lancerbanner

آیا تلاش برای برقراری ارتباط با غریبه ها عاقلانه است؟

[ad_1]

در رفتن با این حال، ممکن است چندین گزارش در مورد جستجوی ارتباط بین موجودات فضایی وجود داشته باشد، اما علیرغم وجود این جستجوها، برخی از دانشمندان در کنار انکار ماهیت کار، هشدار می دهند که این جستجو ممکن است یک تهدید باشد. خودتخریبی مال ما نیست.

طبق گزارشات فرارو، وقتی در جایی مثل کویر گم می شویم، دو راه پیش رو داریم. یا راهی برای یافتن جمعیت می یابیم یا خود را در اوج می یابیم و با عبور از نمادهای آتش و یا کلمه «کمک» به شکل سنگی بزرگ مشتاقانه منتظر کمک هستیم. برای دانشمندانی که علاقه مند به این سوال هستند که آیا موجودات هوشمند در فضا وجود دارند، الزامات تقریباً یکسان است.

بیش از سه سال است که اخترشناسان در تلاش برای یافتن سیگنال‌های رادیویی یا سایر حس‌های ساطع نور در این برنامه بوده‌اند. SETI شناخته شده است. اکثر دانشمندان متقاعد شده اند که بیش از 1 میلیون کهکشان بالقوه قابل سکونت در کهکشان راه شیری وجود دارد. دانشمندان همچنین فکر می کنند که این احتمال وجود دارد که این دنیاها در حال گسترش برخی از اشکال زندگی، آگاهی و فناوری هستند. اما تاکنون هیچ نشانه ای از تمدن خارجی کشف نشده است.

برنامه SETI در واقع همان وضعیتی است که در آن فردی که مفقود شده می تواند نشانه هایی از سکونت در بیابان پیدا کند. اما راه دیگری نیز وجود دارد، در سال های اخیر که برنامه در حال گسترش است METI یا پیام رسان ها شعور ماورایی نامیده می شوند و وظیفه آنها ارسال پیام از زمین به زندگی است. در واقع این دومین راهی است که فردی که در بیابان گم شده است، با علائم گذرا، انتظار ندارد این شخص این پیام ها را کشف کند و به آنها پاسخ دهد. پس در واقع آتش بزرگی روشن می کنیم تا شاید آسمانیان نور را ببینند و خودشان متوجه شوند، اما بسیاری از دانشمندانی که نگران این عمل هستند، نظاره گر هستند و می پرسند چرا جای خود را به بیگانگان بگیریم. ?

تاریخچه METI

تلاش های اولیه برای حفظ ارتباط با حیات خارج از زمین چند دهه پیش تکرار شده است. در سال ششم، ناسا هوافضای پایونیر را به سمت مشتری پرتاب کرد که با پلاکی در نقاشی خطی زن و مرد همراه بود که نشان دهنده مبدأ فضاپیمایی بود که روی زمین بود. در سال ششم، ناسا فضاپیمای وویجر 3 را با رکورد طلایی معروف به فضا پرتاب کرد. این سفینه های فضایی و همچنین دو سیاه چال آن ها، پایونیر 2 و وویجر 3، همگی تاکنون از منظومه شمسی بیرون رانده شده اند، اما تاکنون هیچ نشانه ای از آنها پیدا نکرده اند.

Plaque Aerospace Pioneer 10

فضاپیمای پایونیر 10 حامل این پلاک است که بخش هایی از اطلاعات اولیه درباره انسان و زمین را توصیف می کند.

از آن زمان، دانشمندان کشف کردند که تابش الکترومغناطیسی یک چراغ هشدار دهنده بسیار موثر است. ستاره شناسان اولین پیام طراحی شده رادیویی را از رصدخانه آرسیبو در پورتوریکو طی 5 سال به گوش غریبه ها فرستادند. سری های 1 و 0 برای انتقال اطلاعات ساده در مورد انسان شناسی طراحی شده و در جهت M13 ارسال شدند. از آنجایی که این خوشه 5 سال نوری با ما فاصله دارد، نباید خود را به یافتن پاسخ محدود کنیم.

علاوه بر این جستجوهای هدفمند برای ارسال پیام به غریبه ها، سیگنال ها در برنامه های تلویزیونی و رادیویی تقریباً یک قرن است که وجود دارد. این سیگنال ها در عین حال از شاخک های زمین به میلیون ها ستاره رسیده است. اما تفاوت زیادی بین انتشار امواج رادیویی با مرکز تلسکوپ غول پیکر و عدم وجود سیگنال های پراکنده وجود دارد.

برای افراد غریبه پیام های جدید بفرستید

نزدیک به نیم قرن پس از پیام Arcibo، دو تیم بین المللی از ستاره شناسان برنامه های جدیدی را برای برقراری ارتباط با غریبه ها برنامه ریزی کرده اند. یکی از آنها از تلسکوپ رادیویی جدید استفاده می کند و دیگری هدف قانع کننده جدیدی را انتخاب کرده است. یکی از جدیدترین پیام های بزرگ ترین تلسکوپ رادیویی جهان در چین تا 5 سال دیگر ارسال می شود. این سیاست‌ها مانند اطلاعات دیجیتالی و اطلاعات دیجیتال واضح و بی‌صدا هستند.

بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان در چین

تلسکوپ رادیویی جدید با دیافراگم پنج متری (FAST) در چین، بزرگترین تلسکوپ رادیویی که تا کنون ساخته شده است و می توان از آن برای ارسال پیام به مرکز کهکشان استفاده کرد.

این پیام “فانوس دریایی در کهکشان” نامیده می شود و شامل اولین اعداد و عملیات ریاضی، زندگی بیوشیمیایی، اشکال انسان، زمین، فضا و مهر زمان است. این تیم در حال ارسال پیامی به یک گروه از میلیون ها ستاره در نزدیکی مرکز کهکشان راه شیری، کهکشان راه شیری، در فاصله 2 تا 3 سال نوری از زمین است. این واقعیت که این نظم تعداد موجودات فرازمینی را تا حد ممکن افزایش داده است به این معنی است که ده ها هزار سال طول می کشد تا زمین بتواند پاسخ را کشف کند.

یافتن اهداف دیگر تنها یک ستاره است، اما با پتانسیل زیادی برای واکنش سریع. در «اکتبر»، تیمی پیامی از ایستگاه زمینی Goonhilly در بریتانیا به ستاره TRAPPIST-1 فرستاد. این ستاره دارای هفت سیاره است که سه سیاره از آنها شبیه به جهان های روی زمین است که به “منطقه طلایی” معروف است، به این معنی که آنها به طور بالقوه مرکز آب و حیات نیز هستند. TRAPPIST-1 تنها 3 سال نوری با ما فاصله دارد، بنابراین می توان 3 سال برای کشف پیام عاقلانه زندگی و ارسال پاسخ خود به زمین طولانی کرد.

مرکز کهکشان راه شیری

مرکز کهکشان راه شیری ممکن است هوشمندترین مکان برای زندگی باشد.

این غدد با موجودات فضایی ارتباط برقرار می کنند

تماس چشمی با افراد غریبه که به سوالات اخلاقی اختصاص داده شده اند و METI نیز از این قاعده مستثنی نیست. اولین کاری که باید انجام داد این است که چه کسی در مورد زمین صحبت می کند؟ در غیاب هرگونه مشورت بین المللی با مردم، تصمیم گیری در مورد اینکه چه پیامی باید ارسال شود و به کجا ارسال شود، مورد توجه گروه کوچکی از محققان است. اما یک سوال بسیار عمیق تر نیز وجود دارد. اگر در جنگل گم شده اید، چیزی که پیدا می شود خوب است، اما وقتی صحبت می کنید که آیا انسان ها باید برای یافتن غریبه ها پیام بفرستند، نتیجه این “آفرینش” کاملاً نامشخص است.

استیون هاوکینگ، فیزیکدان برجسته، قبل از مرگ به صراحت در مورد خطرات تماس با غریبه هایی که ممکن است برتری فنی داشته باشند، هشدار داده بود. او استدلال می کرد که آنها می توانند با آنها خصمانه رفتار کنند و اگر بتوانیم آنها را روی زمین قرار دهیم، ممکن است بشریت را نابود کنند. نکته این است که هشدار می دهد که ما نباید سیگنال هایی را برای افراد غریبه ارسال کنیم تا آنها را شناسایی کرده و به احتمال زیاد آنها را شناسایی کنیم. در نهایت می توان از همان روش قدیمی آنالیز سیگنال های خارجی در صورت یافتن نشانه هایی برای شناسایی آنها استفاده کرد که البته از برخی جهات می تواند خطرناک تلقی شود.

از سوی دیگر، طرف ها همچنین معتقدند که تکنون ممکن است قبل از وجود ما از بخش هایی از جهان های فرازمینی آگاه بوده و حتی در سیاره ما هویت هایی انجام داده است. بنابراین اگر تهدیدی وجود دارد که ما را تهدید می کند، پس باید نشانه ها را دریابیم. تا به امروز، هیچ مقررات بین المللی حاکم بر METI وجود ندارد، بنابراین با وجود نظارت، آزمایشات ادامه خواهد داشت. در حال حاضر بیگانگان هوشمند در قلمرو داستان های علمی تخیلی باقی مانده اند. کتاب‌هایی مانند مشکل سه بدن، نوشته ساکسون لئو، دیدگاه‌های تامیل برانگیزی را در مورد آنچه تحقیقات METI ممکن است به دست آورده باشد، ارائه کرده‌اند. در اکثر این کتاب ها نتیجه این است که ما زمین را نمی خواهیم و بشریت سرنوشت خوبی ندارد. در نهایت ما هیچ ایده ای از نتیجه حفظ رابطه با غریبه ها نداریم، اما واضح است که با وجود هشدارهایی که وجود دارد، این جستجوها در حال تشدید است.

منبع: theconversation

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما