lancerbanner

پیش بینی رونق در بازار طلا

[ad_1]

بازار جهانی طلا و متعاقب آن بازار طلای ایران تحت تأثیر دو متغیر نرخ واقعی ارز و قیمت جهانی طلا قرار دارند. هر دو عامل در یک ماه گذشته نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده اند.

به گزارش همشهری، در انتظار تغییرات در اخبار سه ماهه پایانی سال گذشته، صد و یک نفر توان خرید عیدی از بازارهای دیگر را نداشتند و بسته به آن رکود طلا و سکه بازار تا شب عید ادامه خواهد داشت. اما تغییر شرایط اقتصادی و سیاسی در منطقه و جهان، بازار طلا و همچنین کشاورزان را در کنار هم قرار داده است.

عوامل اقتصادی و سیاسی جهانی

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در تشریح شرایط قانونی بازار طلا گفت: همچنین شاهد یکی از مهم ترین تصادفات جهان سیاسی یعنی جنگ روسیه و اوکراین هستیم که بازارهای جهانی را زیر ذره بین ویژه قرار داده است. محمد کشتی می افزاید: در حالی که پیش بینی می شود تا پایان سال قیمت جهانی اونس به 25000 برسد، این اتفاق رخ نمی دهد و این پیش بینی محقق نمی شود، اما روسیه و اوکراین می توانند تصاحب کنند. قیمت طلا برای اولین بار به هزار دلار است.» دلار نیز افزایش یافت، بنابراین علاوه بر عوامل سنتی و قیمت همیشه مؤثر طلا، عوامل و اتفاقاتی که غیرقابل پیش‌بینی بودند را نیز باید در نظر گرفت. پیش بینی تحولات بازار وی با اشاره به تغییراتی که روسیه و اوکراین در وهله اول در اقتصاد جهانی به دلیل جنگ ایجاد کرده اند، ادامه داد: افزایش قیمت نفت پس از سه سال به بشکه ای 105 بشکه که بر قیمت ها در منطقه تاثیر گذاشته و باعث افزایش جهانی شده است. طلا

عوامل داخلی موثر بر بازار

اما جدای از عوامل جهانی، قیمت طلا و سکه در بازار ایران با توجه به عوامل داخلی و همچنین اینکه مهمترین آنها نرخ ارز است، در نوسان است. خود کارخانه ها نیز تحت تأثیر شرایط اقتصادی و سیاسی، بی ثبات تر شده اند. نایب رئیس اتحادیه طلا و سکه تهران در این باره می گوید: نرخ ارز داخلی در حال حاضر به شدت به مذاکرات مرتبط است، قبل از عید فطر خبر مثبتی از مذاکرات منتشر شود، نرخ ارز آمده است. کاهش یافته اما چند روزی از توقف مذاکرات می گذرد عامل علی باعث افزایش مجدد نرخ ارز می شود. اما شواهدی مبنی بر به نتیجه رسیدن امضای مذاکرات وجود دارد، قیمت دلار در اسفند ماه به ازای هر کانال 2000 تومان کاهش یافته است، اما در حال حاضر با توجه به شرایط مذاکرات، هزار تومان اعلام نشده است. افزایش یافته است که منجر به افزایش قیمت طلا و سکه شده است.

هیچ تقاضایی برای طلا در بازار وجود ندارد

معمولاً عامل تقاضا به عنوان یکی از مؤثرترین عوامل در بازار در نظر گرفته می شود. محموله ها با اشاره به اینکه عرضه و تقاضا تحت تاثیر طلا در بازار نیست، افزود: طلا به دلیل عادی بودن جریان و وجود منابع متعددی برای عرضه آن است که معمولا تحت تاثیر عرضه و تقاضا قرار نمی گیرد، اما این عامل است. دارد اما اگر تقاضا در بازار افزایش یابد، با توجه به اینکه منبع توزیع کننده سکه به تنهایی بانک مرکزی است، رشد تقاضا و کمبود عرضه، قیمت را به میزان قابل توجهی بالا می برد و قیمت حباب دار افزایش می یابد. این عامل در روزهای قبل از عید سکه حبابی را به 5000 تومان رساند اما پس از عید با کاهش تقاضا و عرضه، سکه حبابی حداقل به خودی خود رسید و تا 5000 تومان پایین آمد.

بازار طلا در حال رونق است

پس از تعطیلات 8 هفته ای در بازارهای اصلی، چند روزی از آغاز فعالیت اقتصادی می گذرد و در حال انجام است. با توجه به شباهت روزافزون شرایط کشور به شرایط روزهای ابتدایی کرونا، به نظر می رسد بازار طلا نیز تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته است. نظر یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران نسبت به آینده بازار طلا. کشتی معتقد است: با توجه به بهبود شرایط اجتماعی از جمله تاج گذاری خاص، در جامعه مشاهده می کنیم که وجود این همزیستی و تزلزل باعث خونریزی در رگ اقتصادی کشور می شود و وضعیت اقتصادی موجود ادامه خواهد داشت. . بر اساس موضع رسمی، با توجه به شاخص های موجود، فرصت های پیشرو و اقتصاد که مبتنی بر ارزش و ارزش کشور است که در حال افزایش نیز می باشد، اعتقاد بر این است که افزایش می یابد. چرا که در سطح کشور و جهان شاهد یک تصادف غیرقابل پیش بینی هستیم.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما