lancerbanner

خداحافظ با رمز عبور!

[ad_1]

در رفتنهمه ما می دانیم که برای حساب های مختلف باید از رمزهای عبور قوی و انحصاری استفاده کنیم، اما بیشتر اوقات ما رمزهای عبور قوی را ترجیح می دهیم. اپل، گوگل و مایکروسافت به جای اینکه هزاران بار ما را متقاعد کنند که «۱۲۳۴۵۶» یک گذرگاه امن نیست، تصمیم گرفته اند رویکرد متفاوتی را آزمایش کنند.

طبق گزارشات فرارو، این سه غول فناوری اخیراً اعلام کرده اند که در حال کار بر روی استاندارد جدیدی هستند که توسط اتحاد FIDO و کنسرسیوم جهانی وب ایجاد شده است. اگر همه چیز به قسمت جلوی برنامه برود، سیستم جدید قادر خواهد بود پسوردها را به طور کامل حذف کرده و دسترسی آسان به برنامه ها و وب سایت ها را برای شما ممکن کند.

این سه شرکت در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که در حال کار بر روی یک رویکرد “بدون فکر” برای معامله هستند. همچنین کاربران از همین سیستم برای باز کردن قفل دستگاه چندین بار در روز با ورود به سیستم استفاده می کنند. مانند استفاده از خودکار، تأیید یک انگشت ساده یا جلوه صورت. این روش‌ها به پشتیبانی دستگاه از پین یا اثر انگشت Apple Diagnostic Effect یا Apple Face ID نیاز دارند. تعیین هویت روش بیومتریک برای عبور رمز عبور برای محاسبات امنیتی بسیار مهم است.

کلمه عبور

اپل تخمین می زند که Face ID به تنهایی می تواند در یک میلیون اشتباه کند. این ویژگی با استفاده از “password123” ورود به سیستم بسیار امن است. سایر شرکت های فناوری از مزایای سیستم جدید استفاده می کنند. استاندارد FIDO به کاربران این امکان را می دهد تا بدون نیاز به ثبت مجدد هیچ حساب کاربری، اعتبار خود را در دستگاه های جدید تأیید کنند. علاوه بر این، می توانید از یک دستگاه نزدیک برای وارد کردن حساب کاربر به دستگاه دیگری استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید از آیفون برای ورود به اکانت ویندوز شخصی خود استفاده کنید، فقط با نگاه کردن به اینکه از کدام دستگاه استفاده می‌کنید.

با رمز عبور خود خداحافظی کنید
استفاده از سیستم جدید FIDO می تواند مشکل ضعیف بودن پسوردها و تکرار آن ها در حساب های مختلف را برطرف کند. اگر هکرها بتوانند رمز عبور شما را حدس بزنند و از آن برای دسترسی به سایر حساب‌های دارای رمز عبور مشابه استفاده کنند، اطلاعات خصوصی و هویت شما به سرقت می‌رود. مایکروسافت می‌گوید این حملات که به صورت مخفیانه انجام شده‌اند، در سال گذشته تقریباً دو برابر شده‌اند. به ازای هر ثانیه که می گذرد، 3 حمله در زمان گذشته رخ می دهد که در مجموع 1.2 میلیون حمله در روز است.

همین رویکرد برای مدیریت رمزهای عبور مدیریت برنامه و شناسایی دو مرحله برای کاهش احتمال هک اعمال می شود. در این بیانیه آمده است که علاوه بر این سه شرکت بزرگ فناوری، صدها شرکت فناوری و ارائه‌دهنده خدمات از سراسر جهان بر روی این استاندارد کار کرده‌اند و این سفارش می‌تواند در آینده پذیرفته شود. تاریخ دقیق این سرویس هنوز اعلام نشده است و انتظار می رود در سال های آینده توسط اپل، گوگل و مایکروسافت استفاده شود.

منبع: digitaltrends

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما