lancerbanner

نصرالله: حزب الله نقطه و جای پای موشکی می سازد

[ad_1]

حزب الله لبنان با گرامیداشت شهادت محور مقاومت گفت: حزب الله قادر است هزاران موشک را نشانه بگیرد.

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله از اعضای جنبش حزب الله لبنان امروز (چهارشنبه) در مراسم یادبودی سخنرانی کرد.

جنبش حزب الله لبنان با تبریک سالروز ولادت امیرالمومنین (ع) به مناسبت تحول منطقه و جهان در آغاز نهضت، خاطرنشان کرد: از والدین خود به خاطر تربیت، محبت و تربیت تشکر می کنیم. ما از کودکی.»

در ادامه سید حسن نصرالله آمده است: «یک سال از شهادت شیخ راغب حرب و دو سال از شهادت سید عباس و از جانب او شهید ام یاسر و فرزندش حسین از دنیا رفتند. 5 سال از شهادت جهادگر حاج عماد مغینا و 5 سال از تاسیس مقاومت اسلامی و حزب الله می گذرد.

حزب الله افزود: سال برای ما سال تصمیم، استقرار، آغاز، آغاز نهضت و تداوم آن بود. این راه با خون شهدای ما آبیاری شده است و هر کاری که امروز انجام می دهیم به خاطر همین خون است.

سید حسن نصرالله همچنین خبر داد: مجموعه های کاملی از آثار سید عباس منتشر شده و در روزهای آینده عرضه می شود. این هدیه از تاریخ و حضور ماست. مجموعه کامل آثار شیخ راغب تکمیل و ارائه خواهد شد. چند روز بعد با شبکه المنار مصاحبه ای با عباس الموسوی انجام شد و همایش فکری و فرهنگی پیرامون زندگی و اندیشه سید عباس برگزار می شود.

برپایی مقاومت از طریق سرداران شهدا

حزب الله افزود: ما نه ادعایی داریم و نه مقاومت را تصاحب می کنیم. ما نگفتیم ما بودیم که مقاومت را پایه گذاری کردیم، بلکه فرماندهان شهدا بودند که این کار را کردند. سال حمله “یک تهدید فوق العاده برای لبنان، منطقه، رویای فلسطین و سوریه” بود. اما بزرگترین تهدید علیه لبنان بود. هویت لبنانی در معرض تهدید قرار گرفت و این کشور در آستانه به اسرائیل تحویل داده شد. ما باید ثبت کنیم که مقاومت و همه گروه‌های آن، از جمله حزب‌الله، هویت لبنان را حفظ کرده‌اند.»

سید حسن نصرالله ادامه داد: این مقاومت است که با خون، فداکاری و جهاد این هویت را حفظ کرده و در آینده نیز این هویت را حفظ خواهد کرد. مقاومت اسلامی لبنان در مواجهه با پروژه صهیونیستی از منظر پست و کیفی متولد شد. این مقاومت برای این ایجاد شد که سایر گروه های حاشیه با آن رقابت کنند. اینجا بود که شیخ راغب حرب با چهره ای صاف و سخت بیرون آمد و دادخواهی کرد.

جنبش حزب الله لبنان افزود: روش تثبیت شده، مقاومت، راه، برپایی این مقاومت و تبدیل آن به موجودیت سازمان یافته، با سید عباس قوی، پایدار و جامع بود. سید عباس عنوان پایداری و حرکت ما در راه پیروزی بود. با حاج عماد مغنیا مقاومت در مرحله عمل، تغییر معادلات، سرنگونی رژیم دشمن، نابودی اسطوره شکست ناپذیر بودن ارتش و در عین حال ایجاد و گسترش توان و گسترش آن کم و کیفی شد.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: «عماد مغنیه در این راه همان لقبی را داشت که شیخ راغب در حال جنگ بود و سید عباس به آنها وعده داد. این پیروزی به دست حاج عماد به دست آمد. حاج عماد حق دارد حریم هوایی را گسترش دهد، نوآور باشد و این مقاومت را گسترش نظامی و امنیتی دهد مقاومت در برابر این همه پیروزی و افتخار در راه خدا و با یاری و استقامت او، برنامه‌ریزی و تلاش با پشتکار و صبر و استقامت و جهاد.»

سقوط و سقوط رژیم صهیونیستی

حزب الله ادامه داد: مقاومت با همه توطئه ها و سختی ها در داخل و خارج از لبنان دفاع می کند و از ملت فلسطین حمایت می کند و چشمانش به شهر مقدس است. برخی تصور می کنند که آینده منطقه به عنصر سومی به نام اسرائیل گره خورده است و برای آینده منطقه نمی توانیم بدون یک نگاه به آن نگاه کنیم. ما معتقدیم که این رژیم موقتی است و گذشته است. سقوط این رژیم از سالی آغاز شد که مقاومت لبنان دشمن را مجبور به عقب نشینی از بیروت، صیدا، بقاع غربی، روسیه و نبطیه کرد تا برود و پشت این سد امنیتی معروف پنهان شود.

سید حسن نصرالله ادامه داد: در آن سال بود که اسرائیل بزرگ سقوط کرد. تمام مسیر این رژیم یک مسیر است و تنها ارزیابی نیست. ما اسرائیل را در آستانه فروپاشی می بینیم و این تنها مسئله زمانه است، نه بیشتر. آینده منطقه با آنچه حسابداران دیگر بر آن ساخته اند متفاوت است. ما به عنوان گروه مقاومت در لبنان که جوانان آن را تهدیدی محدود می دانند، در حال مبارزه با تحولات روزمره این رژیم هستیم.» ما در تنگنای یک رژیم و بحران هستیم. حتی گروه‌هایی از کشورهایی که روابط خود را عادی کرده‌اند و برای نجات این رژیم تلاش می‌کنند، برای نجات جان دشمن تلاش می‌کنند.»

حزب الله افزود: در اشغال اسرائیل، تمایل اشغالگران به تحمل خطرات جنگ و اعتماد به نیروها و نهادهای خود افزایش یافته و مهاجرت معکوس افزایش یافته است. وضعیت اقتصادی در این رژیم وخیم و فاجعه بار است و نرخ بیکاری بالاست. ما سربازان دشمن را در مرز لبنان در اشغال دنبل برای غذا دیده ایم. هیچ راه حل سیاسی برای مشکل وجود ندارد. فقط امید، امید و جدیت هست که در چند سال به دست می آید، امید هست.

حزب‌الله موشک‌های نقطه‌ای و ردپایی ساخت

سید حسن نصرالله همچنین گفت: اسرائیل در سال های اخیر به این نتیجه رسیده است که جنگ هزینه بر است و اصطلاح جنگ فرسایشی را ابداع کرده است. [در استراتژی مذکور که در سه دهه اخیر توسعه یافته است، یک طرف سعی خواهد کرد در حدفاصل بین دو جنگ توانمندی‌های طرف مقابل، ساختار سازمانی، تسلیحاتی و انسانی آن را تضعیف کند]. ایجاد اختلال در حملات ترانزیتی از ایران به لبنان یک تهدید بود. اما مقاومت این تهدید را به فرصت تبدیل کرده است و اکنون می گویم که جنگ نتایج بسیار خوبی برای ما داشته است. من به دشمن می گویم که ما توانایی هدف قرار دادن هزاران موشک خود را ایجاد کرده ایم و از چند سال پیش این کار را شروع کرده ایم و موشک های خود را هدف قرار داده ایم و نیازی به انتقال دیگری از ایران نداریم. مکتب مقاومت، مکتب عماد مغنیه و قاسم سلیمانی است که تهدید را به فرصت تبدیل می کند.

حزب الله می افزاید: من به دشمن می گویم منتظر شما هستیم و با یاری خداوند و مقاومت هوشیارانه این احتمال وجود دارد که در موقعیت عملیات انصاریه. [عملیات انصاریه، کمینی بود که حزب‌الله ۲۴ سال پیش (۱۹۹۷) در روستای انصاریه برای شماری از کماندوهای صهیونیستی گذاشت و دوازده‌نفرشان کشته شدند] بیا بریم. سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود خطاب به اشغالگرانی که به موشک ها اشاره می کنند، گفت: ما منتظرت هستیم ما امروز ساخت پاپادا را در لبنان – و در گذشته – آغاز کرده ایم.

سید حسن نصرالله همچنین تاکید کرد: اما تصمیم به فعال سازی در پایین ترین سطح نسبت به پهپادا گرفته شد. دشمن سربازان داخل را جذب خواهد کرد [کشور] او تمام تلاش خود را برای جبران ناتوانی لبنان در اعزام کرد. در حالی که بخش هایی از کشور نشسته و دستبند بسته بودند و سفارت آمریکا میلیون ها دلار خرج می کرد، مقاومت امسال جامع ترین برنامه آموزشی و آمادگی خود را در ده سال گذشته در تبستان و بیهار اجرا کرد. مقاومت در مجاورت در جریان است، تا آنجا که به گسترش مربوط می شود.

حضور فعال حزب الله در انتخابات

حزب الله در بخشی دیگر از سخنان خود درباره انتخابات داخلی لبنان به ویژه گفت: چه. ما با جدیت، توانمندی و مسئولیت پذیری در انتخابات شرکت خواهیم کرد. شعار ما در این انتخابات «ما ایمان داریم، حمایت می کنیم و سازماندهی می کنیم» است.

حق آزادی بیان مردم یمن و بحرین

سید حسن نصرالله نیز به مردم بحرین و یمن اشاره کرد و درباره آنها گفت: ملت مظلوم یمن حق دارد علیه کودکان، زنان و مردان سخن بگوید این همان افرادی هستند که مورد حمله سعودی ها قرار می گیرند».

رهبر مقاومت لبنان در پایان گفت: درست است که زندگی فقط یک موشک نیست. اما موشکی است که از جان، کشور، حاکمیت، مردم، مرزها و عزت محافظت می کند. بخش‌هایی از رقابت‌ها در کشور بیش از 30 سال است که در اختیار وزارتخانه‌ها بوده و در 15 سال گذشته دیگر بخش‌های کشور… با مرزهای کشور چه کرده‌اید؟ و با مرزهایی که بیرون آمد؟ مرزهای آمریکا و عربستان سعودی در لبنان چه شد؟

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما