lancerbanner

توصیه های جالب برانکو برای جام جهانی و یک ایرانی افسانه ای

[ad_1]

برانکو ایوانکوویچ که در حال حاضر هدایت تیم ملی فوتبال عمان را برعهده دارد در گفتگو با سایت کرواسی «پورتال» از درخواست استعفای سرمربی دیناموزاگرب در پایان فصل خبر داد، آیا دریافت نکردید. در تماس هستید؟» گفت. اولاً من دو سال دیگر با تیم ملی عمان قرارداد دارم که نه من و نه اطرافیانم به این موضوع فکر نکرده ایم. تصمیم گرفتم به خارج از کشور بروم، بنابراین واقعاً به مربیگری دینامو زاگرب و بازگشت به فوتبال کرواسی فکر نکردم.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما بهترین راه برای دینو شدن چیست؟ توضیح داد: باید بیشتر توضیح بدهم. مربیان بیشتری از سراسر منطقه هستند که می خواهند در جام جهانی قطر حضور داشته باشند و دو نفر از آنها اهل کرواسی هستند (زلاتکو دالیچ و دراگان اسکاچیچ). این نشان می دهد که معلمان و معلمان ما در این زمینه چقدر خوب هستند. متأسفانه، ما به خوبی بازار اسپانیا عمل نمی کنیم. هر جا می روم می گویم مربیان ما بهترین هستند و این یک نتیجه قطعی است، چون حتی با کوچک ترها، مربیان ما در کشورهایی که این کار را انجام می دهند، عنوان می گیرند. او توانست نتایج کروات را که در دو سال دو مدال برنز و نقره کسب کرده بود، مشاهده کند. تنها مشکلی که وجود دارد این است که مربیان جوان در موسسات مربیگری فرصت های بسیار خوبی پیدا می کنند و به دلیل موفقیت و پیامدهای آن مدعی هستند و شاید هنوز شرایط لازم برای مربیگری در این سطح را نداشته باشند. به همین دلیل است که خیلی از مربیان جوان، با کیفیت و ناآگاه به سرعت اخراج شدند و همه اینها فقط به این دلیل است که آنها به عنوان دوست ما می گویند “به یاد بیاورید صنعت مربیگری”. برای موفقیت در کسب و کار وابسته به چیزی بیش از شانس نیاز دارید.

سرمربی تیم ملی ایران توضیح داد: چه کسی می تواند سرمربی دینامو شود؟ برایم سخت است که بگویم، چون به خوبی می‌دانم که ما این نسل از مربیان جوان را نداریم، اما می‌دانم که مربیان جوان زیادی هستند که آماده به یاد آوردن هستند. در این میان آنقدر سریع از فرصت استفاده می کنند که نمی توانند آن را انکار کنند. با این حال، آنها مقصر نیستند، زیرا هر یک از شما ممکن است به نیمکت دینامو یا هایدوک پیشنهاد ازدواج بدهید، چگونه می توانید آن را انکار کنید؟ حتی اگر فکر می کنید هنوز برای چنین کاری آماده نیستید. اکنون نام بیشان، تومیچ، کیک، هیللهودزیچ و جاکرویچ مطرح شده است. واضح است که همه آنها شانس خود را می خواهند و می خواهند بخشی از این پروژه باشند.

برانکو درباره تیم ملی عمان خاطرنشان کرد: با وجود حضور نسبتا قابل قبول شاگردان از پایان صعود به جام جهانی قطر، در مقدماتی جام جهانی ژاپن و چین را شکست دادیم و با استرالیا به تساوی رسیدیم. ما تأثیر فوق‌العاده‌ای داشته‌ایم، خوب بازی کرده‌ایم و تیمی را ایجاد کرده‌ایم که بعد از جام عرب و این رقابت‌های انتخابی برای تیم میزبان در خاورمیانه، هشت تای آنها را بازی کرده است.

وی در پاسخ به این جمله که «حضور عمان در جام جهانی واقعاً مساوی با یک معجزه جهانی است» گفت. اگر به جام جهانی صعود می کردم، انگار وراژدین قهرمان اروپا شده بود.

«پلی آف در تیم ملی عمان مانند اروپا است یا دیناموزاگرب؟ همچنین زمانی صدیق محرم ایرانی را به دینامو چه زمانی توصیه کرد؟ برانکو همچنین در پاسخ به این سوال گفت: بازی محرمانه برای تیم ملی ایران یک واقعیت ثابت شده است که دراگان اسکاچیچ او را به تنهایی به جام جهانی خواهد برد. رازداری نه تنها در تیم ملی وجود دارد، بلکه برای این تیم بسیار مهم است. نمی دانم دینامو به او احترام نمی گذارد اما نمی توانم وارد این موضوع شوم، زیرا هر کدام از مربیان دیدگاه خاصی دارند. او به خصوص در سبک نواختن درام بسیار قدرتمند است. صادق بسیار سریع و تهاجمی است و در هر دو موقعیت قوی است. بازیکنانی در عمان هستند که پتانسیل فوتبال اروپا را دارند، البته نه برای بازی در بهترین لیگ های اروپایی، بلکه قطعا در لیگ های میانی. ما یک دروازه بان داریم، ابراهیم المخاینی، 4 ساله که پتانسیل فوق العاده ای دارد. در عین حال امجد الحرثی، مدافع راست، پتانسیل حضور در اروپا را دارد. ما بازیکنانی داریم که خوب هستند، اما آنها نمی دانند چه کسانی هستند و وقتی از یکی از بازیکنان عمانی نام می برند، بقیه بلافاصله فکر می کنند که “الان از کجا می توانیم آنها را پیدا کنیم؟” راستش سعی می کنم دو بازیکن در دور اول لیگ به میدان بروم و باید ببینیم آنها چه می خواهند اما قطعا در لیگ ما بازی خواهند کرد.

سرپرست سابق پرسپولیس درباره امکان اسکان هواداران جام جهانی در کشور عمان و توصیه هایی که به آنها دارند نیز صحبت کرد. پیشنهاد من این است که هواداران عمان به دوحه سفر کنند نه از دبی به دوحه زیرا دبی گران ترین شهر در طول جام جهانی خواهد بود. عمان کشور شگفت انگیزی است، مردم آن فوق العاده، مهربان و مهمان نواز هستند. عمان کشور ارزانی نیست (برای اقامت و سفر) اما قیمت ها بسیار قابل قبول تر از قطر و امارات است. همچنین به غیر از فوتبال، در عمان چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. از طبیعت گرفته تا آثار باستانی و هنر و همچنین امن ترین کشور خاورمیانه و شاید جهان. هیچ جنایتی در عمان وجود ندارد، مردم صلح طلب و بردبار هستند.

ایوانکوویچ همچنین به تیم ملی و ماجراهای قطر در جام جهانی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تیم ملی کرواسی با توجه به صحبت های دالیچ در مورد تیم نسبت به جام جهانی، اکنون شرایط متفاوت است. در عین حال ملی پوشان، فدراسیون فوتبال کرواسی و سرمربی این تیم (دالیچ) احترام قائل هستند و همه منتظرند تا به مرحله یازدهم راه پیدا کنند و کرواسی را بالاتر از نامزدها قرار دهند. این برای همه چیز مثبتی است، اما نباید مشکلات جدی برای بازیکنان ایجاد کند، بلکه باید انگیزه مضاعفی برای آنها باشد. ما به تمام ستارگان بزرگی که از دنیا رفته اند، از جمله مودریچ، کواچیچ، پریسیچ، بروزوویچ، و حتی مردان جوانی مانند جاشوا گواردیولا و دیگرانی که از حضور در ترکیب اصلی خوشحال هستند، احترام می گذاریم.

برانکو همچنین با تمجید از لوکا مودریچ که 5 سال در جام جهانی قطر حضور خواهد داشت، گفت: توصیف و قدردانی از کلمات دشوار است، زیرا باور نکردنی است که لوکا در این سن برای کرواسی و به خصوص برای کرواسی مهم بازی کند. او.” رئال مادرید. برای همه روشن است که دو تیم شبیه هم نیستند. رئال مادرید 2 درصد ضعیف تر از مودریچ است و هیچ راه خلاقانه ای وجود ندارد، زیرا تعداد چنین بازی هایی در جهان بسیار کم است. لوکا در بازی و در نتیجه تفاوت ایجاد می کند، البته تیم ملی با او و بازی ارتباط داشت و دارد. بدون آن، بازی کردن یک مشکل بزرگ در آینده خواهد بود. ماهیت کار خودباختگی است و سوال اینجاست که بعد از جام جهانی چه خواهد شد؟ خوشبختانه، فکر می کنم بتوانیم کمبود لوکا را جبران کنیم، زیرا ویژگی های مشابه زیادی داریم، اگرچه هنوز در آن سطح نیستند و این اتفاق افتاد. ما لوکا ایوانوشک را داریم و آن‌ها هم با لوک مودریچ بازی می‌کنند، اما باید به آن عادت کنیم.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما