lancerbanner

برنامه جدید اردوغان برای مقابله با تورم چیست؟

[ad_1]

ارزش کالاهای اساسی و مواد غذایی ترکیه که از طریق مالیات افزایش یافته است، در تلاش برای مبارزه با تورم، این کشور را تحت تأثیر قرار داده است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده است که دولت علاوه بر افزایش مالیات، از شرکت ها و شرکت های مواد غذایی می خواهد تا قیمت ها را تا 5 درصد کاهش دهند. به گفته رسانه ها، انتظار می رود کاهش مالیات از روز دوشنبه اجرایی شود.

به گزارش فارس، اردوغانان اعلام کرد: مالیات بر محصولات غذایی بین 1 تا 1 درصد کاهش می یابد و بر اساس آمار رسمی ماهانه تورم در کشور 1.2 درصد افزایش می یابد. از 5 درصد این در حالی است که اردوغان اصرار دارد که اجازه ندهیم تورم در ترکیه فشار بیشتری به مردم وارد کند.

منتقدان دولت اردوغان می گویند که این کشور این مشکلات را به دلیل سیاست های اشتباه اردوغان و اصرار بر کاهش قیمت ها تحمل می کند. اردوغان معتقد است که تورم بیشتر عامل تورم در کشور است در حالی که مخالفان او این نظریه را قبول ندارند.

بر اساس این گزارش، لیر ترکیه در هفته جاری ۴۹ دلار به ازای هر دلار ۱.۲ کاهش یافت و ارزش پول این کشور ثابت ماند، هرچند نسبت به آذرماه ۳۶ ۱.۲ در هر دلار تقویت شد.

علاوه بر این، بزرگترین مشکل پیش روی خانوارها در این کشور افزایش قیمت انرژی است در حالی که مقامات این کشور در وهله اول تعرفه برق را افزایش داده اند. با این محاسبه هزینه انرژی برای خانوارها تا 2 درصد و برای مشاغل تا 5 درصد رشد داشته است. فشار بر قیمت انرژی به حدی است که بسیاری از بنگاه های کوچک و حتی رستوران ها برای افزایش تعرفه انرژی خود در شبکه مجازی تعرفه های خود را افزایش می دهند و اعتراض خود را علنی می کنند.

مقامات ترکیه بالاخره تعهد خود را به اقتصاد این کشور برای نجات اقتصاد این کشور اعلام می کنند. آنها همچنین برای تشویق مردم به این کار، کلیپ های خود را در رسانه ملی به نمایش گذاشتند. اردوغان اصرار دارد که برای کاهش تورم، اقبال باید ملی‌تر شود. از سوی دیگر بر استفاده از طلا به عنوان سرمایه گذاری تاکید دارند.

نورالدین، وزیر اقتصاد و دارایی، مردم ترکیه را تشویق می کند تا از ذخایر طلا در کنار پول ملی مراقبت کنند.

مشکلات ترکیه از یک سال پیش با افزایش تورم آغاز شد، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور معتقد بود که افزایش قیمت ها مشکل اصلی اقتصاد این کشور است، اما مقامات اقتصادی نه تنها این کشور را نپذیرفتند بلکه اعتراض کردند که چنین اقتصادهایی نباید اردوغان در دو سال گذشته به تعدادی از مسائل اقتصادی در این کشور پرداخته است، اما مشکلات اقتصادی ترکیه همچنان باقی مانده است.

ترکیه واردکننده انرژی است و قیمت انرژی از جمله نفت و گاز را به این کشور افزایش داده است. اعتراضات به خیابان در ماه های گذشته در این کشور آمده و رفته است.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما