lancerbanner

داستان جنجالی در تلویزیون

[ad_1]

پخش عددی برنامه های تلویزیونی که قبل از این اتفاقات یکسان، به ویژه برنامه های سیاسی، باعث رنجش شدید مردم و تماشاگران شده و بازتاب های زیادی را در پی داشته است. این برنامه ها در عرصه ورزش نیز ساخته می شود و در این میان چهره های بسیاری از اسطوره های فوتبال ایران از جمله علی دایی و علی کریمی از برنامه های یک طرفه و هر از چندگاهی به تلویزیون و اقشار ارتباطی هجوم آورده اند. کامل (درمورد علی دای) با صدا قطع کن

اگرچه بسته‌ها مهم هستند، اما تلویزیون در ماه‌ها و سال‌های گذشته به‌دنبال تغییر نگرش است و بیشتر آن‌ها به سمت نمایش‌های رئالیتی می‌روند، اما در این زمینه موفق نیستند و در عین حال و با وجود تغییر وضعیت سیماسیما. این را هم می گویند حزب گرایی گروه خاصی است. انتقادها به برنامه های تلویزیونی بی نظیر از دورانی که شبکه های اجتماعی دچار تحول اجتماعی بزرگی شده اند، افزایش یافته است و واقعیت را در شبکه های مجازی یا دستبند بازتاب می دهد، سرد است.

همانطور که گفته شد اخیراً مدیریت جدید صداوسیما در چند گفت وگو به این موضوع اشاره کرده است که به دنبال حفظ مردم در تلویزیون و توجه دقیق به پوشش خبری و توجه بیشتر به طیف است. در همان اواسط روز، بخش خبر شبکه ورزش 3، 12 خرداد، از کریس رونالدو و حمایت ستاره پرتغالی از مردم فلسطین خبر داد که جنجال ها بالا گرفته است. روز قبل در شبکه های مجازی، سخنان هولناک و جاه طلبانه رونالدو در تلویزیون مطرح شده است، اما گزارش ذکر شده یکی دو اشتباه نیست، بلکه از ابتدا تا انتها اشتباه به نظر می رسد!

این بدان معنا نیست که رونالدو به فلسطین یا اسرائیل نگاه می کند، بلکه گزارش هایی از برنامه های تلویزیونی کریس رونالدو به رسانه ها درز کرده است تا نشان دهد آیا آنها این گزارش را ارائه کرده اند یا سواد ندارند یا به دنبال منابع مختلف در جولان هستند. ارتفاعات، با گزارشی عجیب، ذهن مخاطب را به بازی بگیرید. از سوی دیگر موضوع قرارداد که در ادامه در این خصوص به آن اشاره خواهد شد، گزینه دوم تلقی می شود، یعنی اینکه چنین گزارشی در واقع دلسوزانه تر است.

این گزارش با اخبار آغاز می شود. آنقدر ورزشکار در دنیا وجود دارد که روحیه مظلومیت در آنها زنده است. ما از (رونالدو) ستاره برتر فوتبال جهان را می بینیم که یکی از پرچمداران حامی مردم مظلوم فلسطین است. زمانی در پشت صحنه ضمن بیان این اظهارات، تصویری از رونالدو منتشر کرده که با دست خط او در حمایت از فلسطین منتشر شده است. در این بیانیه دست نوشته آمده است: ما همه مردم فلسطین هستیم. در این عکس اولین شکاف گزارش خبری است. عکسی که رونالدو منتشر کرده، عکسی مربوط به حضور او در رئال مادرید است. در همان زمان زلزله های بزرگ لورکا واقعی شد و بازیکنان رئال مادرید با دست خطی که «ما در سواحل لورکا هستیم» متحد شدند. این عکس بعدا توسط جیش در حمایت از رونالدو از فلسطین با فتوشاپ به اشتراک گذاشته شد و همچنین در تلویزیون از روی ناآگاهی این عکس توسط رونالدو فتوشاپ شد.

در ادامه خبرنگاری که خبر را ارائه کرده گزارش را شروع می کند. گفته می شود نام وی «پیراهانی که به غاصب نرسید» بوده است. راوی خواندن این قسمت می‌گوید: «وقتی رژیم صهیونیستی به سمت پایان بازی به سمت کریس رونالدو حرکت می‌کند، هرگز تصور نمی‌کرد که عنوان ستاره فوتبال جهان به او جایزه داده شود. این دومین بار است که این گزارش بحث برانگیز می شود. ویدیویی که از تلویزیون در حال پخش است مربوط به بازی پرتغال و اسرائیل نیست بلکه مربوط به بازی پرتغال و ایسلند است اما ایسلند درخواست رونالدو را دارد. در بیشتر مواقع کریس نیز با دست اشاره می کند که کفش را با پتو عوض کند و معمولاً همین کار را روی زمین انجام می دهد. و بیشتر اوقات رقابت در زمین است تا بازیکنی را جایگزین حریف کند که زیرپوش دیگری دارد. این یکی از تصادفات دیگری است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت. مسئولان برگزاری این خبرگزاری چگونه به پرچم ایسلند توجه کردند و به جای آن این تیم را به اسرائیل معرفی کردند؟

داستان جنجالی در تلویزیون

فاجعه اصلی این گزارش اما این است که پس از انتشار تصویر اشتباه ایسلند جایگزین اسراییل، پس از انتشار تصویر اشتباه، در این بخش، ویدئوی قدیمی کریس رونالدو پخش و توسط راوی روایت می شود. مصاحبه فضایی با رونالدو و به نقل از: لی تماشاگران اسرائیلی جزو منفورترین تماشاگران به حساب می آیند. من نمی توانم آنها را تحمل کنم. من تاوان قاتل را به تو نخواهم داد.» ویدیوی ترجمه رونالدو برای این قسمت مضحک است و حتی یک کلمه از آن درست نیست. این ویدئو که در این ماه توسط رونالدو منتشر شده است نه تنها اسرائیلی ها بلکه کودکان سوری را نیز مخاطب قرار داده است! رونالدو به پروژه های «کودکان را نجات دهید» در سوریه نیز می شناسند. مصاحبه های اصلی رونالدو که به اشتباه یا ناخواسته برای تلویزیون خود تفسیر کرده و به اشتباه ترجمه کرده و به مخاطبان ارائه کرده است به شرح زیر است. سلام این ویدیو برای کودکان سوری است. می دانیم که شما در این مدت رنج های زیادی کشیده اید. من شناخته نشده ام، اما قهرمانان واقعی شما هستید. امیدت را از دست نده دنیا در کنار شما ایستاده است. ما به شما اهمیت می دهیم. من در کنار شما هستم.

در ادامه این گزارش به فروش جنجالی کفش های طلای رونالدو برای کمک به غزه و حمایت مالی آن از مردم غزه و جبهه مقابل اسرائیل پرداخته شده است. در ادامه این گزارش آمده است: حمایت رونالدو از فلسطین با خشم شدیدی مواجه شده است. در اینجا فیلمی از بلاتر منتشر شده است که رونالدو مشغول تمسخر آن است. راوی به نقل از رونالدو می گوید که اسرائیلی ها ترور شده اند که باعث ناراحتی بلاتر شده است. در عین حال هیچ ارتباطی بین دو طرف در مورد آنچه بلاتر در تلویزیون نقل می کند وجود ندارد. او در مقایسه با کریس رونالدو و مسی می گوید که پول رونالدو برای رفتن به آرایشگاه زیاد است و همیشه مراقب است. در حالی که مسی آدام ساده و متواضع است و شبیه رونالدو نیست.

سپس ویدیوی بحث دیگری از رونالدو است که حتی اگر اشتباه ترجمه شده باشد، تفسیر آن سخت نیست. رونالدو می‌گوید: «اگر می‌توانستم یک‌بار برای همیشه بگویم که دوست دارم رژیم فیفا بهترین بازیکن سال شود.

بر اساس این گزارش، رونالدو دعوت رژیم صهیونیستی برای سفر به تل‌آویو را رد کرد و همزمان تصویری از او در حال بازی با یوونتوس روی صفحه نمایش داده شد و انتظار می‌رود که او آن را به فردی که تلویزیون را علامت‌گذاری کرده است تقدیم کند. و پرچم اسرائیل راوی ادامه می‌دهد که رونالدو در آن زمان، پسر پنج ساله فلسطینی را که پدر، مادر و برادرش را در آتش سوزی خشمگین از دست داده بود، به قتل رساند و او را به اسپانیا دعوت کرد و بهای آن را پرداخت. زندگی خود.

در این صورت تناقض کافی است. در واقع تناقضات آنقدر زیاد است که تلویزیون ایران نتوانسته از کریس رونالدو به عنوان حامی بزرگ فلسطین نام ببرد. ابتدا برخلاف گزارش، رونالدو به همراه تیم ملی پرتغال به تل آویو سفر کرد و حتی عکسی از او در اینستاگرام در سواحل تل آویو منتشر کرد که خشم مردم فلسطین را برانگیخت. این در حالی است که رونالدو برخلاف تصاویری که در این گزارش منتشر شده و در حال حاضر در یوونتوس و مادرید به طور اتفاقی دو دیدار با مطبوعات اسرائیل داشته است.

داستان جنجالی در تلویزیون

رونالدو که در آن زمان به همراه وزیر خارجه اسرائیل در یوونتوس حضور داشت و یوونتوس هفت ساله ای که نام خودش را پشت سر گذاشته بود، آن را به وزیر خارجه اسرائیل داد! در مادرید هم تیتر رونالدو و شیمون پرز این خبر را پذیرفتند. عکس های هر دو دیدار، دیدار رونالدو با وزیر خارجه اسرائیل و دیدار با شیمون پرز به راحتی در گوگل قابل دسترسی است.

نکته مورد بحث این است که آخرین گزارش تلویزیون توسط رسانه‌هایی که این گزارش را ارائه کرده‌اند، متعهد شده است. وی گفت: رونالدو یکی از ورزشکارانی است که از صهیونیسم متنفر است و فلسطین را دوست دارد. وی گفت: در گزارش بعدی تعدادی دیگر از این ورزشکاران را معرفی خواهیم کرد. همین امر در مورد نشریه های الکترونیکی در هنگام انتشار عکس ها صدق می کند. حال این سوال مطرح می شود که آیا تلویزیون و به ویژه شبکه خصوصی قرار است گزارش هایی را که بر اساس صحیح نیست بازنشر و به مخاطب ارائه کنند؟ آیا منابع خبری ونزوئلای ونزوئلا وجود دارد که در دو سال گذشته روی حمایت ویژه رونالدو از فلسطینی ها کار کرده باشد و در معرض جعل و کار فتوشاپی قرار گرفته باشد؟

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما