lancerbanner

زادمهر: فوتبال امروز به بیش از 3 بازی – سه ورزش – نیاز دارد

[ad_1]

کد خبر: 1819546 |
24 فروردین 1401 ساعت 21:50 |
4,278 بازدید |

1
دیدگاہ

امیدواریم کارهای فرهنگی فقط شعار نباشد

زادمهر پرسپولیس پرسپولیس که در مراسم رونمایی از کتاب حسین کلانی حضور داشت، از لزوم انجام فعالیت های فرهنگی بیشتر در فوتبال گفت.

به گزارش “ورزش سه”، محمدرضا زادمهر که دهمین ماه جاری در پرسپولیس حضور داشت در مراسم رونمایی از کتاب خاطرات حسین کلانی حاضر شد و با خبرنگار ما گفت و گو کرد. او گفت: «خیلی خوشحالم که اینجا هستم. آقای کلانی یکی از اسطوره های ورزش ما هستند و من در این سال ها با شخصیت آقای کلانی آشنا شدم. در زمین فداکاری می کنند و علیرغم اینکه بارها آسیب دیده اند، همچنان برای گناه ترقی که با آنها هماهنگ است و یکی از ارکان زندگی من است، تلاش می کنند. آقای کلانی لیسانس معماری از دانشگاه شهید بهشتی که در آن زمان دانشگاه ملی سابق بود و دکترای معماری از UCL دارند. آنها خوشنویس و به معنای واقعی کلمه هنرمند هستند. اولین مولفه افراد در گروه های حرفه ای و آوازی بودند. آهنگ ها ساخته شده اند و در همه ابعاد دارای فعالیت های فرهنگی و ورزشی هستند و از همه مهمتر متعلق به این جامعه هستند و نسبت به این مسائل بسیار حساس هستند.

زادمهر افزود: ایشان یکی از اعضای محترم جامعه ورزش است و شرایط خوشحالی برای چاپ او در کتاب فراهم شده است. از دستانی که این کار را کردند متشکرم. اسم کتاب معمار کله طلایی خیلی قشنگه و واقعا همونه ولی این مراسم بهتر و باشکوهتر نمیتونست باشه. اکثر ورزشکاران بی اطلاع هستند و اگر می دانند حتما حضور داشته باشند چون آقای کلانی عزیز است و خیلی دوستش دارند. من از بانیان مراسم تشکر می کنم و خوشحالم که می بینم دوست خوبی هستم، روز خوبی برای من بسازید.

وی درباره ارتباط فرهنگ و ورزش نیز گفت: متأسفانه تیتر و شعارها فرهنگی، فرهنگی و ورزشی است اما چیزی که در دانشگاه وجود ندارد کار فرهنگی است و این شعار بزرگی نیست. فضای خالی کاملا احساس می شود. چند وقت پیش برخی از دوستان من حتی کتاب و نویسنده و داستان و شرایط جامعه ورزش را نمی دانستند. یکی از افتخارات فرهنگ غنی ما شاعران و نویسندگان هستند. ما به مردمی که در این مرز زحمت کشیدند و شرایط را برای ما به ارمغان آوردند افتخار می کنیم ما با هم بیشتر آشنا شدیم و همه باید حداقل یکصد سال تاریخ ایران را بدانند. امیدواریم بحث سه امتیاز در بازی فوتبال مطرح نشود و مسائل فرهنگی، فوتبال جوانمردانه و اخلاق مطرح شود. در بازی دیشب چلسی و رئال مادرید، حرکت ناشایست یا غیر منطقی بازیکنان یا تماشاگران را مشاهده کردید؟ این مسائل نشان می دهد کار فرهنگی که نشان دهنده کسب سه امتیاز است هیچ ارزشی ندارد.

او گفت: من در ایران زندگی می کنم، اما این شغل واقعی من نیست. شرایطی پیش آمده است که من فرصت تحصیل و گذراندن وقت در خارج از کشور را دارم. دختر من در دانشگاه UCL دندانپزشکی تحصیل می کند و در تخصص است و باید این راه را تا آخر ادامه دهیم.

زادمهر به طور خاص درباره اینکه آیا ایران بازی می کند، گفت: من همه بازی ها را انجام می دهم. اما پیش فرضی هست ولی انکار نمی کنند؟ من فوتبال، والیبال، بسکتبال و هر چیزی که مربوط به این ورزش است بازی می کنم زیرا یکی از بازیکنان عرصه بین المللی هستم.

وی گفت: پرسپولیس روزهای خوبی را پشت سر گذاشته است، اما گاهی اوقات مثل بازی آخر با آلومینیوم بازی خوبی است، اما نتیجه نمی دهد و در هر صورت فوتبال. در پرسپولیس تغییرات زیادی ایجاد شد و چند بازیکن مصدوم شدند اما این بخشی از سرنوشت فوتبال است و به همین دلیل یازده استادیوم فوتبال دیگری به این دلیل وجود ندارد. باید رقابت سالم و رفاه وجود داشته باشد تا بتوانند از این فرصت استفاده کنند. در برخی موارد بازیکنان اصلی و پرسپولیس هر دو مصدوم بودند و فاصله کمی وجود داشت.

زادمهر در پایان می گوید: در این پنجره نقل و انتقالات رایگان و با کیفیت بود و مجبور شدند از بازگشتی که در بهترین حالت بود استفاده کنند. استقلال و پرسپولیس هر دو در نیمه نهایی خوب بازی کردند، اما تیم های حریف هم با مشکل مواجه شدند و یکی از بازی ها پنالتی شد و بازی دیگر در آخرین لحظات به پایان رسید.

در هر صورت یکی از زیبایی های فوتبال همین است، مثلاً در نیمه نهایی انگلیس، انگلیس یکی از دو تیم تیم شده است، زیرا یک بازی است و استرس و هیجان زیادی دارد و هر تیمی که بتواند از موقعیت ها و تجربیات خود استفاده کند. من معتقدم که هیجان و زیبایی این جام هم همین است.

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما