lancerbanner

کاهش نرخ بیکاری؛ آیا این آمارهای آماری واقعاً در بازار کار می کنند؟

[ad_1]

در رفتن بر اساس آمار اداره مرکزی آمار ایران، نرخ بیکاری در ایران 2.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است که نسبت به سال قبل 1.2 درصد کاهش یافته است. همچنین اعداد و ارقام نشان می دهد که 1.2 میلیون نفر معادل 1.3 درصد از جمعیت کشور در 5 گروه در سال یعنی در گروه کارفرمایان یا بیکاران فعال هستند در حالی که جمعیت کارگر در گروه سنی 5 سال این تعداد سال به سال بیش از 2000 نفر افزایش یافته است.

بر اساس گزارش فرارو، بررسی اشتغال در بخش‌های بزرگ اقتصادی نشان می‌دهد که در سه ماهه نخست سال، بخش خدمات با بیشترین سهم ۱.۲ درصدی، سهم خود را به اشتغال اختصاص داده است. طبق آمار 4 میلیون و 6 هزار نفر در این زمینه مشغول به کار هستند. خدمات کارکنان نسبت به سال قبل 1.2 درصد افزایش یافته است.

بر اساس آخرین آمار، هفت میلیون و هزار و یک نفر معادل 1.2 درصد از کل اشتغال در بخش صنعت و سه میلیون و دو هزار و یک نفر معادل 1.2 درصد از جمعیت در بخش کشاورزی شاغل هستند.

این در حالی است که نرخ اشتغال در بخش کشاورزی نسبت به سال قبل 1.2 درصد کاهش داشته و اشتغال صنعت نیز 1.4 درصد افزایش داشته است.

بیکاری افزایش می یابد، آیا این آمار واقعاً در بازار کار می کند؟آیا نرخ بیکاری کاهش یافته است؟
حمید حاج اسماعیلی کارشناس بازار است به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید با اشاره به گزارش هایی مبنی بر کاهش نرخ بیکاری از سوی مرکز آمار، آماری از واقعیت های بازار وجود ندارد و در آمار مرکز آمار اشاره ای به استفاده از مرکز برای محاسبه نرخ بیکاری نشده است. برای شغلی که با بازار سازگاری دارد، بازاریاب کنید، پس باید از روش های استاندارد در این زمینه استفاده کنید تا واقعاً بتوانید به آن دست پیدا کنید.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم اقدامات دولت هفدهم در این حوزه انتخابیه را بررسی کنیم باید آمار مربوط به این حوزه را در شش ماهه اول سال جاری بررسی کنیم، با توجه به شرایط نابسامانی که وجود داشت. و سپس به تدریج محدودیت های کسب و کار تحمل شد، افراد بیشتری به مشاغل قبلی خود بازگشتند.

حاجی اسماعیلی گفت: به دنبال این موضوع، مالکان املاک قادر به کاهش نرخ بیکاری نیستند، به عبارت دیگر بسیاری از مشاغلی که با محدودیت مواجه بودند در چند ماه اخیر این محدودیت ها را تحمل کرده و مردم به حالت عادی برمی گردند. کاهش نرخ بیکاری است.

وی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کنونی کشور از نظر میزان اشتغال بسیار موثر است، افزود: سرمایه گذاری های خارجی و داخلی انجام می شود که با تمرکز بر نیروی کار ارزان در کشور می توان به غیر از سایر موارد اشتغال مناسب ایجاد کرد. سرمایه گذاری مشترک و تولید با سایر کشورها از یک سو باعث ایجاد اشتغال مناسب در کشور و از سوی دیگر انتقال دانش و فناوری روز را برای کشور فراهم می کند.

وی در ادامه افزود: اگر افزایش حداقل دستمزد کارگران بیش از حد باشد، موضوع به اخراج کارگران غیرمجاز می انجامد، موضوعی وجود ندارد، چون نرخ رشد سال گذشته حداقل بوده، تورم بسیار کمتر از نرخ تورم بوده است. که باعث شد قدرت خرید کارگران کاهش یابد و رفت و آمد آنها نیز کمتر شود.

حاجی اسماعیلی خاطرنشان کرد: بنابراین دلایل این وضعیت اقتصادی و افزایش تورم و قیمت ها را باید در جای دیگری جست و جو کرد، ثبات در شاخص های اقتصادی فراهم می شود، در غیر این صورت وضعیت اقتصادی و همچنین وضعیت سیاست خارجی کشور مناسب نخواهد بود. کشور و از این نظر تا زمانی که نتوانیم با کشورهای جهان روابط عادی داشته باشیم، از اهمیت بالایی برخوردار است، مسلمان، اقتصاد کشور راحت نیست.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما