lancerbanner

قانون جدید بررسی و مسدود کردن همه چک های صادرکننده چک

[ad_1]

در رفتن مهران محرمیان معاون فناوری بانک مرکزی جزئیات دلایل تنظیم حساب های بانکی را اعلام کرد.

به گزارش فرارو، معاون فناوری نوین بانک مرکزی افزود: به عبارت دیگر اگر امروز چک برگشت داده شود، همان بانک اگر دلیلی داشته باشد، از مبلغ چک برای پاس کردن آن استفاده می‌شود. دلایل، اما از شنبه این موضوع به همه بانک ها رسیدگی می شود.» آنها تفاوتی ایجاد می کنند. نحوه انسداد دلایل نیز در حساب های انفرادی تنظیم می شود که از حساب های باقی مانده شروع می شود و به تدریج به محل پرداخت مبلغ چک کسری می رسد به طوری که همان مبلغ مسدود شده و خود حساب درج نمی شود. بلکه مبلغی که در حساب باقی می ماند مسدود می شود.

محرمانگی تاکید می کند: سقف نهایی همان مبلغی است که چک برگشت داده می شود. هیچ مانعی برای خوردن چک وجود ندارد. در مقابل، دلیل داشتن حساب بانکی یک فرد این است که مبلغ چکی که به چک برگشت داده می شود مسدود می شود. یعنی اگر اهداکننده شخصی مبلغ خود چک را در نظر گرفته باشد طبیعتاً مبلغ آن در نظر گرفته شده و پاس می شود و باقیمانده یعنی مابقی و کسری از چک برگشتی به بانک خواهد بود. با آن مبلغ مسدود شود.

معاون فناوری بانک مرکزی افزود: پس از این، فرد مربوطه باید از قوه قضائیه و سایر مواردی که باید انجام شود، استفاده کند. اغراق قانونی که پس از جلب رضایت تک تک ذینفع چک از سوی قوه قضائیه اعمال و تحمل می شود، طبیعتا سبب مسدود شدن آن می شود.

قانون جدید بررسی و مسدود کردن همه چک های صادرکننده چکبا اجرای این قانون تعداد چک ها کاهش می یابد
کامران نادری کارشناس مسائل سیاسی و بانکی است به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید وی با اشاره به قانون جدید چک که در سال گذشته تصویب شد، گفت: با توجه به اینکه چک وسیله مبادله ای در کشور است که کار بسیار زیادی است، جای کار زیادی وجود دارد. موضوع بسیاری از موارد مطرح شده است.

وی افزود: بعد از دو سال قانون چک، دو سال پیش اصلاحات زیادی صورت گرفت، طبق این قانون چک به دلیل وجود چک ممنوع است، کسانی که چک برگشتی می کنند از کشف چک جدید محروم می شوند. و این قوانین سختگیرانه می تواند تعداد چک های برگشتی را در چند سال آینده بسیار کاهش دهد.

نادری با اشاره به اینکه رکود یکی از دلایل افزایش نرخ برگشتی در چند سال گذشته بوده است، اظهار کرد: این امر باعث افزایش تعداد چک های برداشتی شده است اما به هر حال قانون چک نیاز به اصلاح اساسی دارد.

این کارشناس مسائل پولی و بانکی را اضافه کرد: تعداد مشکلات و موانعی که مسلمانان در بازنگری در اجرای قانون با آن مواجه هستند، محاسبه می شود و در روند فعلی اجرای قانون نیز می توان همین موضوع را اجرا کرد و در تلاش هستیم. برای اصلاح قوانین کشور به ویژه در زمینه مسائل پولی و بانکی این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی همچنین با بیان اینکه صدور چک در مورد دارنده چک ممنوع است، اظهار داشت: با توجه به اینکه دارنده چک در نوع گردش سرمایه برای تولیدکنندگان و تجار به حساب می آید، با اجرای قانون جدید چک مشکلاتی به وجود آمد. اما به هر حال اصلاح قانون باید خودبه خود اما با مشقت فراوان انجام شود و فعالان اقتصادی و تولیدی ممکن است از اجرای این قانون و سایر مشکلات کمتر از جمله مشکلات بهره مند شوند. برای چک

نادری ادامه داد: در حوزه بانکی علاوه بر چک هایی که اصلاح شده، قوانین و مقررات کشف شده، قوانین تغییر کرده و برای عالم صغیر کمتر از یک میلیون تومان از سیستم اعتبارسنجی به جای اینکه باشد. این موضوع به عنوان ضامن مورد استفاده قرار می گیرد، این یک مانع بزرگ است، مردم در این زمینه مدارا می کنند، بنابراین هر چقدر در جهت اصلاح قوانین و اصلاح آنها حرکت کنیم، قطعا مردم با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما