lancerbanner

رئیس جمهور: عادی سازی روابط با اسرائیل در آستین پرورش داده می شود

[ad_1]

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی رژیمی ضعیف و متزلزل است، گفت: تروریسم دولتی، نقض سیستماتیک حقوق بشر، استفاده از سلاح های ممنوعه علیه مردم، فشار بر مردم مقدس قدس و کاران باختری و هتک. رژیم امنیتی صهیونیستی نکرده است.

بر اساس این گزارش، سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه (15 اردیبهشت ماه) در دیدار با سفرا و روسای نمایندگان کشورهای اسلامی از جمله ابرس خرسندی در جمع خانواده جهان اسلام، اظهار داشت: مایلم تبریک صمیمانه و آرزوی بهترین ها را به میهمانان محترم شما، خانواده های محترمتان و همه مسلمانان جهان و آرزوی توفیق روزافزون عید سعید فطر را برای امت اسلامی دارم.

رئیس جمهور افزود: ماه مبارک رمضان ماه هویت سازی جامعه اسلامی است. علاوه بر ترویج روحیه اخلاص و معنویت در جامعه ای که موجب وفاق و خوداتکایی می شود، با انسان ها مهربان تر از دیگران رفتار می کند. ماه رمضان زادگاه هویتی برجسته به نام امت اسلامی است. اساساً یکی از کارکردهای شعائر دینی اجتماعی همین انسجام در هویت است. پیوندهای ایمانی قوی ترین نوع پیوند بین انسان ها این است که مؤمنان به برادران و خواهران ایمانی و جامعه مسلمانان به امت اسلامی تبدیل شوند.

رشد جوانان در اطاعت از شریعت اسلام، عصر جدید تمدن نوین اسلامی

رئیس جمهور تصریح کرد: جامعه بزرگ و رشد مسلمانان در جهان در آستانه انحطاط، رشد جوانان در اطاعت از شریعت اسلام خواهد بود، دوران جدید تمدن نوین اسلامی نو خواهد بود. در عین حال، فریب به اصطلاح تجزیه طلبانه لیبرال دموکراسی غربی و به رسمیت شناختن قدرت های غربی، جای خود را به شیفتگی حتی در غرب داده است و ملی گرایی، افراط گرایی و استبداد از درون جوامع غربی به چالش کشیده می شود.

رئیس جمهور یادآور شد: در این شرایط امت اسلامی نیازمند وحدت است. همین طور قرآن کریم می فرماید: امت با عبادت خدا ارتباط مستقیم دارد (این امّت تنها امّت شماست و من مولای من هستم) و اختلاف، امت واحدی را ایجاد نمی کند.

روند تکفیر به دشمنان امت اسلامی تغییر کرده است

رئیس جمهور ادامه داد: بر این اساس از صد امت متحد می شود، امت متحد می شود و از دیگری وحدت را باید در امت جستجو کرد. به همین دلیل، جریان تکفیر که در خون جهان اسلام در جریان است، انحراف آشکاری از صراط مستقیم وحدت امت اسلامی است. این جریان تکفیر به دشمن پیاده امت اسلامی تبدیل شده است و در راستای منافع مستقیم سلطه گران، مسلمانان را در سرزمین های مختلف اسلامی می کشند.

رئیس جمهور تصریح کرد که ملت مظلوم افغانستان کنترل جنگ، ناامنی و آوارگی را نرم کرده است. جمهوری اسلامی ایران بیش از چهل سال است که میزبان پناهجویان و مهاجران افغان در جامعه خود بوده است.

رئیس جمهور ادامه داد: منتظر پایان درگیری، امنیت، رفاه و تحصیل دختران و پسران افغانستانی هستیم تا چشم و دل دوستان افغانستانی روشن و گرم شود، اما متاسفانه این اقدام خطرناک و هدفمند ترویج تکفیری است. ناامنی با هدایت خارجی دیده می شود.» جنگ فرقه ای این بار در سرزمین دیگران از امت اسلامی است. به همین دلیل، جمهوری اسلامی همواره بر مشارکت عملاً تمامی گروه های قومی، مذهبی و سیاسی در حکومت آینده افغانستان تاکید داشته است.

رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی در مبارزه با فتنه تکفیری در امت اسلامی گفت: جمهوری اسلامی همچنین برای مبارزه با تکفیر و تکفیر دست همکاری خود را به سوی همه کشورهای اسلامی دراز می کند.

سهل انگاری یا ساده لوحی رژیم صهیونیستی، منطقه و جهان اسلام را تهدید می کند.

رئیس جمهور افزود: گذشته از این، رژیم غاصب صهیونیستی نیز تهدیدی جدی برای امت اسلامی است و فلسطین نماد وحدت امت مظلوم اسلامی است. اگرچه فلسطین قربانی اصلی این رژیم است، اما من در نیت گسترش و مطالبه آن سهل انگاری یا ساده لوح بودم و همه کشورهای منطقه و هویت جهان اسلام را تهدید می کردم. به عنوان مثال کشورهایی که در به اصطلاح عادی سازی روابط خود را با رژیم خونین صهیونیستی برقرار می کنند نیز همان هایی هستند که در آستین خود مار پرورش می دهند و این حرکت بدون انکار خشم و خشم نزدیک به دو میلیارد مسلمان در جهان و نفرت از جهان آزاد شده

اگر مقاومت جوان جوانان مؤمن امت اسلامی وجود نداشت، صهیونیست ها هم مثل تکفیری ها منطقه را ترک می کردند.

رئیس جمهور یادآور شد: رژیم صهیونیستی رژیمی ضعیف و متزلزل است. تروریسم دولتی، نقض سیستماتیک حقوق بشر، استفاده از سلاح های ممنوعه علیه مردم، فشار بر مردم مقدس قدس و باختری، هتک حرمت مسجد الاقصی، عدم حمایت از ثبات و امنیت رژیم صهیونیستی. اگر مقاومت جوان جوانان مؤمن امت اسلامی نبود، صهیونیست ها و تکفیری های کشورهای منطقه محروم بودند. رژیمی که بیش از پنج سال است به دلیل ناامنی، بی ثباتی و آوارگی در منطقه حضور دارد، نه تنها نمی تواند شریک صلح باشد، بلکه ثبات و امنیت خود را در همه جا به خطر می اندازد.

روز قدس روز همبستگی امت اسلامی، امید مستضعفان و مستضعفان و روز رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام

رئیس جمهور با اشاره به روز قدس، زنده نگه داشتن موضوع فلسطین و مقاومت در منطقه را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: روز قدس به عنوان میراث و ابتکار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) زنده است. . روز قدس روز همبستگی امت اسلامی و این روز امید مستضعفان و مستضعفان و روز رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام است. جمهوری اسلامی ایران در عمل ثابت کرده است که در روزهای سخت به برادران و دوستان خود رحم نمی کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: در عین حال جمهوری اسلامی برای حل این معضل بزرگ، راه حل عادلانه، دموکراتیک و اساسی برای این معضل بزرگ در سرزمین فلسطین ارائه کرده است، تعیین سرنوشت سیاسی خود کشور و ایجاد کشور مستقل در سرزمین‌های تاریخی فلسطین و این اقدام رهبر معظم انقلاب اسلامی، بخشی از سند ثبت شده در سازمان ملل متحد است.

رئیس جمهور گفت: امت اسلامی نباید از مسائل دنیای واقعی اسلام غافل شوند. بیش از پنجاه سال پیش سازمان کنفرانس اسلامی شکل حق پاسخگویی به جنایت آتش زدن مسجدالاقصی را به خود گرفت و امروز منتظریم تا اختلافات داخلی بر سازمان کنفرانس اسلامی سایه افکند. به بهانه اختلاف نباید خود را در دهان گرگ ها انداخت. اختلافات باید از طریق گفتگو حل شود. سیاست فشار آمریکا مورد تمسخر قرار گرفته است، این اعتراف برتری سفید است و همانطور که در روز تحلیف جمهوری اسلامی در مجلس نمایندگان جمهوری اسلامی اعلام می کنم به تمام نقاط کشور سرایت کرده است. جهان اسلام ما بیشترین تعامل را در دنیا داریم و در این چارچوب همسایگان، دوستان و امت اسلامی اولویت های ما شکل می گیرد.

تمدن‌های بزرگ ایران و مصر می‌توانند نقش بی‌نظیری در گسترش دوستی و همکاری در امت اسلامی داشته باشند.

رئیس جمهور در پایان این گفتگو تصریح کرد: افزایش تعاملات انسانی در جهان اسلام در گسترش دوستی و تحکیم روابط بین کشورها نقش دارد. تمدن‌های بزرگ ایران و مصر به برکت اسلام، ثروتمندان و ثروتمندان و تمدن بشری می‌توانند نقش بی‌نظیر خود را در گسترش دوستی و همکاری در امت اسلامی ایفا کنند.

بر اساس این گزارش، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در سخنان رئیس جمهور پیش از این مراسم با اشاره به اقدامات خشونت آمیز و وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در روزهای اخیر، چقدر

وزیر امور خارجه علاوه بر بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز مهمترین مخالف مقاومت در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی است، افزود: در عین حال زمین تقدیم می شود.

امیرعبداللهیان گفت: امیدواریم شاهد تشکیل کشور واحد فلسطین در سراسر سرزمین مادری و پایتخت تاریخی فلسطین قدس شریف باشیم.

همچنین پیش از سخنان رئیس جمهور، «احمد قربانوف» رئیس جمهوری، سفیر ترکمنستان در ایران در سخنانی تشریح کرد: خداوند به کشورهای اسلامی برکت دهد. از برکات این ماه وحدت امت اسلامی است.

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما