lancerbanner

مشاهداتی از نقره درخشان در سطح مریخ گزارش شده است

[ad_1]

ناسا روز دوشنبه (8 ژوئن) تصویری غیرمنتظره از سطح سیاره مریخ به زمین پرتاب کرد که نشانگر یک شی درخشان چسبیده به سنگ است.

به گزارش یورونیوز، دانشمندان ناسا می گویند جسم نقره ای که بین دو صخره در دهانه جزرو می خورد، نشانه ای از حیات بیگانه در این سیاره نیست و در واقع فضاپیمایی است که از زمین به آنجا حرکت کرده است.

به گفته تیم ناسا در مقر ناسا، فویل درخشان از مبدل حرارتی توسط فضانوردان ناسا در طی پروازی در ماه ژوئن استفاده شد. این سپر حرارتی برای محافظت از اتمسفر در برابر اثرات گرمازدگی بر روی فضاپیما استفاده شد.

آزمایشگاه جت ناسا به همراه سایر الیاف و آلیاژهای موجود در این منطقه، یک لایه محافظ در دوران فضاپیما ایجاد کرده بود که وظیفه تنظیم هوافضا و نظارت بر آتش سوزی های ورودی به ویژه در زمان پاییز را بر عهده داشت.

در عین حال، گروهی از محققان که با تعجب در این مکان صحبت می کنند، مطمئن نیستند که چرا این قطعه در اینجا افتاده است، زیرا حدود 5 کیلومتر با نقطه فروید فاصله دارد. بر اساس برآورد آنها، باد ممکن است این قطعه را به خودی خود وزیده باشد.

مشاهداتی از نقره درخشان در سطح مریخ گزارش شده است

اندرو گاد، سخنگوی آزمایشگاه پیش آزمون ناسا، گفت که این واحد “فوق حرارتی” است اما دقیقاً محل جداسازی آن را مشخص نکرد.

در اوایل این ماه، هلیکوپتر “Nubug” ناسا بر فراز مریخ پرواز کرد و تصاویری از چتر نجات مریخ گرفت و آنها را به زمین فرستاد.

مقامات ناسا می گویند این تصاویر هوایی به مهندسان کمک می کند تا عملکرد و وضعیت تجهیزات فضاپیما را ارزیابی کنند و به آنها در برنامه ریزی ماموریت های آینده به مریخ کمک کنند.

فضانورد پشتکار در 4 فوریه به فضاپیمای “جازرو” رسید و ماموریت خود را برای جستجوی میکروسکوپ حیات و جمع آوری نمونه از سطح سیاره آغاز کرد.

دانشمندان می گویند جزرو با قطر حدود 3 کیلومتر بر اثر برخورد یک شهاب سنگ آسمانی به وجود آمده است.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما