lancerbanner

پیش بینی وضعیت بازار پس از واردات

[ad_1]

در رفتن در حالی که اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را مصلحت می دانستند، مخالف واردات خودرو بودند.

به گزارش فرارو، عزت الله اکبری از مصوبه مجمع عمومی مبنی بر تصویب طرح کلی خودرو در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام حمایت کرد.

مجمع بالاخره کوتاه می آید.  واردات خودرو در بازار کروکودیل پس از آزادسازیواردات خودرو چه تاثیری بر بازار دارد؟

فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید وی با اشاره به اینکه پس از تعداد زیاد براکت ها و عیب یابی ها، مصلحت نظام با واردات خودرو موافقت شده است، گفت: متاسفانه در این زمینه غفلت های زیادی از ابتدای سال تاکنون صورت گرفته است. بحث رفع ممنوعیت واردات خودرو در مجلس.» مشخص بود که بالاخره واردات آزاد می شود، اما همه اینها بین مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و آمد داشت. نظام و دولت

وی افزود: در حال حاضر مشخص نیست مجلس با این توافق موافقت کرده است یا خیر و لایحه واردات اجرایی هنوز ابلاغ نشده است، اما ممکن است ایشان به تفصیل در این باره صحبت کرده باشند اما با موافقت کلی مجلس نمایندگان.» با توجه به اینکه این طرح تأثیر زیادی بر کل بازار خودرو دارد.

زاوه با اشاره به اینکه واردات در مقابل صادرات و قطعات خودرو عملاً شکست خواهد خورد، گفت: با توجه به شرایطی که صنعت خودروی ایران با آن مواجه است، عملاً هیچ محصول صادراتی وجود ندارد و هنوز مشخص نیست که وی پس از خروج چه خواهد کرد. پست.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: محصولاتی که صادر می شود احتمالاً در ابتدا کاغذبازی بیشتری در کشور خواهد داشت که دلیل آن کیفیت و قیمت خودروهای داخلی است، زیرا مشتریانی برای آنها وجود ندارد و واردکنندگانی که قصد خرید خودرو را دارند. فقط خودروهای داخلی وارد کنید.» اما برای رقیق کردن آن، قطعاً این موضوع باعث افزایش قیمت تمام شده واردات می شود، زیرا واردات تعرفه ای عملاً 2 درصد افزایش می یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعرفه واردات خودروهای زیر 4000 سی سی یک درصد است که با توجه به واردات از این طریق عملاً 2 درصد بالای 3 سی سی افزایش می یابد و تعرفه ها نیز 5 درصد خواهد بود. افزایش 1 درصدی به جز هزینه ها و عوارض مختلفی که برای واردات خودرو وجود دارد، در واقع تعرفه واردات به 2 درصد می رسد.

زاور خزر خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت تمام شده واردات خودرو، تاثیر این طرح بر خودروهای زیر 4000 میلیارد تومان امکان پذیر نخواهد بود، اما اگر محدودیت سایز موتور حامل واردات باشد، بیش از آن خواهد بود. 3 میلیارد دلار. غیر از آن، وی معتقد بود این لایحه هیچ تاثیری بر خودروهای داخلی ندارد و نباید منتظر کاهش قیمت خودروهای داخلی بود، بلکه تنها اثر این لایحه واردات خودرو است که انجام می شود. بنابراین نباید منتظر بازار باشیم، آزادسازی واردات به شدت در صورت تایید است.

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما