lancerbanner

انحراف از فرمان اجرایی مهم است

[ad_1]

با گذشت 108 روز از اولتیماتوم، رئیس جمهور تا پایان عمر در سواحل دریای خزر تعلیق شده است.

«دنیای اقتصاد» و تحقیق و تفحص با صدور دو حکم از سوی رئیس جمهور برای آزادسازی سواحل و ولایات به تشخیص دولت و وزارت کشور در حال انجام است که راهن ها این دستگاه ها را اعلام کردند و با گذشت 108 روز از مصوبه اول و 67 روز از مصوبه دوم، این دستگاه ها با وجود انحصار خود در این مناطق به حیات خود ادامه می دهند.

این وضعیت را فرمان خاموش وزارتخانه ها و ادارات در مورد آزادسازی سواحل و ویلاهای دولتی نشان می دهد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برای اولین بار در 18 بهمن 1400 در سفر دولتی به گیلان فرمان آزادسازی ساحل شمالی را صادر کرد که توسط ارگانهای دولتی و دولتی محاصره و محدود شده بود. طی نامه ای که 108 روز پیش از سوی رئیس جمهور به وزارتخانه ها و ادارات در این زمینه صادر شد، این حکم بلافاصله و بدون استثنا صادر شد، اقدام کنید.

در این مصوبه تاکید شده است که کلیه دستگاه ها و وزارتخانه هایی که این سواحل را تصرف می کنند باید سریعا و حداکثر به مدت بیست روز در رابطه با آزادسازی سواحل وارد عمل شده و نتیجه را به ریاست جمهوری اعلام کنند.

دومین فرمان که در حضور رئیس جمهور صادر شد، در 20 مارس 1400 به نام دهکده های دولتی با تمرکز بر مؤسسات به اصطلاح فرهنگی، تفریحی و آموزشی مؤسسات دولتی، بانک ها و مؤسسات دولتی صادر شد. وزارتخانه ها در این حکم رئیس جمهور در سفر به مازندران و با حضور فرح آباد (خزرآباد) ساری حکمی صادر کرد: آزادی سواحل باید قاطعانه انجام شود تا عموم مردم بتوانند حداکثر استفاده را از سواحل ببرند. رئیس جمهور به مسئولان دستور داد پس از آزادسازی سواحل، مردم را برای استفاده از امکانات دولتی آماده کنند. این دومین فرمان رئیس جمهوری برای انعقاد توسعه ویلاهای ساحلی و ساحلی به منظور نجات گردشگری در نقطه قانونی شدن این صنعت در کشور یعنی در سواحل و شهرهای شمالی بود. در واقع حکم رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی ویلاهای ساحلی به تشخیص شرکت های دولتی و استفاده عموم مردم از این مراکز تفریحی و ساحلی تا پایان راه اندازی ویلاهای دولتی این دستگاه ها است. و نهادها اما این اقدام با سکوت عملی این دستگاه ها و وزارتخانه ها همراه است.

انحراف از فرمان اجرایی مهم است

دو شکل از فرمان اجرایی انحرافی رئیس جمهور

بررسی آغاز صد و هشتمین روز، دو انحراف از فرمان اجرایی رئیس جمهور، بخشی از سازمان ها، نهادها و ارگان های وابسته به دولت در آزادسازی مستقیم سواحل است. اولین اقدام در چند روز اول پس از صدور اولین فرمان در قالب انهدام تجهیزات ساحلی در قالب سرشماری تعداد نهادهای دولتی برای آزادسازی سواحل و ویلاها برداشته شد.

در واقع ممکن است این بخش از دستگاه سیاسی نتواند به درستی کار کند و این دقیقاً همان چیزی است که رئیس جمهور دستور داده است. پلاتو دوم نیز در قالب باز شدن فضای بیرونی و عموم مردم این ویلاها در مراکز به اصطلاح ساحلی امکانات فرهنگی، آموزشی و تفریحی دیده می شود اما تعداد محدودی از آنهاست.

پس از گذشت چند روز از صدور دومین حکم رئیس جمهور برای آزادسازی سواحل و ویلاها، یکی از وزارتخانه های کشور از آزادسازی سواحل به تشخیص وزارت مستقر در محمودآباد مازندران خبر داد و عموم مردم این موضوع را اعلام کردند. بتواند از آن استفاده کند. اما در آخرین روز و هجدهمین روز از اولین حکم رئیس جمهور، «خبرنگار روزنامه دنیای اقدس» در تماس تلفنی با این مرکز تفریحی و اقامتی به عنوان روستایی سرگردان و مطالبه گر، با این پاسخ که عموم مردم فقط می توانند استفاده کنند مجتمع در بیرون و ساحل وجود دارد و امکان اجاره ویلا و اقامت در این مجموعه برای عموم افراد وجود ندارد.

مهمترین آنها STAD نامیده می شود که مخفف عبارت “State of Electronic Procurement” است و به معنای کنار گذاشتن بسیاری از ویلاها، اقامتگاه ها و هتل ها به صلاحدید شرکت های دولتی و وزارت فرهنگ در سراسر جهان است. سال آموزش، آموزش و اقامت، توریستی ترین حومه های ساحلی مستقل بودند، مشاهده نشد. این اقلام در واقع تجهیزاتی هستند که تمامی سازمان ها و ارگان های دولتی موظف به ثبت و نمایش هر نوع مناقصه یا مناقصه در آن هستند.

در واقع و در شرایطی که در 108 روز گذشته و پس از حکم رئیس جمهور هیچ خبری مبنی بر واگذاری کامل سواحل و ویلاها به صلاحدید دستگاه های دولتی و وزارتخانه ها منتشر نشده است. مراکز مشاهدات «دنیای اقتصاد» در این حوزه اطلاع رسانی حاکی از آن است که در پی فرمان رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی سواحل و ویلاهای ساحلی تنها حدود 40 بند از پیشنهادات شامل سه فقره مربوط به این بند به سواحل شمالی تحویل داده می شود.

این 40 مناقصه غیرنظامی مربوط به تخصیص چند قطعه زمین به شهرک ها و شهرستان های تحت صلاحیت دستگاه های دولتی و چندین دستگاه ویلا می باشد که عمده آنها نیز در ادارات دولتی در استان های شمالی و شمالی مستقر هستند. نه وزارتخانه ها، سازمان ها و دستگاه های دولتی مستقر در پایتخت.

آدرس روستاهای دولتی بورسیه در شمال

رئیس جمهور در تاریخ بیستم اسفند سال گذشته دومین فرمان را مبنی بر آزادسازی ویلاهای ساحلی صادر کرد.

پرس و جو در مورد محل و محل سکونت توسط بیش از دوجین ویلا دولتی مشخص شده است که اکثر آنها در شهر ساحلی ساری واقع شده اند. در واقع ساحل فرح آباد (خزرآباد)، اولین کانون کانون ویلاهای دولتی است. رئیس جمهور همچنین از انتشار مصوبه ویلاها به مناسبت 22 اسفند سال گذشته با حضور دولت منطقه و وزارتخانه ها خبر داد. هنوز اثری از متروکه شدن، حتی یک نمونه از مراکز فرهنگی، آموزشی و تفریحی به اصطلاح گمراه کننده در این شهرک ها بسته به این دستگاه ها وجود ندارد.

بورسیه‌ها و پژوهش‌های «دنیای اقتصاد» با بورسیه‌های شرکت‌های دولتی در مراکز فرهنگی، مراکز آموزشی و تفریحی به ترتیب در فره‌آباد (خزرآباد)، ساری، خزرشهر، دریاکنار، نوشهر، انزلی، ایزدشهر، روزان و رویان مشخص می‌شوند. . این مناطق به عنوان توریستی ترین مناطق ساحلی شمالی شناخته می شوند.

مزایای آزادسازی ویلا

بر اساس گزارش رئیس دنیای اقتصاد، 108 روز پیش مهلت آزادسازی سواحل شمالی کشور در بخش های انحصاری دولت و وزارتخانه ها 20 روز تعیین شد. هدف این است که اگرچه دعاوی صدور حکم اولیه برای نجات گردش در شهرهای شمالی است، اما به تنهایی نمی تواند موضوع اصلی را در این زمینه برطرف کند. در این مصوبه که نهم بهمن ماه سال جاری ابلاغ شد، خواستار آزادسازی مناطق ساحلی تا سقف قانونی (حداقل 5 متری ساحل) شد.

زیرا موضوع واقعی تنها مربوط به آزادسازی سواحل در قالب ورود احتمالی عموم مردم به مناطق ساحلی تحت مالکیت شرکت های دولتی و نهادهای دولتی نیست. بلکه موضوع خیلی جدی تر از این حرف هاست.

موضوع اصلی بحث، گردش کل بازار در ایران و آمار مربوط به خانوارهای ایرانی در رابطه با مقیاس و کیفیت سفرهایی است که فاصله قابل توجهی بین استانداردهای سفر در کل دنیا دارند. فرمان دوم رئیس جمهور، یعنی آزادسازی ویلاها به نفع مردم به طور کلی، هدف اصلی را مشخص کرده است.

در زمینه تحقیقاتی که حکایت از «دنیای اقتصاد» دارد، حداقل 30 درصد از سواحل شمالی کشور در اختیار نهادها، دستگاه ها و وزارتخانه ها است و به بازار می روند و در یک مکان خصوصی بازی می کنند. اما در عمل این همزمانی با حذف قانون و منطق اقتصادی منجر به افزایش تعداد نهادهای دولتی و نهادهای دولتی شده است که در سال های اخیر در محاصره بوده اند. اما طی چند سال گذشته این دستگاه ها در جهت تجدید قوا و استفاده از عناوینی مانند مراکز آموزشی و فرهنگی، عملاً انحصار، استفاده انحصاری و به عبارتی تصرف بهتر سواحل گام برداشته اند.

بررسی «دنیای اقتصاد» حکایت از آزادسازی سواحل و ویلاهای در اختیار داشتن ابزار و وزارتخانه دارد. افزایش هزینه سفر در دسترس خانوارها و عموم مردم از طریق ایجاد مراکز گردشگری دولتی یک مزیت مهم است. از دیگر مزایای مهم تکمیل بخش خصوصی برای ورود به صنعت گردشگری و فعالیت در راستای توسعه مراکز اقامتی و تفریحی ساحلی به نفع عموم مردم است. در سال‌های اخیر ظرفیت نامحدود این اقامتگاه‌های ساحلی منحصراً توسط گروهی از کارکنان استفاده شده است که می‌توانند با مجازات حبس پایان عمر از این انحصار خلاص شوند. در واقع، به طور خلاصه، احساس افزایش عرضه مراکز اقامتی و تفریحی در بازار، «شوک، هزینه تفریح ​​و سکونت در شمال» برای عموم و «امیدوارم بخش خصوصی» به «بازار آزاد» وجود دارد. بازار» در شرایط کنونی سفر سه اثر مثبت این اقدام خواهد بود. چهارمین اثر مثبت «شکل دادن به سفرهای درون خانواده» و در نتیجه «افزایش تعداد سفرها» خواهد بود که در صورت مصادف شدن با آن، «در پایان هفته در تقویم رسمی مانند همه کشورهای جهان افزایش خواهد یافت». در دو روز، سفری پایدار ایجاد می کند، مناطق مختلف تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. یکی دیگر از تأثیرات این رهایی ساحل شمالی از «محاصره دولت»، شوک «قیمت ملک» است. عرضه این ملک به بازار به دلیل موقعیت مکانی زیاد است و از آنجا قیمت ملک می باشد.

عملیات های مختلف تاثیر می گذارد و باعث تعدیل قیمت در “شمال” و به تبع آن نقاط دیگر می شود.

علت تعلیق در واگذاری ها

بررسی ها نشان می دهد که یک سوال مهم در این زمینه وجود دارد. با توجه به اینکه علیرغم دستور صریح، مستقیم و فوری رئیس جمهور مبنی بر پایان تصرف سواحل و ویلاها از سوی دستگاه ها و وزارتخانه ها و …، این اقدام با دستگاه های خاموش و قانون اساسی در همین زمینه صورت گرفته است. در این رابطه؟

پاسخ به این سوال کاملاً روشن است و امکان دارد اجاره نامه قانونی خود به خود داشته باشند و به منظور اجرای این مصوبه یعنی خارج کردن مال مالک از صفر و ایجاد خطر برای مالکان به خصوص. قانونی

در سال‌های اخیر، مالکیت، املاک و مستغلات نه تنها هیچ مزیتی در مالکیت حقیقی و حقوقی ندارند، بلکه در چند سال اخیر دستگاه‌ها و مؤسسات بر فعالیت‌های بازار چشمگیر کشور ارزش افزوده‌اند.

این در حالی است که اگر این اقدام به نفع مالکان به ویژه بار حقوقی و مالی صورت می گرفت، آخرین فرمان ریاست جمهوری در کمترین زمان ممکن اجرا می شد.

نه تنها این مصوبات و مقررات مبنی بر آزادسازی سواحل، بلکه عرضه فوری اموال منجمد در اختیار مالکان حقیقی و حقوقی نیز از همین مسیر یعنی وضعیت و کشف مالیات سالانه بر املاک عبور می کند. در عین حال، در غیاب این ابزارها و اهرم ها، مالیات مؤثر و قدرتمند، مالک نه تنها به یک تجارت واقعی بلکه به یک تجارت سودآور تبدیل شده و این دستگاه ها در محل سرمایه گذاری سرمایه مولد منجمد شده اند. در ملک

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما