lancerbanner

یکی از نمایندگان گفت: این مجلس استیضاح نیست

[ad_1]

نماینده مردم تبریز در مجلس عوام که گمانه زنی هایی درباره استیضاح وزرا مطرح کرده بود، تصریح کرد: یعنی رای نمی آورند و نمایندگان محور خواهان استیضاح هستند که اگر قرار است به دادگاه احضار شوند رای نمی آورند. مجلس نمایندگان دستور زبان خود را از اعتبارنامه دولت آموخته است.»

احمدعلی رضا بیگی در گفتگو با «انتخاب» در پاسخ به سوالی مبنی بر این شبهه که استیضاح برخی از وزرا در دولت امری بهداشتی است، اظهار داشت: استیضاح برخی از وزرای دولت در حوزه سلامت است. طرح استیضاح آنطور که می‌توانست آسان نیست. در عین حال، مجلس نمایندگان در مورد وزرا، هم قانع است که ارتباط وجود دارد و هم معتقد است که باید سلسله مراتبی از وزرا وجود داشته باشد، یعنی در ابتدا سؤال و استفساریه صورت گیرد. انجام شود و سپس بازجویی صورت گیرد.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا احضار وزرا اجرا نشد، گفت: به مجلس برنمی گردم، نجات پیدا نمی کند. در نهایت مجلس و دولت در یک نقطه قرار دارند و تلاش می کنیم که این روابط خدشه دار نشود.»

علی رضا قبیگی گفت: زمان استیضاح وزیر موفق یا پاسخگویی به درخواست نماینده فرا رسیده است، دیگر انگیزه های عملی برای ادامه استیضاح وجود ندارد.

این نماینده مجلس درباره احتمال استیضاح وزیر ارتباطات گفت: یعنی استیضاح نمی کنند و نمایندگان محور استیضاح هم می گویند اگر در دادگاه استیضاح شود رای نمی آورند. از این رو تمام تلاش خود را می‌کنند تا از قبل این موضوع در دادگاه حل شود.»

نماینده مردم تبریز به ویژه دلیل استیضاح وزرای جدید عنوان کرد: در نهایت دو تن از اعضای مجلس نمایندگان طوماری را امضا کرده اند که خواستار نامزدی رئیس جمهور برای انتخابات ریاست جمهوری شده است. همین طور مجلس را مسئول موفقیت دولت می دانند و جنایتکاران تحت تحقیق را استیضاح نمی کنند.»

علی رضا بیگی در پاسخ به سوالی گفت: این اصلا بد نیست. در دنیای سیاست، موضوع این است که مجلس نمایندگان نحو خود را از نظر اعتبار دولت یاد گرفته است.»

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما