lancerbanner

چرا ماشین دوباره گرون شد؟

[ad_1]

در رفتن کارشناسان بر این باورند که بازار خودرو نیز مانند بسیاری از بازارهای دیگر تحت تاثیر افزایش قیمت ها با تغییر قیمت ها قرار می گیرد، در حالی که قیمت خودرو یکی از مولفه هایی است که به طور مستقیم بر قشر بازار تاثیر می گذارد و تاثیری بر بازار خودرو ندارد. این قاعده نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش فرارو، در چند روز اخیر شاهد هستیم که قیمت دلار از حدود 2000 تومان به بیش از 5000 تومان رسیده است و این موضوع را در بازار خودرو نیز مشخص کرده است. در پایان دلیل اصلی مذاکرات افزایش قیمت در بازارهای مختلف از جمله دلار بود.

چرا ماشین دوباره گرون شد؟برای ارائه خدمات در بازار خودرو چه اقداماتی باید انجام شود؟
امرالله امینی کارشناس صنعت خودرو است به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید وی با اشاره به افزایش اخیر قیمت خودرو در روزهای اخیر گفت: در عین حال بازار افزایش قیمت خودروها را نیز آغاز کرده است که آشفته بازار همچنان ادامه دارد.

امرالله امینی کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر اینکه انحصار موجود در صنعت خودرو مهمترین دلیل وضعیت کنونی بازار است، گفت: این روند هیچ اقدامی نمی کند، اما شرکت های راهداری فعلی از وضعیت بسیار بالایی برخوردار هستند. هزینه تولید که با افزایش موسسات تولیدی روز به روز در حال افزایش است تا زمانی که به فکر تولید اقتصادی با نوسان قیمت یا آشفتگی اقتصادی نباشند، قیمت خودروها هم تقریباً یکسان است.

امینی با اشاره به اینکه خودروسازان در دهه های گذشته زندگی خود را در سلول انفرادی تغییر داده اند، گفت: با توجه به سیاسی بودن مدیران صنعت خودرو، ظرفیت لازم برای بهبود وضعیت این صنعت را ندارند. برگردیم به این شرکت ها، به جز اینکه چون صنعت خودروسازی سیاسی شده است، نیروی انسانی بیش از حد در شرکت ها وجود دارد که یکی از دلایل اصلی مضر بودن خودروسازان است.

این استاد دانشگاه افزود: بر اساس این موارد، بدون نیاز به بکارگیری این افراد در سیستم اتوماسیون کشور، باید حقوق و معوقات ماهانه پرداخت کنید، زیرا این افراد توسط افراد مختلف از جمله اهالی صنعت خودرو مجبور به خوداشتغالی هستند. در زمانی که این افراد در شرکت ها وجود داشتند، تلاش برای افزایش تولید و افزایش بهره وری واقعاً بی معنی بود.

این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی واقعا می تواند به شما کمک کند تا از این وضعیت خلاص شوید و نتیجه این است که شرایط مانند شرکت هایی مانند آذربایجان، نیشکرفتفت تپهپ و هکوپکو است. بنابراین اگر خصوصی سازی خودروهای ایرانی و سایپا با چنین سبک و سیاقی انجام شود، خودروسازی کشور بیش از پیش ناکارآمد می شود.

امینی با تاکید بر اینکه احیای صنعت خودرو می تواند وضعیت صنعت خودرو را بهبود بخشد، خاطرنشان کرد: در صورت امضای مجدد توافقنامه هسته ای با ایران توسط شرکت های خودروسازی خارجی، می توانند وارد شرایط داخلی شده و محصولات و خدمات با کیفیتی را در اختیار شرکت های داخلی قرار دهند. برای مصرف کنندگان اقتصادی نیز جذاب است، اما باید دید که آیا چنین اقداماتی در صنعت خودرو انجام می شود یا خیر.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه صنعت خودرو نیاز به اصلاحات ساختاری دارد، گفت: خودروسازان در این سال ها نتوانسته اند در مسیر درست حرکت کنند اما در حال حاضر دلیلی برای پاسخگویی سطح تولید به بازار وجود ندارد. در شرایطی که شاهد واردات و اخلال هستید، خودروسازان باید با اصلاح ساختاری اساسی از این وضعیت خارج شوند.

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما