lancerbanner

اروپا از ایران می خواهد که «مسأله نظامی» را کنار بگذارد و توافق جدیدی امضا کند

[ad_1]

در رفتن در گزارشی در روزنامه آمریکایی وین به نقل از دیپلمات های غربی آمده است:

بر اساس گزارشی در وال استریت ژورنال، وقفه در مذاکرات با ایران بر سر لغو تحریم ها توسط دیپلمات های غربی مدعی شد که مقامات اروپایی در حالی که برای دور جدید مذاکرات آماده می شوند، قصد دارند توافقات هسته ای با ایران را تضمین کنند. در جستجوی راهی برای خروج از مذاکرات ارشد اتحادیه اروپا به تهران بازگشت.

به گزارش وال استریت ژورنال، این دیپلمات ها همچنین می گویند که انریکه مورا، هماهنگ کننده مذاکرات با ایران، گفته است که حاضر است مذاکرات را طی کند، به تهران برود و با مقامات ایرانی به توافق برسد، اما تهران هنوز پاسخ نداده است.

این روزنامه می نویسد: مذاکرات با هدف لغو تحریم ها علیه ایران و بازگشت آمریکا به توافق هسته ای از 17 اسفندماه به حالت تعلیق درآمده است در حالی که مقامات ایرانی و غربی همزمان گفته اند متن توافق عملا است. کامل.”

این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش خود مدعی شد: در هفته های اخیر از ایران خواسته شده که نام سپاه را از لیست سازمان های تروریستی حذف کند، زیرا هم دموکرات ها و هم جمهوری خواهان مخالف آمریکا هستند. متحد سنتی واشنگتن. نیز تحریک می شود.

در عین حال، به گفته این دیپلمات‌ها، اروپا می‌خواهد دوباره مسئولیت خود را در قبال ایران نشان دهد و به صراحت بگوید که امکان مذاکره وجود دارد، اما تهران در مسیر خروج است. به همین منظور، انریکه مورا قصد دارد ایران را متقاعد کند که متن توافقنامه را بدون حذف از فهرست ارتش نهایی کند و در زمان مناسب موضوع را حل کند.

به گزارش وال استریت ژورنال، این دیپلمات ها می گویند که اگر ایران امتیاز دیگری به واشنگتن بدهد، واشنگتن آماده بررسی آن است و هیچ توافقی برای مذاکره بیشتر صورت نخواهد گرفت.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمایلی به این کار ندارد و تنها راه رسیدن به این هدف تلاش برای بهبود وضعیت ایران و مردم آن است.

از ابتدای دور جدید مذاکرات با هدف لغو تحریم‌ها و بازگشت آمریکا، مقامات بارها تاکید کرده‌اند که دستیابی به منافع مردم ایران و منافع خارجی ایران در انتظار جمهوری اسلامی در تهران در صورت لزوم مذاکرات ادامه خواهد یافت.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر برهم خوردن مذاکرات، اظهار داشت: این موضوع به ما مربوط شد، آنها به موضوع حزب گرایی و مسائل داخلی آمریکا پرداخته اند و این کار را انجام داده اند. همین کار را انجام داد و منجر به شکست بسیاری از توافقات بین المللی شد. یعنی یک توافق بین المللی در مورد تعیین سرنوشت و تعیین سرنوشت وجود دارد.

خطیب زاده در بیانیه ای گفت: توافق و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در چارچوب بین المللی قابل بحث است و در این چارچوب دولت باید تصمیم سیاسی خود را اتخاذ کند. محلول نیز در دامان سفید است. آنها باید به درخواست های منطقی ایران پاسخ دهند که تایید اعضا یک پاسخ منطقی 5 + 1 است که ما آماده بازگشت به وین هستیم.

وی افزود: توافق بسیار نزدیک است و آمریکا متقاعد و مطمئن است که خطوط قرمز خود را رد نمی کنیم و از خواسته های خود کوتاه نمی آییم.

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما