lancerbanner

حافظه جادویی بزرگترین SSD جهان در راه است!

[ad_1]

در رفتن Nimbus Data با ارائه حافظه ذخیره سازی صد ترابایتی SSD با نام ExaDrive به عنوان سازنده بزرگترین حافظه SSD در جهان شناخته شد. در حال حاضر، توماس ایساکوویچ، مدیر عامل Nimbus Data، اعلام کرده است که این شرکت در حال حاضر بر روی بزرگترین جانشین حافظه SSD جهان کار می کند که بیش از 8 ترابایت حافظه از نظر ظرفیت، عملکرد و بهره وری انرژی ارائه می دهد.

طبق گزارشات فرارو، ایساکوویچ گفت: «ما مشتاقانه منتظریم تا امسال شاهد نسل جدید SSD ها باشیم. پاسخ ایساکوویچ به این سوال که آیا این درایو مانند مدل Memory 2 Trabyte یک مدل 1.2 اینچی با اتصال SATA یا SAS و مبتنی بر TLC / QLC NAND خواهد بود یا خیر. همچنین به طور مشخص ظرفیت و هزینه این حافظه را توضیح نمی دهد.

ایساکوویچ در مصاحبه های امسال به تعداد جادویی “ترابایت” اشاره کرد. در این گفت و گو در جریان ارائه این خاطره، «سال تربیتی» اعلام شد. اما کووید، مانند بسیاری از شرکت های دیگر، زنجیره تامین مالی شرکت را مختل کرد. اکنون که تقریباً همه چیز به حالت عادی بازگشته است، برنامه‌های مربوط به درایوهای بزرگ‌تر از 3 ترابایت به مسیر خود بازگشته‌اند. 200 ترابایت بزرگترین ظرفیت هارد دیسکی است که تاکنون تولید شده است. بزرگترین هارد دیسک های موجود در حال حاضر Seagate Exos 20TB و Seagate IronWolf Pro 20TB هستند.

ssd

شرکت Nimbus Data Memory 8 Trabite ExaDrive را با ضریب 4.5 اینچ تولید کرد. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. NAND از 3 گیگابایت در سال برای تولید حافظه استفاده می کند. با این حال، مدل های فعلی عرضه احتمالی گیگابایت 3 ترابایت SSD را ارائه می دهند. 2 گیگابایت حافظه NAND نیز پیشرفته نیست و احتمالاً به دلیل عرضه و تقاضای کمتر است. اخیرا شاهد معرفی یک کنترلر جدید از Microchip به نام Flashtec NVMe 4016 بودیم که راه را برای درایوهای عملکرد و ظرفیت هموار کرد.

یک ترابایت سازگار با SSD می تواند جایگزین همه بانک های هارد دیسک در 4.5 اینچ شود.در حالی که انرژی بسیار کمی مصرف می کند، نیاز به خنک کننده کمتر و مصرف انرژی کمتری دارد، اما قیمت آن هنوز نامشخص است. درایو Trabyte فعلی 4000 1 قیمت دارد. آیا باید به کمبود رقبا توجه کرد؟ داشتن یک درایو داخلی یا خارجی ۲۰۰ Trabyte وسوسه انگیز است. اما واکنش شدید سرویس ذخیره سازی ابری یا سرویس پشتیبان ابری وحشتناک است!

منبع: techradar

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما