lancerbanner

بازپرداخت وام بدون ضامن؛ بانک ها دنبال بهانه نباشند!

[ad_1]

در رفتن در پی دستور ابراهیم رایس مبنی بر بازپرداخت وام های بانکی بدون ضمانت به مستمری بگیران و مستمری بگیران از طریق اعتبار اعتباری به مبلغ 50 و 100 میلیون تومان، تمامی بانک های دولتی و نیمه دولتی، در اطلاعیه رئیس کل بانک مرکزی در نهایت اعلام کردند که این امر اجرایی نمی شود. سال . .

به گزارش فرارو، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک ها موظف به بازپرداخت وام های جزئی در چارچوب مقررات موجود کشور طبق نظام قبلی هستند و به هیچ وجه نباید وام داده شود و ممکن است مقررات جدیدی ابلاغ شود. گذشته و حال را متوقف کنید، بنابراین روند فعلی باید ادامه یابد.

صالح آبادی گفت: بانک مرکزی در تلاش است تا پایان سال مقررات موجود را برای تسهیل ضمانت‌ها و تقویت اعتبار بازنگری کند تا ساختارهای جدید بر این اساس اعلام شود، بنابراین رویه‌ها و مقررات موجود باید تا پایان سال ادامه یابد. روند بازپرداخت وام های خرد در جامعه مختل می شود.

این در حالی است که احسان خاندوجی وزیر امور اقتصادی و دارایی از مدیران عامل بانک خواسته است که هر چه سریعتر بخشنامه ای در سایت بانک خود برای ارائه مزایای زیر 100 میلیون تومان بدون ضمانت صادر کنند تا بتوانند پرداخت کنند. از جزئیات و وضعیت آنها آگاه باشید. همچنین نحوه نظارت و اعتراض به عملکرد شعب در سایت بانک درج شود.

وی افزود: وزارت اقتصاد انتظار دارد ظرف 48 ساعت پس از اعتراضات مردمی برای پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن پاسخ داده شود. به مدیران ارشد بانک‌ها می‌گویم در صورت تخلف از قوانین بانک در این زمینه از تغییر مدیر شعبه خود دریغ نکنید. ماه از سال، زمینه را تعیین کنید.

توقف بازپرداخت وام بدون ضامن؛  شاید از اول سال آینده اجرا شود!بانک ها به دنبال بهانه نباشند
کامران ندری، کارشناس بانکی گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه بانک‌ها می‌توانند دستور رئیس‌جمهور مبنی بر بازپرداخت وام‌های زیر 100 میلیون تومان را بدون مصوبه وزارت اقتصاد و بدون ضامن اجرا کنند، گفت: اینکه بگویم بانک‌ها در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای این کار را ندارند، به نظر من قابل قبول نیست. نظر.” زیرا برای وام‌های کوچک بین 100 تا 50 میلیون تن، بانک‌ها از امکانات و زیرساخت‌های خوبی برای اعتبار دادن به مشتریان برخوردار هستند و به همین ترتیب بانک‌های اطلاعاتی آن‌ها مسئولیت این امر را بر عهده دارند.

وی افزود: اگرچه ممکن است در ابتدا این امر ایده آل نباشد، اما برای بهره مندی از مزایای آن کافی است که مشتریان کوچک بانک ها را بشناسیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، بنابراین بانک ها باید در این زمینه با مشتریان برخورد کنند و هیچ عذری وجود ندارد. قابل قبول نباشد

نادری گفت: اما در مورد مشتریان بزرگ و بزرگ مانند بنگاه ها و شرکت های تولیدی و تجاری، شرکت اعتباری ایرانیان هنوز شرایط لازم برای مدیریت وام کلان مشتریان بانک را ندارد و نیاز به تامین آن دارد، اما در در مورد مشتریان کوچک هیچ مانعی وجود ندارد و بانک ها باید با شرایط جدید وام دهند.

کارشناسان بانکی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی و توسعه یافته دارای آژانس های رتبه بندی و اعتبارسنجی ویژه هستند، می افزایند: در کشور ما نیز می توان چنین مؤسساتی را برای مشتریان کوچکتر راه اندازی کرد تا بانک ها بتوانند با سهولت بیشتری به آنها کمک کنند.اطلاعات لازم در مورد میزان بدهی افراد برای بازپرداخت. و موسسات دارای توان مالی و اعتباری، لذا در صورت فراگیر شدن این گونه موسسات در کشور، ارائه سایر مزایا پیچیده، زمان بر و طاقت فرسا نخواهد بود.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه سیستم سنتی وام دهی باید به سمت وام های مبتنی بر شناسایی حرکت کند، ادامه داد: بانک ها برای وام دهی به روش متعارف هزینه زیادی دارند که اگر این روش کنار گذاشته شود و به طور کلی جایگزین استانداردسازی وام شود، البته بانک ها زمان و می توان پس انداز کرد، برای مردم هم صدق می کند، پس بهتر است بانک ها در این زمینه سردرگمی ایجاد نکنند و این کار را انجام دهند.

نادری با اشاره به اینکه نظام بانکی این روزها حال و روز خوبی ندارد، افزود: به دلایل مختلف این روزها وضعیت بانکی خوب نیست، اقتصاد ایران نیز یک سیستم بانک محور است و انتظارات از بانک ها همیشه بالا بوده است. اما با محدودیت منابع نیز مواجه هستند، بنابراین نظام بانکی باید اصلاح شود تا بتوانند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما