lancerbanner

گفتگوی وین بین ایران و آمریکا در جام جهانی!

[ad_1]

روزنامه مصری الاهرام با اشاره به ائتلاف ایران و آمریکا در گروه B جام جهانی قطر، در گزارشی به قلم وحید عبدالمجید، با نوع جدیدی از افسار در مقایسه با نوشته آمریکایی «ایرانی» اشاره کرد. هیچکس نمی تواند قرعه کشی جام جهانی را کنترل کند، این فریاد شفافی است که در فضای باز و در چشم میلیون ها تماشاگر در سراسر جهان اجرا می شود. امسال تساوی آمریکا و ایران رقابت های زیادی را به همراه داشته است.

این اولین بار نیست که دو ملت با هم در زمین فوتبال بازی می کنند، دو کشور اول در جام جهانی بازی می کنند. سطح تنش بین واشنگتن و تهران امروز به میزان قابل توجهی کمتر از تنش رئیس جمهور دونالد ترامپ است. ایالات متحده فعالانه به دنبال احیای معاهده منع جامع آزمایش های هسته ای (CTBT) است که در سال جاری بین ایران و گروه 1+5 امضا شد و پس از خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، استعفا داده است.

در مذاکرات سختی که همزمان با قرعه کشی جام جهانی انجام شده، پیشرفت ملموسی حاصل شده است. به احتمال زیاد توافق به موقع برای دیدار دو تیم ملی در پایان آبان ماه انجام خواهد شد. روابط ایران و آمریکا در آن زمان به قدری متشنج بود که تیم ملی دو کشور در جام جهانی- فرانسه دوشادوش هم پیش رفتند.

یک سال قبل از جام جهانی در فرانسه، محمد خاتمی به عنوان پنجمین رئیس جمهور ایران، جستجوی خود را برای تلاش برای کاهش تنش با واشنگتن از طریق گفتگو، ظاهراً با واشنگتن در هر زمان ممکن، به همین دلیل آغاز کرد. در نتیجه، “پیروز شد، در حریم هوایی دوستانه برگزار شد”، اگرچه برخی از رسانه ها پیش بینی کرده اند که درگیری گسترده بین هواداران در ورزشگاه حضور خواهد داشت. قبل از شروع بازی حتی بازیکنان دو تیم دست به دست هم دادند و به یکدیگر تبریک گفتند.

این سوال امروز است. آیا بازی بعدی از نظر نوار و فضا مشابه خواهد بود یا دو تیم بدتر از یکدیگر خواهند بود؟ پاسخ آنقدر زیاد است که در «مذاکرات» نمی توان روی آن توافق کرد.

تیم های ایران و آمریکا در تاریخ آذر و قطر در ورزشگاه قطر به مصاف یکدیگر رفتند.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما