lancerbanner

کشف یک فنجان قهوه معادل «مشتری» برابر با جنایت!

[ad_1]

گروه بین المللی ستاره شناسان با استفاده از “نقشه ساز معیشت” یا به اختصار TESS، موفق به کشف دسته ای از قهوه های جدید شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فاز، جنایت کیهانی تازه کشف شده «TOI-2119 b» نام دارد و اندازه آن تقریباً با سیاره مشتری یکسان است، اما جرم آن 3 برابر بزرگ‌ترین منظومه شمسی است. این کشف در مجله »arXiv انجام شد. org گزارش کرد.

بین سیارات و ستارگان در وسط سیاره وجود دارد که جرم محدود بین آنها 5 تا 6 برابر جرم مشتری است. اگرچه تا کنون بیش از ده ها قهوه کشف شده است، اما کشف چنین جنایتی که با ستاره های دیگر فاصله دارد، نادر است.

اکنون گروهی از ستاره شناسان به رهبری ترون دبلیو. ترون دبلیو کارمایکل، از دانشگاه ادینبورگ در بریتانیا، کشف یک دسته قهوه دیگر را گزارش کرد که از کنار یک ستاره کوتوله M یا دسته ای از نقاط قرمز عبور می کرد. تاکنون تنها هشت مورد از این اشعار کشف شده است.

گروه کارمایکل از “تیس” برای مشاهده گونه بسیار فعالی به نام “TOI-3” استفاده کرد که در فاصله 1.5 سال نوری از زمین قرار داشت. یک سیگنال گذرا در منحنی این ستاره نورانی مشاهده شد و مشاهدات بعدی نشان داد که این سیگنال از یک فنجان قهوه نبوده است.

منحنی نور تجلی شدت نور به عنوان یک جرم آسمانی یا منطقه به عنوان موضوع زمان است.

ماموریت «تیس» که نور منحنی «TOI-2» را ایجاد کرد، از روز «اورل» آغاز شد و تا پنجم اردیبهشت ادامه داشت و دوباره از پنجم ژوئن به پایان رسید.

شعاع کل قهوه «TOI-2119 b» برابر با 4.5 مشتری است. با این حال، تخمین زده می شود که این جنایت 1.2 برابر جنایت مشتری باشد. این خوشه هر 1.5 روز یک بار به دور ستاره خود می چرخد ​​و 1.2 واحد از آن فاصله دارد. طولانی ترین فاصله زمین تا خورشید که تقریباً 4.5.5 کیلومتر است برابر با یک واحد نجوم در نظر گرفته می شود. دمای موثر این فنجان قهوه 3 سانتی گراد محاسبه شده است.

ستاره آن پدر، یعنی «TOI-1» تقریباً نصف اندازه خورشید است. درخشندگی خورشید حدود 1.2 و دمای موثر آن 5 درجه سانتیگراد است. سال 1.2 میلیارد سال تخمین زده می شود.

با ترکیب نتایج، نویسندگان این مقاله به این نتیجه رسیدند که ممکن است پیله «قهوه» «TOI-2119 b» غیرعادی و شکل نزدیک باشد، یا ممکن است به سرعت از فاصله دورتر به سیستم مهاجرت کند. هر یک از این سناریوها ممکن است و برای تایید اینکه کدام یک از آنها باید تحقیقات بیشتری روی این سیستم انجام شود.

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما