lancerbanner

مراقبت و پرورش علف های هرز کراسولا و کراسولا آواتا

[ad_1]

در رفتن بیش از صد گیاه کراسولا زینتی در جهان وجود دارد. کراس اوورها با شکل و رنگ ساقه ها و شکل ساقه ها متفاوت هستند. امروزه بسیاری از گناهان کراسولا به عنوان گیاهان زینتی در گلخانه ها و فضای سبز رشد می کنند. اما هر دوی این گیاهان زیبا در ایران بسیار محبوب هستند. این دو نوع کراسولا تمشک و کراسولا آواتا یا یاس هستند.

به گفته فرارو، اعتقاد بر این است که گیاهان تمشک کراسولا و یاس دارای ساقه های انعطاف پذیر، برگ های کوچک و شاخ و برگ های براق برای ساختار ایده آل هستند. اصول تربیت، مراقبت و ترویج دو چیز است. از این نظر آموزش این دو گیاه با مراقبت مناسب امکان پذیر است. اگر می خواهید گیاهان سبز و شاداب باشند، این پایان داستان است.

گیاه شناسی

گل ها و گیاهان

Crassula ovate (Portulacaria afra and jasmine) Crassula ovate گیاهی همیشه سبز است که از گروه ساکولنت ها به حساب می آید.این دو گونه از خانواده بزرگ و متنوع Crassulaceae و بومی آفریقای جنوبی و موزامبیک می باشند.به خوبی رشد می کنند، درخشان و عاری از یخبندان. .

ویژگی های فیزیکی

گیاهان تمشک کراسولا و یاس در باغ وحش اصلی به شکل درخت یا درختچه ظاهر می شوند. برگ های کوچک، دایره ها و ساقه های ظریف با شاخه های متراکم از ویژگی های ظاهری گیاه کراسولا است. در حالی که گیاه یاس شاخه های بزرگتری دارد، شکل و ساقه آن ضخیم تر و ضخیم تر است. فاصله بین برگ ها و گره ها در چمن بسیار کم است. اما فاصله هر گره در گیاه یاس حدود یک انگشت است. رنگ برگهای هر دو گیاه ابریشمی است. اما بیشتر مایل های سبز رنگ زرد دیده می شوند. قسمت هایی از زگیل کاراسولا در صورت قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، رنگ مایل به قرمزی روی برگ ها ایجاد می کند.

گیاه یاس می تواند تا 2.5 متر در زیستگاه خود رشد کند. رشد گیاه یاس به صورت عمودی است. خرگوش های کراسولا معمولاً روی زمین آویزان می شوند یا از سنگ ها یا گلدان ها آویزان می شوند. برای اینکه این گیاهان به صورت عمودی رشد کنند، ارزش گیاه اصلی را در امتداد ساقه می افزایند یا با استفاده از سیم شکننده به شاخه ها شکل می دهند. با این روش این گیاه زیبا را به پایه تبدیل می کنند. گیاهان نوظهور یاس وقتی بالغ می شوند، ستاره های کوچک سفید رنگ یا معطر در زمستان تولید می کنند. گل های گیاه کراسولا مانند گل های گیاه یاس و رنگ آن شبیه ارغوانی است. اما این گیاه زیبا شکوفا خواهد شد.

انواع کروزولا

کروسولا مسخره است

• Carasola Variegata: زیباترین گناهان خرگوش کراسولا هستند. ساقه های این کدو به رنگ قهوه قهوه ای با بنفش و برگ های آن کرم و سبز است.
Ima Minus Crassula Minor: برگ های سبز، ظریف و کوچک ظاهر این نوع کراسولا مینور است.
• Arasa Crosola Fables: The Minima Is Like; اما گرگ ها زرد هستند.
• خرگوش Crassula macrophylla: تعداد این گونه ها بسیار کمتر از ایران است. فاصله بین هر برگ کمتر است.

انواع گیاه کراسولا آواتا یا یاس

من یک گیاه هستم

• Crassula avata Lemon & Lime: برگ های بادرنجبویه با رشته های سبز ظاهری ظاهری که یک گیاه زیبای یاس است.
• Crassula utta Skinny Fingers: اندام کوتاه و شکل انگشت سبز کوتاه و ظاهر ظریف یکی از منحصر به فردترین ویژگی های این تیره است.
• Crassula avata Silver یا Crassula Arborescens: این برگ ها شکسته و نقره ای رنگ هستند. رژ لب با یک نوار قرمز تزئین شده است.
• Crassula avata Botany Bay: این واریته به شکل یک سکه کوچک است. نشان داده شده است که بال ها صرفاً حس تناسب را ایجاد می کنند.

کاربردها

گیاه کاروسولا

جالب است بدانید که گیاه کراسولا علاوه بر گیاهان زینتی به عنوان غذای زینتی نیز استفاده می شود. برگ سبز زیره سرشار از ویتامین C است. در آفریقای جنوبی از کروسانت به همراه سالاد و سوپ استفاده می شود. این گیاه به دلیل خشکسالی در آفریقای جنوبی برای خود تغذیه آب در مخازن مناسب است. گفته می شود گیاه یاس دارای اگزالات کلسیم کمی است و ارزش غذایی ندارد.

گیاه یاس در قارچ

یکی از محبوب‌ترین گونه‌های کراسولا گیاه یاس است که معمولاً با نام‌های قطبی، انار، انار و گیاهان علفی شناخته می‌شود. این گیاه بر اساس ظاهر و زیبایی مدرن خود، شادی، ثروت و ثروت را برای خانه به ارمغان می آورد.

نکته مهم است
متاسفانه امروزه بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان گیاهان زینتی از رنگ، برگ و ساقه مضر برای رنگ آمیزی گیاهان استفاده می کنند. این کار فقط برای جذب مشتری انجام می شود و برای گیاه کاملا مضر است. لطفا از خرید گیاهان ابریشمی یا هر گونه گیاه رنگی خودداری کنید. این گیاهان پس از مدتی بیمار می شوند و سپس می میرند. پوشش رنگی که به برگ ها و ساقه ها چسبیده است، نور، رطوبت و اکسیژن کافی را برای رسیدن به گیاه حفظ می کند. برگ های رنگارنگ پس از مدتی رشد می کنند و اگر در مراقبت از گیاه مبتدی هستید، گیاه به جای آن جوان می شود.

نکاتی در مورد اصول مراقبت

اصول مراقبت

مناسب تر: دو گیاه تمشک کراسولا و یاس به نور خورشید بیشتری نیاز دارند در نتیجه آپارتمان های تاریک بدون پنجره برای پرورش این گیاهان مناسب نیستند. هر یک از این دو گیاه باید در طول روز بیش از 2 ساعت در معرض نور مستقیم، ملایم یا غیر مستقیم قرار گیرند. بهترین مکان برای جستجوی این دو گیاه زیبا در پنجره شرقی یا جنوب شرقی است. این گیاهان برای نور و محافظت مناسب هستند. مهمترین مشکل این است که علت اصلی علف هرز کمتر رشد می کند. اگر در آپارتمان از این گیاهان مراقبت می کنید، حتماً هر روز پنجره را کاملاً باز کنید تا زمانی که خورشید مستقیماً به گیاه بتابد.

زمان آبیاری: گونه های کمتری از گیاهان کراسولا وجود دارد. ساختار گوشت و ساقه ها و شاخه های آبکی این گیاهان آب را در بافت های خود حفظ می کند. آبیاری باعث افزایش تعداد برگ های زرد و افزایش فاصله بین گره ها می شود. اگر گرد و غبار در گلدان زیاد باشد، ریشه و ساقه گیاه را پیدا خواهید کرد. آبیاری علاوه بر رشد گیاهان یاسمن و کروکوس به بهبود رشد آنها نیز کمک می کند. زمان آبیاری گیاهی که تمام گرد و غبار آن در گلدان است، خشک است. هر چرخه آبیاری باید کامل شود. آبیاری کامل یعنی آبیاری گیاه تا جایی که آب اضافی از سوراخ گلدان خارج شود. حتما آب داخل گلدان را بردارید.

نوع خاک: اگرچه گیاهان کراسولا و گیاهان یاسمن در انواع خاک رشد می کنند، اما با مراقبت از این گیاهان می توان از ترکیب مناسبی برای پیشگیری از بیماری ها و مشکلات مربوط به آن استفاده کرد. بهترین خاک برای این دو گیاه خاکی، غنی و حاصلخیز است. استفاده از انواع صدف به خصوص بذر صدف روشی بسیار مناسب برای پرورش این گیاهان است. این افزودن مواد مغذی به گیاه باعث می شود خاک برای مدت طولانی مرطوب بماند و خشک شود.

درجه حرارت: بهترین دما برای نگهداری از گیاهان یاس و کریزولیت بین 3 تا 4 درجه سانتیگراد است. اگرچه این گیاهان نسبت به یخ زدگی حساس هستند. در زمستان، گیاهان در شب در معرض باران، برف یا یخ قرار نمی گیرند. در مکان های گرم و مرطوب که درجه حرارت از 3 سانتی گراد بالاتر می رود، گیاه را به سایه خورشید منتقل کنید.

راه های مراقبت

رطوبت: گیاهان کراسولا بیشتر از گیاهان کروسولا آواتا هستند و مناطق بومی بیابانی و کم بارش هستند. رطوبت در این مناطق بسیار کم است. در نتیجه این گیاهان نیازی به رطوبت زیاد ندارند. آب و هوای بیشتر نقاط ایران به ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی، شرایط طبیعی را برای پرورش گونه های مختلف کراسولا در محیط فراهم کرده است.

رمزگذاری: نیازی به کود دادن به خاک غنی و مغذی مورد استفاده گیاهان کراسولا برای کشت نیست. در مواردی که فقط از یک نوع خاک (مثلا صدف) استفاده می شود، لازم است به خاک کود اضافه شود. مقدار کمی کود خزانی یا کود وحشی را با خاک سطحی مخلوط کنید. البته می توانید از محلول های شیمیایی در آب و همچنین برای تغذیه کراس اوورها استفاده کنید. محلول کود در آب یا کودهای پتاسیمی برای تغذیه این دو گیاه مناسب است. هرگز فراموش نکنید که کوددهی بیش از حد گیاهان می تواند آنها را از بین ببرد. در طول فصل رشد (بهار و پاییز) محلول را با آب یک بار در ماه کود دهید. یک بار برای همیشه با گیاهان یا حیوانات طبیعی و فاسد تغذیه کنید.

گلدان جایگزین: گل داودی به اندازه ساکولنت ها و کاکتوس ها فیبر تولید نمی کند. در نتیجه هر سال نیازی به گلدان های بزرگ و گلدان های جایگزین نیست. گلدان باید با توجه به اندازه گیاه انتخاب شود. بهتر است از این دو گیاه برای گلدان استفاده کنید، علاوه بر کنترل رطوبت خاک، دمای خاک را افزایش دهید تا نور خورشید بیشتر بتابد. بهترین زمان برای تعویض گلدان بهار است.

اسب: سوسک کروکوس و کروزولا آواتا در شرایط مناسب به سرعت رشد می کنند. این دو گیاه از تولید شاخه های فرعی، گیاهان فشرده و روی شاخه ها و برگ ها تشکیل می شوند. مهم است که شاخه های گیاه در شرایط خوب نگهداری شوند. تبخال معمولا در جوان ترین شاخه ها رخ می دهد. در صورت امکان از دستکش و چاقوهای تیز و تمیز استفاده کنید. شما می توانید این گیاهان زیبا را در خارج از شاخه ها تکثیر کنید.

تکثیر و تکثیر گیاه کراسولا خارفهای و گیاه I.

رونق گیاه ابریشم

گیاهان علفی کراسولا و یاس بوسیله قلمه و ساقه تکثیر می شوند. قلمه های ساقه برای تولید مثل موفق تر از این دو گیاه هستند.

تکثیر به روش برش ساقه

ی برای تکثیر خرس‌های کروزولا و کروسولا آواتا ابتدا ساقه‌های سالم و جوانی را انتخاب کنید که حداقل 3 سانتی‌متر طول داشته باشند.
تیز از یک چاقوی تیز یا کاتر برای جدا کردن قلمه های تیز و تمیز از گیاه مادر استفاده کنید.
• قلمه ها را به مدت یک یا دو روز (بسته به محیط) در سایه قرار دهید تا قلم مو خشک و نیشگون بگیرد.
• بهتر است قلمه ها را در کانال ریشه حذف کنید.
اک قلمه ها را به صورت عمودی روی زمین بمالید. ۲ انگشت باید از قلم به داخل خاک بریده شود.
رین بهترین خاک برای کاشت قلمه کراسولا و گیاه یاس، ترکیبی از بوته های رودخانه و بستر برگ است. البته برای تکثیر این دو گیاه می توانید از ترکیب مروارید و پیت ماس ​​استفاده کنید.
• تخت خواب ها باید سبک و دارای تهویه مناسب در دمای 2 تا 3 سانتی گراد باشد.
ستر بسترهای کاشت پس از خشک شدن مجدداً مرطوب شوند. برای مرطوب کردن بستر از اسپری یا اسپری آب استفاده کنید.
• قلمه ها پس از دو هفته ریشه دار شده و شروع به جوانه زدن می کنند.

تکثیر با هرس

تکثیر علف هرز کروکوس

• در ابتدا گیاهان یک ساله، سالم و بالغ را از گیاه مادری جدا کنید. برای جدا کردن برگ ها بهتر است از چاقو استفاده نکنید. قسمت پایین برگ به پایین فشرده می شود، برگ جدا می شود.
• اجازه دهید برگها به مدت یک تا سه روز در مکانی سایه دار جدا شوند تا محل جداسازی بسته شود.
• جداسازی برگ را با استفاده از پودر هورمون فیبری هورمونی اعمال کنید.
• گلدان هایی متشکل از کمپوست، پرلیت و توده پیت تهیه کنید.
• برگ ها را باید طوری روی خاک قرار داد که انگار دمبل یا محل جدا شدن گیاه مادر از سطح خاک در تماس است.
ک بستر کاشت را در محیط گرم و روشن نگه دارید و قبل از خشک شدن سطح خاک را با اسپری آب اسپری کنید.
• پس از مدتی ریشه گیاه رشد کرده و اولین جوانه ها ظاهر می شوند.

بیماری ها و آفات مربوط به علف های هرز یاس و کروکوس

فجایع گیاه کراسولا

بسیاری از شته‌ها، ساکولنت‌ها و گیاهان کاکتوس نیز جزو آفت‌ها محسوب می‌شوند. شرایط نامناسب زندگی می تواند این گیاهان را بیمار کرده و شرایط را برای رشد و تکثیر آفات فراهم کند. در ادامه به شایع ترین آفات و بیماری های مربوط به یاس و کروکوس خواهیم پرداخت.

بیماری ها

روچروک شدن برگ‌ها: تشنه شدن یا قطع ارتباط با ریشه گیاه به دلیل اصلی ترین عوامل پوسیدگی و پژمردگی برگ های گیاه یاس و کروکوس. در صورت تشنگی گیاه باید چند روز پس از آبیاری مشکل برطرف شود. کود دهی زیاد، آبیاری زیاد، گرمای زیاد، خاک زیاد نامناسب است. علت را بررسی کنید.

پاها: آب کمتر و آبیاری بیشتر دو دلیل اصلی تکثیر برگ های کراسولا و گیاهان یاسمن است. این گیاهان به آبیاری کمتر و نور بیشتری نیاز دارند.

چرخاندن برگها: زرد شدن و افتادن دو برگ کهنه گیاه نشانه بیماری یا مرگ نیست. اگر همه برگها زرد شدند به دلیل آبیاری زیاد و پوسیدگی ریشه است.

• وجود انواع کوچک قهوه روی برگها: امکان پاشیدن گیاه با نور خورشید وجود دارد.

بلایا

بلایا

ج نکات برجسته ساقه های قهوه رنگی کوچک و گیاهان علفی: نوعی آفت به نام شپرد است. علف های هرز را بررسی کنید، اگر تعداد آفات کم است، آنها را به کمک چوب درشت از علف هرز جدا کنید. در صورت هجوم آفات به تمام قسمت های گیاه، باید آنها را مشخص کرد. اولین گیاه را از بقیه گیاهان جدا کنید سپس از سمومی مانند استامی پراید، ایمیدوکلوروپرید یا کنفدریت استفاده کنید. این سم در آب حل می شود و باید 3 بار (3 بار در هفته) اسپری شود. در نهایت گیاه را آبیاری کنید.

• موجودات ریز با ته رنگ سفید پودری و روی برگ ها و اطراف ساقه ها: گفته می شود که این آفت یک شبدر شش برگ خطرناک است. با ایمیدوکلوروپرید مناسب می توانید فورا از شر این آفت خلاص شوید. اگر تعداد بلایا کم است، آنها را با دست یا با دست حذف کنید.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما