lancerbanner

آیا افزایش حداقل دستمزد، مهاجرت و بیکاری وجود دارد؟

[ad_1]

در رفتن حداقل تعداد کارگران آخر سال بالاخره به پایان رسیده و البته در سال های گذشته سروصدا و سروصدا زیاد بوده است. بر اساس مصوبه شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران در سال آینده با ۱.۲ درصد افزایش به یک میلیون و ۴ هزار تومان برای خانوار ۱.۲ نفره می رسد.

به گفته فرارو، کشف حداقل یک کارگر در ماه بدون فرزند و بدون سال قبل نیز در سال آینده به حدود 2.5 میلیون تومان افزایش می یابد که نسبت به 5 نفر در سال، معادل 1.2 میلیون تومان افزایش خواهد داشت. این افزایش تعداد کارگران اکتشاف در ایران بی سابقه است.

با همه این اوصاف، هرچند برخی از کارگران از این خبر خوشحال هستند، اما صدای منتقدان بلند شده و در چند روز گذشته این موج انتقادات در شبکه های اجتماعی کم و بیش به چشم می خورد. کارمندان می گویند در این دستور با حق بیمه، حق سنوات، عیدی و پاداش کارگران، کارگران حقوق بگیر عملاً به مرز یک میلیون تومان در ماه می رسند.

کارفرمایان می گویند این موضوع به این معناست که خودشان مجبور می شوند تعداد کارگران را کاهش دهند (ادامه مطلب) و در مواردی مثلاً قراردادهایی که 3 ماه تمدید می شود ماه به ماه ممکن است تمدید شود. به عبارت ساده، کارفرما ادعا می کند که “شما نمی توانید” این میزان افزایش کار را هضم کنید.

آیا افزایش حداقل 3 درصدی در تعداد کارگران، مهاجرت و بیکاری وجود دارد؟وضعیت بازار در 3 سال
حمید حاج اسماعیلی کارشناس مسائل کاری است به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید وی با اشاره به افزایش حداقل دستمزد کارگران در سال گفت: با افزایش حداقل دستمزد در سال آینده با موج بیکاری و اخراج کارگران مواجه هستیم که چنین بحثی مطرح شده و این موضوع جدید نیست

وی افزود: طبق قانون کار حداقل دستمزد کارگران باید با توجه به نرخ تورم و همچنین خط فقر تعیین شود بنابراین در نظر گرفتن حداقل حقوق کارگران با هزینه یک میلیون و 6 هزار تومانی چیز عجیبی نیست. .

حاجی اسماعیلی با بیان اینکه در سال گذشته نرخ تورم بسیار بالا بود و حداقل دستمزد نیز بر این اساس تعیین شد، اما در سال جاری حداقل دستمزد بیش از نرخ تورم بوده است، اظهار کرد: حداقل دستمزد کارمندان و بازرگانان ثابت است. در 1 میلیون و 4 هزار تومان و هیات عالی وزیران نیز به خاطر کارگران موضوع تسلیم به دولت را در نظر گرفته است، بنابراین توافق خاصی وجود ندارد.

این کار فعال افزود: حتی اگر میزان تعیین شده بالاتر از نرخ تورم باشد، نه تنها قدرت خرید کارگران را افزایش می دهیم، بلکه در مدت زمان کوتاهی می توانیم مشکلات اقتصادی کارگران را حل کنیم. بیکاری و اخراج کارگران با موج جزر و مدی مواجه است که همزمان نیست، زیرا تولید و خدمات نیز به نسبت بهای تمام شده محصولات و خدمات افزایش می‌یابد که بیشترین بخش محصول نهایی را تشکیل می‌دهد و این روش افزایش را جبران می‌کند. .

وی ادامه داد: در حالی که سه راه برای افزایش قدرت خرید کارگران وجود دارد، اما راه اول کنترل تورم توسط دولت با توجه به وضعیت دولت و شرایط فعلی اقتصاد کشور است، در وهله دوم، دولت باید از کارگران غیرنقدی حمایت کند زیرا این موضوع در کشور حل نشده و دولت نتوانسته است متوجه آن شود، اما راه سوم افزایش حقوق نقدی است.

حاجی اسماعیلی یادآور شد: اگرچه برخی از بدترین راه ها در این رابطه وجود دارد، اما بخشی از این راه وجود ندارد، زیرا کارگران باید قدرت خرید خود را رها کنند تا بتوانند جان خود را حفظ کنند، در کوتاه مدت موثر است. و پس از گذشت چند ماه مجدداً با تمرکز فعلی بر تورم در کشور کارگران با مشکلات اقتصادی بیشتری مواجه می شوند لذا در این رابطه باید امیدوار بود که ثبات اقتصادی کشور نسبت به ثبات اقتصادی و تا حدودی فشار اقتصادی احیا شود. در برابر مردم تضعیف خواهد شد.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما