوان سیاست قطعی نظام از وظایف قوه قضائیه است که اعضای آن شامل متولیان قوه قضاییه و بخش‌هایی از رده‌های بالاتر حکومت، مانند رئیس قانون جزایی دولت.

وی افزود: خوشبختانه در یک سال اخیر جلسات اقتصاد مقاومتی به صورت منظم و جدی تشکیل شده است. معاون اول قوه قضائیه، رئیس دولت و قوه قضائیه کل کشور دبیر است. در سال جاری قرار است جلساتی به صورت جدی برگزار شود به طوری که هر ماه یک جلسه برگزار می شود.

به گفته وی این خلاصه در تمام استان ها وجود دارد و فعال است. در جلسه ای رئیس سازمان بورسیه ها به جلسه دعوت شد و مشکلات و چالش های مردم را در این زمینه مطرح کردیم.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: در یکی از جلسات مربوطه از مسئولان دولت دعوت به تقدیم کردم و از مردان دولت هم قدردانی می کنم. با توجه به ورود رئیس قوه قضائیه و دولت، شاهد پیشرفت جدی در این زمینه بوده ایم و انبارهای سنتی ما در حال تبدیل شدن به انبارهای مدرن است و امیدواریم تا پایان سال کار سختی به خصوص در مشاور املاک.

مصدق یادآور شد: از همکارم جناب آقای عمرانی قائم مقام رئیس کل دادگستری بابت حمایت های ایشان در عرصه جهادی و میدانی و نقش ایشان در تمامی جلسات و سایر دوستان تشکر می کنم.

وی ادامه داد: بیش از 5 شرکت و شرکت های تولیدی و سرمایه گذاری آنها مورد رسیدگی قرار گرفته است که تعدادی از پرونده ها به صورت حضوری و با مراجعه افراد صورت گرفته است و در صورت صدور رای جدی و تقوی و مشخص شدن موارد، بررسی های لازم انجام شده است. سالانه 2000 واحد در بخش های مختلف مقاوم سازی یا مقاوم سازی شده اند.

مدیر تحت تعقیب قرار می گیرد، اما کارخانه نباید تعطیل شود

معاون اول رئیس کل دادگستری تصریح کرد: یکی از سیاستمداران ما در قوه قضائیه این است و به همه همکارانش در سراسر کشور اطلاع داده شده است که اگر جنایتی نسبت به تولیدکننده انجام شود، به جرم رسیدگی می شود، اما هرگز یک نفر هم وجود نخواهد داشت. تولید شکست می شود و 300 Nero بی فایده می شود. نمونه هایی برای مجازات تولیدکننده به خاطر تخلف وجود دارد، اما کارخانه نباید تعطیل شود و قوه قضائیه تاکید کرد که خوب است مدیر متخلف را تحت تعقیب قرار دهد، اما کارخانه باید ادامه دهد.

مصدق در بخشی دیگر از سخنان خود از سرمایه گذاران خواست در کشور خود سرمایه گذاری کنند و اعلام کنند که این کشور مال خود و وطن آنهاست.

وی گفت: راه برای سرمایه گذاران ایرانی که در خارج از کشور زندگی می کنند و دوست می شوند باز است و دولت و قوه قضاییه آن را قبول دارند و مشکلی وجود ندارد. حتی اگر سخت باشد، آماده حل آن هستیم.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اقدامات قوه قضائیه در عرصه بین المللی گفت: جامعه ایران اینگونه مظلوم است که 9000 قربانی ترور داریم ما تروریست واقعی هستیم نه مدعی حقوق بشر.

وی ادامه داد: الحمدلله در عرصه بین الملل فعال بوده ایم و از دفتر مقام معظم رهبری برای ادامه حمایت از حقوق بشر آمریکایی و حضور در این مراسم در سال جاری سپاسگزارم. همیشه چهره آمریکا را نشان می دهد.

مصدق از قلمزنان دعوت کرد تا بررسی کنند که آیا حقوقی رعایت شده است یا خیر.

رای خشونت آمیز شهادت سردار سلیمانی تا چند ماه آینده صادر می شود

وی در رابطه با سردار دیلحه شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی واقعا شهید شد، فردی که به عراق دعوت شده بود ترور شد و فرهنگ لغت در آن نیست.

مصدق تصریح کرد: در مجامع علمی همه فقها موضوع را بررسی کردند اما هیچ کدام آن را توجیه نکردند و آن را مصداق کشتار هدفمند و خودسری دانستند. ما اسم را در بحث حقوقی نمی کشیم زیرا آن را جنایت علیه حقوق بشر می دانیم. وکلا می گویند اگر بگوییم قتل در جای دیگری بررسی می شود و اگر بگوییم امنیت و استقلال کشوری است طبق ماده 5، ما قدرت تحقیق داریم و باید پیگیری کنیم.

وی افزود: یکی از شایع ترین علل این جنایت، شناسایی مستقیم مسببان و دیکتاتوری است و اقدام پیگیری بین المللی آغاز شده است. وکالت قضایی برای دو کشور همسایه صادر شده و کمیسیون مشترک تحقیق بین ایران و عراق برای بررسی موضوع تشکیل شده است.

معاون اول قوه قضائیه در مورد گواهی تحول قضایی با تقدیر ویژه از مقام معظم رهبری به نمایندگی از همکاران خود که رئیس قوه قضائیه و رئیس قوه قضائیه را برای دومین بار از متن قوه قضائیه انتخاب کردند، گفت: نفر اول آیت الله بود همان بحث تحول قوه قضائیه بود و نفر دوم حجت الاسلام والمسلمین. در همان زمان از سایت بازدید کرد و به تمام مسائل پرداخت.

وی افزود: تحول سند قضایی ارزشمند و مبتنی بر دیدگاه نخبگان است. در آن زمان این سند توسط آیت الله رئیسی نوشته شد و توسط هیئت علمی و اساتید قوه قضائیه بررسی شد و به سند تبدیل شد. امروز یکی از اولین قدم هایی است که این سند می تواند بردارد.

معاون اول رئیس کل دادگستری گفت: یکی از موضوعاتی که در سال جاری اعلام کرده ام، محور عملیاتی برنامه بر اساس این سند و محور ابلاغی رهبری بر انتصاب آقای محسنی است. .

مصدق افزود: صلاحیت این سند بر اساس سه دوره کوتاه مدت، کوتاه مدت و کوتاه مدت بلند مدت است.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما