lancerbanner

خواص لاک ناخن گیاه دارویی

[ad_1]

در رفتن طی سه دهه اخیر، پیشرفت های علمی نقش مهمی در توسعه گیاهان دارویی در زمینه پزشکی و پزشکی داشته است. گیاهان دارویی امروزه در ترکیب تکنیک های موثر با استفاده از ترکیبات مصنوعی تخصصی برای شناسایی و استخراج آنها مفید است تا بتوان از آنها برای درمان بیماری های مختلف استفاده کرد. ناخن یکی از مهمترین گیاهان دارویی در طب قدیم و طب جدید است که محققان به فواید درمانی آن پی برده اند.

به گزارش فرارو، این گیاه معطر حاوی ترکیبات فنلی، آنتی اکسیدان، ضد سرطان و ضد درد است. امروزه اسانس ها نیز منبع مفیدی از گیاهان دارویی هستند. جالب است بدانید که محققان به تازگی لاک ناخن ضد قارچ، ضد سرطان و ضد باکتری را کشف کرده اند. برای آشنایی بیشتر با این داروی گیاهی به ادامه مطلب مراجعه کنید.

گیاه شناسی

جوانه های ناخن یا گل های معطر درخت Myrtaceae با نام علمی Syzygium aromaticum و نام انگلیسی Clove است. جالب است بدانید که گیاهی با میخ در درخت وجود دارد. درخت بومی منطقه استوایی جنوب شرقی آسیا به ویژه جزایر ملوک یا جزایر مدیترانه اندونزی است.

بزرگترین تولید کننده ناخن در جهان

در اوایل قرن بیستم، اندونزی بزرگترین تولید کننده ناخن در جهان بود. پس از اندونزی، ماداگاسکار، تانزانیا و سریلانکا تولیدکنندگان این داروی معطر در جهان بودند.

درخت میخ

درخت میخ

درخت میخ درختی همیشه سبز و همیشه سبز است که ارتفاع آن حدود 8 تا 12 متر است. برگ های این درخت سبز رنگ، ساده و شبیه به برگ درختان آنبه یا چیکوست است. ناخن هایی که در مناطق سایه کاشته می شوند در حال تکثیر هستند. درخت میخ در سال پنجم شروع می شود. یک درخت ناخن بالغ می تواند تا 34 کیلوگرم جوانه های معطر در سال تولید کند. جوانه ها دو بار در سال در اواخر تابستان و سپس در زمستان چیده می شوند و در آفتاب خشک می شوند. جوانه ها روی ناخن ظاهر کوچکی دارند. طول هر جوانه ناخن از 13 تا 19 میلی متر متغیر است.

لاک ناخن

جوانه های ناخن با رایحه قوی و معطر معمولاً به عنوان غذا یا عطر هوا استفاده می شود. ناخن به طور گسترده در آشپزی در کشورهای جنوب شرقی آسیا، آفریقا، مدیترانه و خاورمیانه استفاده می شود. ناخن ها به ادویه های معطر، گوشت و انواع سالادها، میوه ها و سبزیجات اضافه می شود. علاوه بر این، به عنوان عطر در نوشیدنی های گرم مانند چای و عطر نیز استفاده می شود. در میان روستاها و اقوام ایران، سنت ساختن گردنبند و میخ آویزان وجود دارد. آنها معتقدند که استفاده از لاک ناخن می تواند اثر تسکین دهنده و دفع کننده داشته باشد.

جالب است بدانید که در اندونزی از قطعات کوچک لاک ناخن به نام سیگار استفاده می شود. از سال 2009، میخ های SIGAR به عنوان SIGAR BERG در ایالات متحده طبقه بندی شده است. ثابت شده است که ناخن ها ترکیبات شیمیایی فعالی هستند که ممکن است ضد رسوب باشند. در برخی از نقاط اروپا نوعی آیین وجود دارد که بوی لاک ناخن معطر روی پوست می دهد. این تزیینات لاک ناخن به خوبی شناخته شده است.

ناخن در طب سنتی

امروزه استفاده از لاک ناخن برای تسکین دندان درد رایج است. طب سنتی از خمیر دندان برای از بین بردن بوی بد دهان و پوسیدگی دندان استفاده می کند. ناخن در درمان مشکلات جنسی، آرتریت، نفخ، اسهال، استفراغ، استفراغ، سوء هاضمه، سردرد و خشکی پوست موثر است. لاک ناخن Essential دارای خاصیت تسکین دهنده و تسکین دهنده است.

لاک ناخن

از داروهای گیاهی دارویی در طب سنتی به صورت گرم و خشک یاد شده است. می توانید پس از مصرف غذاهای مغذی، لاک یا لاک ناخن را سرد کنید.

ناخن های تقلبی

لاک های ناخن

عرق و لاک ناخن از عطرهای مهم این محصول هستند. اسانس، قطره و ژل دارویی است که برای ضدعفونی و تسکین دندان درد استفاده می شود. از عصاره ناخن در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. مزایای سلامتی شامل لاک ناخن، شامپو، صابون و خمیر دندان است.

ترکیبات دارویی موجود در لاک ناخن حاوی فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. 2 اونس شیر داغ حاوی 1 اونس کربوهیدرات، 1 اونس فیبر، سطوح بالای منگنز، کلسیم، سدیم، روی، ویتامین E، ویتامین C، ویتامین A و ویتامین K است. مواد موثره لاک ناخن نیز عبارتند از: فلاونوئیدها، اوزونول، بتاکارفیلین، تانن ها و همولان.

فواید گیاهان دارویی

خواص اصلی اسانس اثر تسکین دهنده، ضد عفونی و ضد التهابی آن است. اوزون که به عنوان موثرترین ماده ضروری در نظر گرفته می شود، خاصیت ضد درد دارد و می توان از آن به عنوان پادزهر برای مسکن ها استفاده کرد. امروزه تحقیقات زیادی در مورد ناخن های ضد میکروبی، ضد قارچ و ضد سرطان انجام شده است. در طب سنتی ثابت شده است که لاک ناخن برای سلامت کبد، تقویت سیستم روده، کاهش قند خون و محافظت از مغز موثر است. انواع زیادی وجود دارد که گفتنش سخت است.

ناخن ها خاصیت ضد سرطانی دارند

بسیاری از گیاهان و گیاهان حاوی موادی هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. آنتی اکسیدان ها از سلول ها در برابر سرطانی شدن محافظت می کنند و نقش مهمی در کاهش آسیب سلولی دارند. به گفته متخصصان تغذیه، لاک ناخن سرشار از آنتی اکسیدان است. در واقع اوزونول خاصیت ضد سرطانی دارد. دانشمندان در مطالعه ای دریافتند که لاک ناخن می تواند انواع مختلف سلول های سرطانی بدن انسان را از بین ببرد.

عصاره ناخن همچنین مرگ سلولی را در سلول های سرطانی افزایش می دهد. در یک آزمایش مشخص شد که عصاره ناخن در کاهش رشد تومورها در موش های آزمایشگاهی بسیار موثر است. دانشمندان اخیراً به تأثیر لاک ناخن بر روی سلول های سرطان سینه پی برده اند. ناخن ها ممکن است نقش مفیدی در درمان انواع سرطان در آینده داشته باشند.

لاک ناخن ضد باکتری قوی
مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که ناخن ها دارای خواص ضد میکروبی هستند. این بدان معنی است که عصاره ناخن می تواند در توقف رشد میکروارگانیسم هایی مانند باکتری ها موثر باشد. نتایج یک آزمایش مشخص کرد که روغن‌های ضروری می‌توانند سه نوع باکتری که باعث مسمومیت غذایی می‌شوند را از بین ببرد. علاوه بر این، این ناخن باعث سلامت و دندان ها می شود. نشان داده شده است که این خاصیت در تهیه عصاره مخمر و انواع رازیانه مفید است.

پوست سالم با ناخن
مطالعات نشان داده اند که ناخن ها و ترکیبات موجود در آنها ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو و محافظت از پوست کمک کند. عصاره اوزونول در سلامت ناخن بسیار موثر است. یک مطالعه حیوانی نشان داد که موش‌های آلوده با مقدار مشخصی چربی از لاک ناخن درمان شدند. سایر آزمایشات حیوانی نشان داده است که ترکیب اوزونول در ناخن ها به بهبود زخم ها نیز کمک می کند.

متاسفانه، تحقیقات در مورد اثرات محافظت از پوست در برابر لاک ناخن بر روی انسان بسیار محدود است. با این حال، تحقیقات اولیه نشان داده است که اوزونول می تواند در تقویت بدن انسان موثر باشد. علاوه بر این، این خاصیت آنتی اکسیدانی تأثیر مثبتی بر روی ناخن ها دارد که منجر به بیماری های کبدی می شود.

داروی گیاهی ضد التهاب
در طب سنتی، گیاهان دارویی را در کاهش علائم بیماری های التهابی به ویژه روماتیسم مفصلی مفید دانسته اند. جالب است بدانید که طبیعت گرم و خشک ناخن و ازن موجود، علاوه بر خاصیت ضدالتهابی، باعث التهاب مفاصل و بهبود روماتیسم مفصلی نیز می شود. استفاده از روغن موضعی ناخن می تواند برای تسکین التهاب و درد آرتریت روماتوئید استفاده شود.

التهاب پوست و مفاصل.

ناخن یک عادت طبیعی است

ناخن - میخ

گیاهان در طبیعت به وفور رشد می کنند و خاصیت ضد التهابی دارند. لاک ناخن یک گیاه دارویی است که از زمان های قدیم به عنوان یک مسکن طبیعی استفاده می شده است. یکی از تاثیرات قابل توجه لاک ناخن کاهش درد دندان است. این خاصیت ماده اوزونول در ناخن وجود دارد. اوزونول یک بی حس کننده طبیعی است که علاوه بر تسکین دندان درد در تسکین سایر ناراحتی ها نیز موثر است. ممکن است بخواهید از لاک ناخن یا سایر روغن های ضروری و عصاره مخمر حاوی عصاره ناخن برای تسکین درد استفاده کنید.

لاک ناخن برای سلامت استخوان ها مفید است
پیوند مغز استخوان یکی از شایع ترین علل دژنراسیون ماکولا وابسته به سن است. در اواسط روز، بدن برای محافظت به مواد مغذی زیادی از مغز استخوان نیاز دارد و حاوی مقدار زیادی کلسیم است. مواد مغذی ترکیبات هیدروژنه ای مانند اوزونول و فلاونوئیدها هستند که به افزایش تراکم استخوان و تقویت مغز استخوان کمک می کنند. افرادی که نرم و پف کرده هستند می توانند با افزودن ناخن به رژیم غذایی خود به مزایای تغذیه ای خود بیفزایند.

ناخن ها ممکن است در کاهش قند خون موثر باشند
تحقیقات نشان داده است که لاک ناخن می تواند به کنترل قند خون کمک کند. در عصاره ناخن یک ترکیب شیمیایی به نام «نگریسین» وجود دارد که در کاهش قند خون و درمان دیابت مؤثر است. این ترکیب روی موش ها آزمایش شد که باعث کنترل قند خون در چشم شد. در واقع استفاده از ناخن باعث افزایش جذب قند از سلول های خون، افزایش ترشح انسولین و بهبود عملکرد سلول های تولید کننده انسولین می شود. بنابراین، استفاده از لاک ناخن در یک رژیم غذایی سالم و ورزش می تواند به شما در کنترل سطح قند خون کمک کند.

برای ایمن نگه داشتن دستگاه از لاک ناخن استفاده کنید
در طب سنتی ناخن را در درمان مشکلات موثر می دانند. ناخن برای تقویت دستگاه گوارش و کنترل حرکت صمغ گوار مفید است. لاک ناخن یک داروی طبیعی است که می تواند به تسکین حالت تهوع و استفراغ کمک کند. این گیاه در درمان نفخ نیز بسیار موثر است. همچنین می توانید از پودر لاک ناخن در ترکیب آن استفاده کنید تا خواص آن را افزایش دهید.

ناخن ها ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند
آیورودا گیاهان خاصی را به عنوان داروهای موثر برای تقویت سیستم ایمنی معرفی کرده است. یکی از این گیاهان لاک ناخن است. جوانه های خشک درخت حاوی مواد موثری هستند که می توانند به افزایش تعداد گلبول های سفید خون و تقویت سیستم ایمنی کمک کنند. تقویت سیستم ایمنی می تواند به پیشگیری از بسیاری از بیماری ها از جمله آنفولانزا و صرع کمک کند.

خواص ناخن برای جوانسازی و رشد مو
لاک ناخن دارای خواص فوق العاده ای برای روشن شدن پوست سر و درمان آن است. استفاده از لاک ناخن بر روی پوست سر باعث بهبود گردش خون در پوست سر و تقویت فولیکول های مو می شود. علاوه بر این، این روغن ها به موهای شما کمک می کنند تا احساس شادابی، درخشندگی و نرمی داشته باشند. ترکیب روغن زیتون و لاک ناخن و استفاده منظم از ریزش مو باعث افزایش حجم مو می شود.

از دیگر مزایای پزشکی …

خواص ناخن

• ناخن بوی بدی می دهد. از خمیر دندان تخمیر شده، چای دودی یا چای معطر استفاده کنید.
• مصرف لاک می تواند مشکلات جنسی را در استادکاران درمان کند.
ضد خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی لاک ناخن باعث شده است که از آن به عنوان یک داروی طبیعی برای درمان عفونت های قارچی و عفونت چشم استفاده شود.
• بهبود اسپاسم و حالت تهوع.
• به خرج دمنوش میخاک توانست نفخ معده را درمان کند.
• ناخن ها اثر تسکین دهنده و تسکین دهنده دارند و اضطراب و استرس را درمان می کنند.
ق لاک ناخن می تواند اسکار آکنه را درمان کند.
منو از شر جای جوش خلاص شوید.
خ ناخن ها خاصیت اشتها آوری دارند.
عواقب مصرف زیاد ناخن و فرآورده های آن
ناخن ها برای افرادی که سطح قند خون پایینی دارند مضر است. مصرف منظم لاک ناخن در طولانی مدت باعث کاهش سطح قند خون می شود.
مصرف لاک ناخن در دوزهای بالا خطرناک است و می تواند منجر به تنگی نفس، مسمومیت، التهاب گلو و مشکلات پوستی شود.
• حساسیت از دیگر عوارض لاک ناخن است. خارش، التهاب، التهاب و آفت از علائم حساسیت به این داروی گیاهی است.
• استفاده بیش از حد از لاک ناخن ممکن است باعث مشکلات انزال زودرس در مردان شود.
مصرف ناخن باعث رقیق شدن خون و افزایش خطر خونریزی می شود. بنابراین دو هفته قبل از جراحی از لاک ناخن استفاده نکنید.
• مصرف خود به خود خطر تشنج را افزایش می دهد. استفاده بیش از حد از این دارو می تواند باعث فعالیت نامنظم سلول های مغز شود.

طرز تهیه چای

ناخن چای
برای تهیه لاک ناخن خوشبو، ۱ تا ۳ تکه لاک را با چای سیاه ترکیب کنید و از فواید آن بهره مند شوید. برای بخارپز کردن ناخن ها، 10 (یا کمتر) ناخن از جوانه ها را در 1 لیتر آب جوش حرارت دهید و اجازه دهید 10 دقیقه بخار شود. عطر علاوه بر لاک، بوی بسیار خوبی نیز دارد. این دمنوش خاصیت گرم و خشک دارد و می تواند سرما را از بین ببرد.

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما