lancerbanner

علائمی که نشان می دهد بدن شما ممکن است عدم تعادل هورمونی داشته باشد

[ad_1]

ممکن است خواب خوبی نداشته باشید یا اشتهای زیادی نداشته باشید. یا ممکن است ضربان قلب را احساس کنید. عدم تعادل هورمونی اغلب ناراحت است و علائم و درمان های واضحی وجود دارد. در مورد آن بخوانید.

به گزارش Medicalnewstoday، عدم تعادل هورمونی زمانی رخ می دهد که هورمون ها در جریان خون بسیار زیاد یا کم باشد. به دلیل نقش اساسی آنها در بدن، حتی یک عدم تعادل هورمونی کوچک می تواند عوارض جانبی در سراسر بدن ایجاد کند.

هورمون ها مواد شیمیایی هستند که توسط غدد موجود در سیستم غدد درون ریز تولید می شوند. هورمون‌ها از طریق جریان خون به بافت‌ها و اندام‌ها می‌رسند و به اندام‌ها پیام می‌دهند که چه کاری انجام دهند و چه زمانی آن را انجام دهند.

به یاد داشته باشید که هورمون ها برای کنترل بیشتر فرآیندهای اصلی بدن مهم هستند و بنابراین عدم تعادل هورمونی می تواند بر انواع عملکردهای بدن تأثیر بگذارد.

به کنترل هورمون ها کمک می کند:

متابولیسم و ​​اشتها
· تپش قلب
چرخه خواب
چرخه تولید مثل
توسعه عمومی
سطح خلق و خو و استرس
· دمای بدن

زنان و مردان به طور یکسان ممکن است تحت تأثیر عدم تعادل انسولین، استروئیدها، هورمون رشد و آدرنالین باشند. زنان همچنین ممکن است عدم تعادل استروژن و پروژسترون را تجربه کنند، در حالی که مردان ممکن است عدم تعادل تستوسترون را تجربه کنند.

علائم عدم تعادل هورمونی

علائم عدم تعادل هورمونی بستگی به غدد و هورمون هایی دارد که تحت تأثیر قرار می گیرند. علائم مرتبط با شایع ترین علل عدم تعادل هورمونی عبارتند از:

صورت متورم
تاری دید
ناباروری
تورم
تشنگی بیش از حد
موهای نازک و شکننده
خستگی بی دلیل و طولانی مدت
تغییرات در اشتها
شما باید کم و بیش از حد معمول به دستشویی بروید
سردرد
افسردگی
دلخوری و اضطراب
تغییرات در سطح قند خون
استخوان های ضعیف
تغییرات در ضربان قلب
فشار خون تغییر می کند
پوست بسیار خشک یا مشکلات پوستی
تغییر در حساسیت سرما و گرما
خوابیدن سخت است
تعریق بی دلیل یا بیش از حد
افزایش وزن یا کاهش وزن غیرقابل توجیه
تورم در گردن

برخی از علائم را توضیح دهید

نوسانات خلقی می تواند باعث تغییرات خلقی و افسردگی در طول روز شود و در طول روز منجر به سندرم پیش از قاعدگی شود. اگر احساس اضطراب در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد می کند، ورزش کنید، از الکل اجتناب کنید و کمتر سیگار بکشید.

قاعدگی شدید یا دردناک اگر با علائمی مانند درد شکم، کمر درد، یبوست و مقاربت دردناک همراه باشد، ممکن است نشانه کیست و فیبروم باشد که باید سابقه خانوادگی خود را در نظر بگیرید و به پزشک مراجعه کنید. اگر دارو موثر نباشد، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید.

بی خوابی و کم خوابی به دلیل تولید کم استروژن و پروژسترون. تعریق شبانه خواب شما را مختل می کند. بهتر است با پزشک خود صحبت کنید و آزمایش هورمونی بدهید. پوشیدن لباس های نخی، اتاق خواب های سرد و تاریک و ورزش به شما کمک می کند.

افزایش وزن غیر قابل توضیح این ممکن است به این دلیل باشد که تیروئید شما هورمون های لازم را ترشح نمی کند و در نتیجه متابولیسم شما تنظیم نمی شود. سندرم تخمدان پلی کیستیک یا یائسگی می تواند منجر به چاقی شکمی و افزایش وزن شود. در این شرایط ورزش کنید و با متخصص زنان خود در مورد درمان علائم کیست یا یائسگی صحبت کنید.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما