lancerbanner

(تصاویر) اولین گیاهانی که در خاک ماه روییدند!

[ad_1]

در رفتن در یک باغچه و آزمایشگاه کوچک، اولین بذرهایی که در خاک قمری کاشته می شوند، جوانه زدن را یاد می گیرند. این محصول کوچک که توسط ماموریت‌های آپولو در نمونه‌های خاک کاشته شده است، این امید را زنده می‌کند که فضانوردان بتوانند خود را از ماه خودشان تغذیه کنند.

طبق گزارشات فرارو، محققان گزارش کرده‌اند که گیاهانی که در گلدان‌های خاکی رشد می‌کنند، نسبت به سایر گیاهانی که در خاک‌های آتشفشانی رشد می‌کنند، قوی‌تر و ضعیف‌تر رشد می‌کنند. این یافته نشان می‌دهد که کشاورزی در ماه، که بیشتر زمین‌ها نامناسب هستند، به فناوری جدید نیاز دارند.

(تصاویر) اولین گیاهانی که در خاک ماه روییدند!

ریچارد بارکر، ستاره شناس دانشگاه ویسکانسین مدیسون، که در این مطالعه شرکت نکرد، گفت: همه می‌دانند که این نمونه‌های گران قیمت قیمتی ندارند و بنابراین می‌توانیم بفهمیم که چرا ناسا به انتشار اخبار مرتبط تمایل دارد و هیچ متخصص دیگری در اختیار ندارد. اکنون، برنامه Ati ناسا برای بازگرداندن فضانوردان به ماه به عنوان بخشی از برنامه آرتمیس، انگیزه ای جدید برای بررسی این نمونه های ارزشمند خاک و کشف چگونگی پشتیبانی منابع ماموریت های طولانی مدت ماه است.

غبار یا شنی که ماه را می پوشاند اساساً بدترین کابوس برای کشاورزی در این ماه است. گرد و غبار روی خرده های تیغه آهن فلزی است، اکسید نشده که برای گیاهان مفید است. همچنین از شیشه ای ساخته شده است که توسط فضاپیماهایی که به ماه برخورد کرده اند ساخته شده است. مواد دیگری مانند نیتروژن، فسفر یا سایر موادی که گیاهان برای رشد به آنها نیاز دارند در این ماه کمیاب است. بنابراین، اگرچه دانشمندان از گیاهان برای رشد در نقوشی که به خوبی با خاک کار می کنند الهام گرفته اند، هیچ کس نمی داند که آیا گیاهان واقعاً می توانند ریشه های ظریف خود را در خاک رشد دهند یا خیر.

(تصاویر) اولین گیاهانی که در خاک ماه روییدند!

برای کشف این موضوع، سه محقق از دانشگاه فلوریدا آزمایشی را در Ginsville با گیاه Arabidopsis thaliana انجام دادند. این گیاه از خانواده رشد می کند و می تواند به راحتی در یک ماده گرم کوچک رشد کند. این یک مسئله کلیدی بود، زیرا محققان تنها نمونه کوچکی از خاک ماه را در اختیار داشتند. این تیم نهال ها را در گلدان های کوچکی کاشتند که هر کدام خاک گرمی در جای خود داشتند. چهار گلدان با نمونه گرد و غبار برگشتی توسط آپولو 2، چهار گلدان دیگر با نمونه های آپولو 2 و چهار گلدان نهایی با نمونه های آپولو 3. ۱۶ گلدان‌های دیگر نیز با مواد آتشفشانی زمینی که در آزمایش‌های گذشته برای شبیه‌سازی خاک ماه مورد استفاده قرار می‌گرفت، پر شدند. تمام لامپ های LED در آزمایشگاه رشد کردند و با مواد مغذی آبیاری شدند.

(تصاویر) اولین گیاهانی که در خاک ماه روییدند!

پل آنا لیزا، زیست شناس مولکولی، می گوید: «حداقل تجربه شگفت انگیزی بود که ما اولین موجودات زمینی را می بینیم که در فضا رشد کرده اند، شگفت انگیز است.» گیاهان در تمام گلدان های سفالی قمری رشد کردند، اما هیچ یک از گیاهان روی مواد زمین رشد نکردند. دانشمندان می گویند با همه اینها، این مطالعه ممکن است به ما کمک کند تا ساختار دستوری ماه را برای رشد بهتر گیاهان تغییر دهیم یا حتی ساختار ژنتیکی خود گیاه را ببافیم. همچنین سایر گیاهان در این زمینه آزمایش نشده اند. بارکر می گوید: قبل از این، بشریت واقعاً می تواند از مزایای کشاورزی بهره مند شود، مراحل و فناوری های زیادی وجود دارد که باید گسترش یابد.

منبع: Sciencenews

ترجمه: مصطفی گرفی-فرارو

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما