lancerbanner

گواهی تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد

[ad_1]

اعضای شورای عالی انقلاب عصر انقلاب فرهنگی روز سه شنبه در جلسه ای به ریاست آیت الله رئیسی سند تحول این شورا را نهایی کردند.

به گزارش ایرنا، سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی با نگاهی دقیق به ظرفیت های حوزه فرهنگ و مشاهداتی که در بسترهای مختلف فرهنگی وجود دارد و با درک عمیق از شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور، تحت تأثیر ویرایش، ویرایش، در نهایت تأیید شد.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر روز سه شنبه در جلسه ای به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیس جمهور که به مدت سه ساعت و نیم به طول انجامید، سند تحول این شورا را نهایی کردند.

سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه کارگروه تنظیم شد و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز هفت جلسه برای بررسی و تصویب آن تشکیل دادند.

این سند که در فصل سوم نهایی شده است، در وهله اول فعالیت های شورا را هماهنگ می کند و در روابط متعاقب آن شورا و قوای سه گانه مجریه اقدامات روشن و مختصر را انجام خواهد داد.

این سند با نگاهی دقیق به پتانسیل های فرهنگ روز و مشاهدات موجود در زمینه های مختلف فرهنگی و با درک عمیق بافت فرهنگی و اجتماعی کشور، متاثر از فناوری های نوین، فرهنگ بومی شده و جهانی تدوین شده است. تسهیل در عین حال، تمامی ابعاد علوم و فناوری های نوین اعم از کوانتومی، هوش مصنوعی، قابلیت های کمی فناورانه و تمامی جنبه های حوزه جدید علم و دانش در این سند مورد توجه قرار گرفته است.

بر اساس این سند، دوره مأموریت شورای عالی انقلاب فرهنگی در 5 محور تدوین و تبیین شده است. ساختار جدید شورا نیز برای هدایت، نظارت، ارزیابی، مشاهده و نظارت موثر بر اجرای قطعنامه های شما طراحی شده است.

با توجه به ظرفیت های مورد نظر، آثار این سند در حوزه علمی، هنری و فرهنگی در بازه زمانی 5 ساله قابل انتشار است.

رجبی دوانی و دهقانی فیروزآبادی به ترتیب رئیس بنیاد ایران و رئیس موسسه جهاد شدند.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با قدردانی از خدمات و زحمات حضرت آیت الله سید محمد خامنه ای، رئیس بنیاد ایرانیان و همچنین حمیدرضا طیبی، رئیس مؤسسه جهاد، به اتفاق آرا و به پیشنهاد آن دو، این دیدار را ادامه می دهند. هیئت روح الله دهقانی به فیروزآبادی به عنوان رئیس جهاد دانشگاهی رای داد.

آخرین جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و تصویب تصمیمات این شورا بود.
اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به جزئیات کار شورا و در کمیسیون آموزش نقشه جامع علمی کشور و شخص وزیر با حضور وزرای مربوطه رئیس سازمان به دنبال روش های نوین سنجش و پذیرش دانش آموزان، نقشی معنادار در نظام آموزشی و تربیتی کشور هستند.

کنکور در کنکور و قبولی

بر این اساس، رویکرد کنکور که تمام سوابق تحصیلی و 5 سال آموزش را نادیده می گیرد و باعث ضرر آنها در آزمون چهار ساعته می شود، در چهار سالی که تحصیلات آکادمیک به ویژه در سه سال اخیر به تدریج اصلاح می شود. سالها در دانشگاه در سنجش و قبولی در دانشگاه سهم آن 5 درصد و سهم کنکور از 2 درصد به 3 درصد کاهش می یابد.

با توجه به دشواری تعیین موضوع کنکور در سند نقشه جامع علمی کشور در یک اصل مستقل و همچنین در بحث های تکمیلی در جلسه امروز برای اجرای این اصل، روش کار این اصل در جلسه بعدی شورا

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما