lancerbanner

استاندارد خوزستان: استعفای من سالم نیست

[ad_1]

استاندار خوزستان با تشریح اقدامات دولت در یک سال اخیر و همچنین برنامه های آتی برای رفع مشکلات استان، تامین و کیفیت آب دو برابر می شود.

صادق خلیلیان در نشست خبری امروز 11 فروردین ماه با حضور جمع کثیری از خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری ها، روزنامه ها و پایگاه های خبری آخرین اقدامات دولت سیزدهم برای حل مشکلات خوزستان را تشریح کرد.

بر اساس این گزارش، وی گفت: در یکی از روزهای پس از تشکیل دولت با استاندار خوزستان گفت و گویی داشتم و گفته شد مسئولیت را بر عهده می گیرم. قبول این مسئولیت در ابتدا سخت بود اما قبول کردم و به جلسه دولت دعوت شدم و به سوالات هیات دولت پاسخ دادم و در نهایت استاندار خوزستان شدم.

استاندار خوزستان افزود: من اهل اهواز و خوزستان هستم و به دیار آبا و اجدادی ام بازگشته ام. برنامه ارائه شده نیز بر اساس مشکلات استان و راهکارهای رفع آنها بود.

استاندار خوزستان ادامه داد: چرا در خوزستان که 2 درصد از منابع بودجه عمومی را تامین می کند، نرخ بیکاری باید بالاتر از میانگین کشور باشد؟ باید در این زمینه اقداماتی انجام شود و برنامه دو ساله تدوین شود.

وی افزود: از ابتدای روزهای کاری این برنامه دو ساله را برای تصویب به دولت ارسال کرده ایم تا مشکلات استان حل شود. در عین حال حق آبه خوزستان نیز باید مطرح شود و رئیس جمهور نیز در اولین سفر خود به خوزستان این موضوع را مطرح کرد. ضمن اینکه منابع نفت و گاز خوزستان فقط برای جمعیت کشور است. علاوه بر این، مصوبات دولت باید آماده شود و برای چند هفته کار کند.

خلیلیان گفت: اولین قسمت از برنامه این بود که اولین سفر رئیس جمهور در قالب این برنامه دو ساله ساماندهی و تصویب شود. این مصوبات اکنون تصویب و ابلاغ شده است. در نتیجه سفر رئیس جمهور به خوزستان موفق شدیم لایحه 5 میلیارد تومانی را به تصویب برسانیم.

وی ادامه داد: 2 هزار میلیارد تومان در این چارچوب برای سرمایه گذاری در خوزستان توسعه داریم و یک میلیارد تومان تسهیلات اعتباری برای حمایت از تولید و 2 میلیارد تومان برای ازدواج در نظر گرفته شده است.

سخنگوی خوزستان درباره مشکلات صنعت نیشکر نیز صحبت کرد. در این دیدار با رئیس جمهور، در این اجلاس ویژه با حضور معاون اول نخست وزیر و وزیر کشور و همچنین وزارت مربوطه، پیشنهادی برای حل مشکلات استان و هفت تپه ارائه شد.

خلیلیان ادامه داد: این پیشنهاد مطرح شد که شرکت به کشت و صنعت و صنایع جانبی واگذار شود و کار تصویب شود و در نهایت کارخانه در مسیر درست قرار گیرد.

وی همچنین زلزله اندیکا را اینگونه تشریح کرد: بلافاصله پس از حضور در منطقه توجهات به منطقه جلب شد و لایحه یک میلیارد و یک میلیون تومانی برای تصویب منطقه دریافت و کار بازسازی انجام شد. خوشبختانه 1 واحد در روستاهای مختلف اندیکا به مراحل پایانی رسیده است که با کمک کمیته امداد تا پایان سال جاری تکمیل می شود و قرار است تا پایان ماه جاری بازسازی اندیکا به اتمام برسد.

سخنگوی خوزستان گفت: این یکی از مشکلات شبکه خوزستان است. این کار به صورت فوری انجام شد و حدود 5 درصد از مشکلات حل شد. این طرح که هم اکنون در حال انجام است، در فاضلاب 9 نقطه ای رودخانه کارون مسدود می شود و تا دو تا سه ماه آینده این نقطه مسدود می شود و با اتمام این پروژه، ورودی های رودخانه کارون مسدود می شود. رودخانه کارون مسدود می شود.

وی با بیان اینکه بدنه حاکمیت کشور به عنوان یک نظام حکمرانی مورد انتقاد قرار گرفته است که از توسعه و گسترش کشور و استان حمایت می کند، اظهار داشت: این موضوع در سال 1394 به عنوان یک دستگاه حاکمیتی مورد انتقاد قرار گرفته است.

خلیلیان همچنین خاطرنشان کرد: پروژه آب استان 5 درصد از مناطق شهری و روستایی خوزستان را پوشش می دهد. این طرح امسال با طرح اضطراری در طبستان اجرا می شود و 2 متر مکعب بر ثانیه افزایش می یابد و کیفیت آب دو برابر می شود و آب از این منطقه وارد می شود. با طرح فوری غدیر به دنبال تبستان گشتیم، حجم آب مورد نظر به شهرها و روستاهای خوزستان رسید.

وی ادامه داد: در سال گذشته هزاران روستا آبرسانی شده و بخش هایی از این روستاها آب شیرین کشف کرده اند و بخش هایی از روستاها منابع آبی را حفظ کرده اند. بخشی از کارهایی که در خوزستان می توانیم انجام دهیم، نیاز به اعتبار و زمان نداریم و می توانیم با اقدامات مدیریتی درست در رابطه با راه حل و اجرا انجام دهیم.

استاندار خاطرنشان کرد: خوزستان یکی از استان های مهم کشور است اما زیرساخت های استان به ویژه به دلیل بی توجهی های چند سال اخیر سخت است. اما باید گفت مشکلات استان قابل حل است و مشکلات خوزستان باید حل شود. شرایط به گونه ای نباشد که هرکس نام خوزستان را بشنود دچار حیف و تاسف شود.

وی تاکید کرد: توسعه خوزستان جدا از توسعه کشور نیست و مورد انتقاد قرار گرفته است. خوزستان به استان های مرکزی متصل است و این موضوع برای گردشگری و تجارت اهمیت دارد.

خلیلیان به ویژه بحث انتقال آب از سرچشمه رودخانه کارون را مطرح کرد و گفت: طرح های یک طرفه توسط دولت های گذشته پیشنهاد و اجرا شده است. استان چهارمحال و بختیاری مانند کاسه آبی است که در حالات مختلف از سرچشمه آن به سرچشمه منتقل شده است اما طرح های یک طرفه آن نیمه کاره است.

وی افزود: ما با هر نوع انتقال آب که مخالف مسائل زیست محیطی و حق آبه در استان خوزستان باشد مخالفیم.

سخنگوی خوزستان در گفتگوی ویژه با موضوع تعطیلات، گفت: باید بین شرایط طبیعی استان و فعالیت های آن تعادل داشته باشیم و در این موضوع خاص مبالغه نکنیم. راه حلی برای حل مشکل وجود دارد و باید راهی برای حل گرد و غبار پیدا کنیم. اگر شرایط ایجاب می کند باید مرخصی بگیریم اما اگر شرایط برای برخی خطرناک است باید مرخصی بگیریم.

وی به ویژه از سمت خود استعفا داد و گفت: استعفای من صحیح نیست و نیازی به استعفا نیست. ما برای ملاقات به تهران رفتیم و طبق شایعه ای مبنی بر عصبانیت پرچمدار، دکتر را که احتمالاً مبتلا به معاشرت بود، دستگیر کردند و من در قرنطینه بودم.

خلیلیان به ویژه خواستار تغییر در استانداری این استان شد. برای ایجاد تغییرات در ادارات، وزرا باید دستوراتی را صادر کنند و ما پیشنهادات خود را ارائه کرده ایم، دلایل این تغییرات در وزارتخانه ها است و به ریاست جمهوری اعلام کرده ایم که تغییرات در دستگاه ها تسریع شود. توسط وزارت کشور انجام شده است.

وی همچنین با بیان اینکه تصمیم برای بازگشایی مدارس یک تصمیم ملی است و در سطح کشور تصمیمی برای بازگشایی مدارس گرفته شده است، افزود: آموزش در استان انجام می شود.

استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان محروم نیست بلکه اموالش محروم و حاشیه نشین است. زیرساخت اشعه ایکس داریم که مشکلاتی دارد و باید اصلاح شود.

او در حمایت از اتحاد ایالات متحده صحبت کرد، اما گفت که حفظ استقلال برای بسیاری مهم است. سیاست این است که شرکت ها و شرکت های بزرگ از حساب خود به استان منتقل شوند که کار بسیار خوبی است. همچنین مالیات این شرکت های بزرگ در استان پرداخت شود تا بتوانیم از این ظرفیت ها برای گسترش استان استفاده کنیم.

خلیلیان همچنین خاطرنشان کرد: محدوده یک شرکت صنعتی و کارگاهی در استان نیمه کاره و بسته است که باید در رابطه با فعال شدن این واحدها به آن رسیدگی شود. این یکی از راه های اصلی ایجاد اشتغال در استان است. تحریم ها و تاج گذاری ها در بحث اشتغال استان تاثیرگذار بوده و با تلاش برای تاثیرگذاری بر این موضوعات، شاهد افزایش تولید و ایجاد اشتغال در استان بوده ایم.

وی همچنین گفت: «ما در خوزستان از واژه «آب آبی» استفاده نمی کنیم. ما مشکل داریم که به دلیل تغییر اقلیم، کمتر پرداخت می شود. سال گذشته یکی از اقداماتی که برای حل مشکل خشکسالی انجام شد، بحث تغییر بود. خوشبختانه در این زمینه با کمک کشت جلبک بر مشکلات و معضلاتی که ممکن است در حوزه کشاورزی به وجود آمده باشد فائق آمده ایم. در حال حاضر بیشترین مشکلات آب در حوزه کرخه است اما در استان های ایلام، کرمانشاه و لرستان بارندگی خوبی نداشتیم. در شرایط فعلی می‌توانیم شرایط را مانند مدیریت سال پاییزه مدیریت کنیم و شرایط کشت جلبک را تغییر دهیم. با این حال، اقداماتی وجود دارد که می توانیم برای رفع این مشکل انجام دهیم.

استاندارد ادامه داد: کشت گندم در خوزستان در فصل پاییز به خوبی انجام شد و بخش‌های عمده کشاورزان نیز اقدام به کاشت گندم کردند. در این زمینه افزایش قیمت گندم به کشاورزان برای امرار معاش کمک می کند. خرید تضمینی گندم یک میلیون و 7000 تن را پیش بینی می کنیم.

وی گفت: با وجود مشکلاتی که در ذخایر استان وجود دارد به دنبال مدیریت صحیح هستیم و این وضعیت را پشت سر می گذاریم.

خلیلیان همچنین گفت: وزارت کشاورزی، جهاد کشاورزی و وزارت کشاورزی کشت برنج را در خوزستان ممنوع کرده اند و باید این موضوع را مدیریت کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه اجرای فاز دوم این پروژه نیازمند تامین 7 هزار هکتار امنیت مالی است، افزود:

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما