lancerbanner

نرخ بیکاری افزایش می یابد آیا نرخ اشتغال افزایش یافته است؟

[ad_1]

در رفتن در حالی که سخنگوی دولت می گوید بیکاری 1.3 درصد از 0.2 درصد در تبستان به 2.7 درصد در پاییز کاهش یافته است، اما تحلیلگران بازار معتقدند که این تلاش به هیچ وجه قابل توجیه نیست زیرا دولت سیزده است.در این مدت فعالیت در این رشته نیاز به توجه و توجه زیادی ندارد.

به گفته فرارو، بحران اقتصادی ایران ریشه در تعمیق بحران اقتصادی بین «دست‌آف‌ها و بخش واقعی» و «ارزش دارایی‌ها و کالاها» دارد. در مورد نسبت سال به سال دل 1 درصد (با فرض قیمت ثابت)، قیمت خانه بیش از 2 درصد است (و متعاقباً بهای تمام شده خانه و محل کسب و با فرض قیمت ثابت)، قیمت مواد اولیه و تولید مواد غذایی 5 درصد (با فرض ثبات قیمت ها و بدون توجه به قیمت مواد غذایی ناشی از جنگ اوکراین)، حداقل 5 درصد افزایش می یابد که البته افزایش خواهد یافت. کمتر از آن برای کارشناسان و متخصصان بود. تخمین زده می شود که افزایش کل نیروی کار کمتر از 5 درصد باشد. تداوم این تنش ها بخشی از تشدید بحران ساختاری اقتصادی ایران بود.

نرخ بیکاری افزایش می یابد  آیا نرخ اشتغال افزایش یافته است؟آمار رسمی بیکاری وجود ندارد
حمید حاجی اسماعیلی کارشناس مسائل اقتصادی است به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید وی با اشاره به اینکه آمار رسمی مبنی بر افزایش نرخ بیکاری به عنوان جنبه علمی وجود ندارد، گفت: آماری که مرکز آمار به عنوان نرخ بیکاری محاسبه می کند، با توجه به واقعیات بازار و همچنین آمار و ارقام و … مراکز تحقیقاتی بازاریابی فاصله معناداری را ارائه می دهد.

وی با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری در حال حاضر بالای 3 درصد است، گفت: مرکز آمار با توجه به آماری که کار می کند، نمی تواند نتایج قابل اعتمادی ارائه دهد، بنابراین در این زمینه باید سطح دقیق و علمی را محاسبه کنیم. بیکاری و اشتغال

حاجی اسماعیلی ضمن اشاره به اینکه فروش شرایط کرونی یکی از دلایل بیکاری است، افزود: همین عامل باعث کاهش بیکاری می شود.

عضو سابق شورای عالی با اشاره به افزایش فعالیت کسب و کار در نیمه دوم سال بسیار پر رنگ بود و افزود: نرخ بیکاری توسط دولت برای افزایش اشتغال محاسبه می شود، هیچ عنوانی درست نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه عملکرد دولت در زمینه افزایش اشتغال باید در شش ماهه اول سال جاری مورد ارزیابی قرار گیرد، ادامه داد: خیر، به دلیل کاهش نرخ بیکاری که دولت از آن یاد می کند، کمبود اشتغال وجود دارد که در این موارد نباید در آمار گنجانده شود.

حاج اسماعیلی با اشاره به اینکه برجام می تواند زمینه اشتغال را فراهم کند، گفت: در صورت احیای برجام، با توجه به نیروی کار ارزانی که ایران در اختیار دارد، قراردادهای خوبی برای تولید محصولات صنعتی در کشور بسته می شود. به این ترتیب، سرمایه گذاری مشترک با شرکت های خارجی در تولید محصولاتی که به موضوع اشتغال در کشور می پردازند، علاوه بر احیای برنامه می تواند به افزایش اشتغال در کشور کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: با این حال دولت باید آمادگی برای سناریوی عدم احیای برجام و همچنین تهیه برنامه برای بازار را مدنظر قرار دهد و هیچ فعالیت مثبتی برای بهبود اشتغال در کشور انجام نمی شود، اما باید به این فکر کنید که آیا دولتی که در ابتدای راه است می‌تواند برای کاهش نرخ بیکاری کار جدی انجام دهد یا مانند گذشته فقط با شاهدان رفتار کند که نتیجه آن عمل باشد، او نخواست.

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما