lancerbanner

شرکت های دولتی خانه تاریک مدیران نجومی فقط به صورت افزایشی زیان را ثبت می کنند!

[ad_1]

در رفتن پرونده مالی؛ شرکت دولتی منحل شد. احسان خاندوزی وزیر اقتصاد اعلام کرد که در مورد شرکت های مالی بنا به ملاحظاتی تحریمی و با هماهنگی نهاد ریاست جمهوری صادر نشده است، اما بر اساس بخشنامه ابراهیم رئیس جمهور، رئیس جمهور به انتشار فرم های شرکت های دولتی ادامه خواهد داد.

به گزارش فرارو، وزیر اقتصاد اعلام کرده است که شرکت های دولتی را از تاریکی خارج کرده و آنها را شفاف خواهد کرد. به گفته اعضای خانواده، هدف این گزارش انتقاد از شرکت‌های دولتی و کمک به آنها برای بهبود حکمرانی است، اما کسانی هستند که درد شرکت‌های دولتی را نمی‌دانند و می‌دانند فساد در تاریکی و تاریکی چه می‌کند. در خصوصی

اداره محاسبات عمومی کشور طی ماه جاری فهرستی از 5 شرکت دولتی را منتشر کرد و حقوق و دستمزد سال جاری کارکنان این شرکت ها را پرداخت کرد. بر اساس این گزارش، برخی از حقوق کارمندان شرکت ها بیش از یک میلیون تومان و کمترین مطالبات قانونی که کارکنان در این شرکت ها پیدا کردند، 2 میلیون تومان بوده است.

شرکت های دولتی خانه تاریک  مدیران نجومی فقط به صورت افزایشی زیان را ثبت می کنند!مدیران اخترشناسان باید پاسخگو باشند

وحید شقاقی کارشناس شهری در مسائل اقتصادی است به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید با اشاره به کشف حقوق های نجومی توسط مدیران شرکت های دولتی، گفت: موضوع بنگاه های دولتی جزء تاریک اقتصاد ایران محسوب می شود اگر فساد در بنگاه های دولتی بیداد می کند، مدیران این شرکت ها باید. به ویژه در قبال این آسیب و افزایش پاسخگو باشند.

وی افزود: از آنجایی که مدیران با حقوق های نجومی مجموعه ای از زیان ها را تحویل می دهند و بر میزان ضرر و زیان می افزایند، به نوعی می توانند بگویند این نگرش باید تغییر کند، طالع بینی ثواب و منفعت می خواهد، اما نتیجه نمی دهد.

شقاقی با اشاره به اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تامین کالا در مدیریت شرکت های دولتی باید اقداماتی را در این راستا انجام دهد، تصریح کرد: صورت های مالی شش و دوازده ماهه به صورت مشابه منتشر می شود. به اقدامات انجام شده توسط شرکت ها در بازار سرمایه.

این استاد دانشگاه افزود: در دور دوم اموال و دارایی ها اعم از زمین، املاک و … این شرکت ها به همین صورت افشا می شوند، در دور سوم مدیران شرکت های دولتی قبلی باید پاسخگو باشند، باید پاسخگو باشند. اجازه استفاده از رانت و ارتباط انفرادی را نداشته باشید.» مسئولیت وجود دارد، اما خسارت نه تنها کاهش نمی یابد، بلکه افزایش می یابد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: باید شفاف سازی مطالبه شود و ناظران به وظایف خود در این زمینه به درستی عمل کنند و به جز موارد مالی که منتشر شده، ممکن است صنایع دستی دستکاری شده و میزان ضرر و زیان افزایش یافته باشد. بنابراین در مورد تأمین مالی، حسابرسی باید به صورت استاندارد انجام شود تا وضعیت شفاف شود.

شقاقی خاطرنشان کرد: با توجه به پشتوانه بنگاه‌های دولتی، انتشار فرم‌های مالی از نوع نورافکن به کابوس شرکت‌های دولتی تبدیل شده است و باید با شفافیت بیشتری تکمیل شود و در عوض به مقابله و اصلاح نگرش پرداخت. از شرکت های دولتی

وی با بیان اینکه الزام شرکت های دولتی به انتشار صورت های مالی به صورت بورسیه می تواند اولین گام در جهت ایجاد شفافیت در اقتصاد کشور باشد، افزود: اما در چنین فضایی به صورت خودکار افزایش می یابد. پرونده های فساد و حبس، و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما