lancerbanner

“ایلان ماسک” جدید پیشگویانه به مریخ رفت

[ad_1]

ایلان ماسک در جدیدترین پیش بینی خود از قدم گذاشتن انسان بر روی سیاره سرخ می گوید: سال نهم این اتفاق را خواهد داشت، اما این تاریخ فروش ما به مریخ ممکن است بسیار خوش بینانه باشد.

به گزارش ایسنا، ایلان ماسک بار با استفاده از حساب توییتر خود پیش بینی کرد که انسان ها در نهایت در مریخ خواهند مرد. او در پاسخ به توییتی گفت که در قرن بیستم از او پرسیده شد و اولین بار بود که این اتفاق افتاد.

با این حال، این پیش بینی برای چند میلیاردر آمریکایی تبار مدیران آفریقای جنوبی و مدیر عامل کسب و کار فضایی “اسپیس ایکس” است. او در ماه دسامبر در مجله تایم نقل کرد که اگر در پنج سال آینده به مریخ نروند، مردم شوکه خواهند شد.

“ماسک” پس از انتخاب از مجله “تایم” به عنوان “شخصیت سال” پیش بینی های اصلی خود را ارائه می دهد و برنامه های خود را برای سیاره سرخ شرح می دهد. به عنوان نمونه ای از یک شهر خودکفا که از مزارع هیدروپونیک با انرژی خورشیدی استفاده می کند که قادر به پشتیبانی از سکونت دائمی انسان است.

او در گفت و گو با «تایم» گفت: کار بزرگ بعدی ساختن یک شهر خودکفا در مریخ و آوردن حیوانات و موجودات به زمین است. کشتی نوح مانند یک کشتی است. البته ما می خواهیم بیش از یک جفت از هر موجودی خود را به مریخ برسانیم، زیرا اگر از هر موجود فقط یک جفت وجود داشته باشد، کمبود آن عجیب است.

فضاپیمای SpaceX در حال پیشرفت است، اما هنوز برای مریخ آماده نشده است.

قبل از اینکه بتوان از «ماسک» برای پیش‌بینی ظاهر خود استفاده کرد، شرکت و «اسپیس ایکس» باید روی پرتاب موشک جدید «استارشیپ» که نسل جدیدی از موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و اولین خودسوزی موفق پس از این ماه است، کار کنند. ۲۰۲۱ اجرا، کامل.

او سال گذشته در مصاحبه ای گفت: «ماسک پیچیده ترین و پیشرفته ترین موشکی است که تا به حال ساخته شده است».

وی افزود: برای تکمیل طراحی «سفینه فضایی»، آوردن حداقل هزینه گردش در هر مدار و در نهایت هزینه کل به سطح مریخ با هزینه هر بار بسیار مهم است.

ماسک در این مصاحبه گفت که کانن فناوری نمی‌تواند کسی را با یک تریلیون میلیارد به مریخ بیاورد، به همین دلیل است که او می‌خواست هزینه‌های عملیاتی Starship را تا حدود ۲۰۰۱ میلیارد یا حتی ۱۰۰۳ میلیارد در سال کاهش دهد.

این یک هزینه بزرگ است. ناسا در سال اول، زمانی که مریخ به «استقامت» بازگشت، تقریباً 5 1.2 میلیون دلار برای برنامه اکتشاف مریخ اختصاص داد و 88 1.3 میلیارد دیگر را برای برنامه «آرتمیس» در سه ماهه دوم هزینه کرد.

گفته می شود که این “ماسک” اولین پرواز مداری “مداری” است که در سال جاری انجام می شود. این گام بزرگ برای بازگشت انسان در ده ماه آینده و ساخت یک خانه دائمی خواهد بود، اما نتیجه نهایی این کار در مریخ می تواند کمی طولانی تر باشد. بنابراین، طبق پیش‌بینی، قدم گذاشتن انسان در سیاره سرخ در سال چندان خوش‌بینانه نیست.

[ad_2]

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما