lancerbanner

ایلان ماسک: من یک محقق پس از مرگ هستم

[ad_1]

به گفته ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس، استعمار مریخ برای افراد ضعیف نیست و دشوار و خطرناک خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اینسایدر، ایلان ماسک در گفت و گو با کریس اندرسون، رئیس کنفرانس TED، با اشاره به استعمار مریخ گفت: این مکان مجله ندارد. این می تواند خطرناک، استرس زا، سخت و دشوار باشد.

این میلیاردر به دنبال جذب مردم برای سفر به مریخ با آگاهی از این ده است؛ برای سفر به جنوب او «ارنست شاکلتون» را مقایسه می کند. در آن زمان، دعوت از افراد برای انجام یک «سفر خطرناک» به بوروندی بود، حتی اگر احتمال بازگشت به موقع وجود داشت.

ماسک می گوید: موعظه سفر به مریخ این است که بگوییم این خطرناک است. امکان بازیابی آن وجود دارد. سخت است و نیاز به جستجوی زیادی دارد.

حیات در مریخ، سیاراتی که میانگین دمای آنها منفی 4 درجه فارنهایت (منفی 3 درجه سانتیگراد) است، سخت ترین حیات در قطب جنوب با میانگین دمای منفی 3 درجه فارنهایت (منفی 3 درجه سانتیگراد) است.

مریخ دارای سنگ های سطحی آتشفشان ها و دره ها است. علاوه بر این، اندازه این سیاره یک سوم زمین است و به قدری نازک است که تنفس در آن برای انسان ممکن نیست. اینسایدر پیش از این گزارش داده بود که یک انسان بدون استفاده از تجهیزات خاصی روی کره زمین تنها چند دقیقه دوام می آورد و در نهایت به دلیل فشار خون پایین می میرد.

من می خواهم یک شهر بزرگ در مریخ بسازم. در آن سال، میلیاردر تخمین زد که برای ساختن یک شهر خودکفا در این سیاره، یک میلیون تن نیاز است. تخمین زده می شود که بین ۱۰۰۱ میلیارد تا ۱۰۲ تریلیون از دست خواهد رفت.

اندرسون گفت که امیدوار است افرادی که مریخ را مستعمره می کنند از این فرصت برای “جوان کردن جامعه” استفاده کنند.

وی افزود: به نظر من این کار برای به حداکثر رساندن طول عمر انسانیت بالقوه یا خودآگاهی مهم است. تمدن بشر در نتیجه عوامل خارجی مانند بارش شهابی عظیم، فوران های آنی، تغییرات شدید، جنگ جهانی سوم یا هر دلیل دیگری امکان پذیر است.

اندرسون، ثروتمندترین مرد جهان، گفت که اسپیس ایکس هزینه سفر به مریخ را تعیین می کند که برای اکثر مردم مقرون به صرفه است. او به قیمت فرضی 5000 اشاره کرد.

شرکت SpaceX می خواهد در دهه های آینده خودکفایی شهری آینده خود را ایجاد کند. با این حال، او به اندرسون گفت که پیش‌بینی کرده بود که دوره پس از مرگ به واقعیت تبدیل شود.

در سال دوم، ماسک اعلام کرد که امیدوار است برای دو سال یک “سفینه ستاره ای” بسازد و سال اول یک میلیون نفر را به مریخ بفرستد. او همچنین اشاره کرد که اولین انسانی که روی مریخ فرود آمد ممکن است 5 سال داشته باشد.

مدیر عامل اسپیس ایکس در بیانیه ای گفت که اندرسون پیش بینی کرده است که این شرکت فضایی اولین سفینه فضایی خود را در چند ماه آینده به فضا پرتاب خواهد کرد، اما این امر مشروط به تایید خواهد بود.

ماسک می گوید: موفقیت تضمین نشده است، اما قطعا هیجان انگیز است.

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما