lancerbanner

چرا فضانوردان می میرند؟

[ad_1]

هنگامی که فضانوردان در فضا سفر می کنند، ممکن است مجبور شوند منتظر تجربیات جدید فراطبیعی باشند، اما ممکن است این کار دشواری نباشد، زیرا به طور بالقوه می تواند به ماموریت آنها پایان دهد. یکی از این موارد سنگ کلیه است.

طبق گزارش گاردین، ناسا، فضانوردان بیش از یک بار شیوع این بیماری را گزارش کردند و اکنون محققان در حال بررسی ارتباط بین این بیماری و سفر فضایی هستند.

دکتر استفان والش، از دانشگاه لندن که در این مطالعه شرکت می کند، می گوید: “دردی که هنگام پرتاب سنگ احساس می کنید، بدترین دردی است که می توانید تجربه کنید.” یکی از فضانوردان در مدار زمین گرفتار شد و به همین دلیل مجبور به بازگشت به زمین شدند.

نشان داده شده است که گذر زمان با افزایش تراکم مغز استخوان همراه است و این کاهش کلسیم در خون ممکن است پتانسیل تجمع مواد معدنی غنی از مواد معدنی را در بدن فضانوردان توضیح دهد. کمبود آب یکی از دلایل این امر است. هدف از این پروژه تعمیق چنین مکانیزم هایی است.

این تیم در حال حاضر در حال انجام یک تحلیل کلی از “آخرین موش” در ایستگاه فضایی بین المللی است. آنها همچنین پرونده “موش” را روی زمین و در آزمایشگاه در معرض تشعشعات کیهانی بررسی کردند. آنها همه این موش ها را با گروه شاهد مقایسه کردند.

اگرچه این تحقیقات هنوز منتشر نشده است، تیم تحقیقاتی می‌گوید با یافتن اولین سرنخ‌هایی که نشان می‌دهد تشعشعات کیهانی شامل امواج گاما و ذرات انرژی است، ممکن است تأثیر مخربی بر مغز داشته باشد. محققان می گویند که نشانه هایی از جهش در پروتئین ها در اطراف سلول های بنیادی وجود دارد که ممکن است نشان دهنده سازگاری یا آسیب به بدن باشد.

علاوه بر موش هایی که در معرض تشعشعات کیهانی قرار گرفتند، سطوح سطحی نیز در انتقال پروتئین هایی مانند سدیم، کلسیم و فسفات نقش داشتند. این یافته ها میتوکندری را نیز مشخص می کند. این مسئله مشکل ساز است، زیرا یکی از اجزای کلیدی، سلول های سلولی قابل برنامه ریزی، کاملاً به انرژی تولید شده توسط میتوکندری وابسته است.

والش می گوید: بسته به سلول های سلولی، سلول پروگزیمال عامل افسردگی است. ممکن است روی مریخ فرود آمده باشید، اما توصیه می کنیم به دیالیز برگردید.

دکتر کیت سیو، محقق و متخصص دانشگاه کالج لندن، می گوید: «اینها نتایج شگفت انگیزی هستند. به گفته وی، موش‌هایی که در آزمایشگاه بودند، سفر تشعشعی مشابهی را در یک سال و نیم به مریخ کشف کردند، در حالی که موش‌هایی که به ایستگاه فضایی رفتند تنها یک ماه را در فضا گذراندند.

“Save” می گوید که تیم بر این باور است که شرایط مساعد می تواند اثرات پرتوهای کیهانی را تقویت کند. با این حال، برای کشف این موضوع باید تحقیقات بیشتری انجام شود. وی افزود: این مطالعه برای همه و نه فقط فضانوردان امکان پذیر است.

به گفته دکتر سئو، سالانه شاهد افزایش تعداد موارد سنگ کلیه در سطح زمین هستیم. استفاده از گرامر برای بهبود گرامر و ایجاد آن مزایای متعددی دارد. علاوه بر این، بینش بیشتری در مورد اثرات تشعشعات بر فضانوردان ارائه می دهد و راه های جدیدی برای حفظ بافت سالم تحت پرتودرمانی ارائه می دهد.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما