lancerbanner

کوچکترین باتری دنیا یک دانه غبار است!

[ad_1]

در رفتنمحققان دانشگاه فناوری ارتباطات آلمان کوچکترین باتری جهان را به عنوان مدل اولیه ارائه کردند. باتری به عنوان “ذخیره انرژی انگیزشی در کمتر از یک میلی متر مربع” توصیف می شود.

طبق گزارشات فرارو، اندازه این باتری تقریباً به اندازه یک غبار کوچک است که می تواند کوچکترین صفحه نمایش رایانه های جهان را برای حدود ده ساعت تغذیه کند. این باتری ها در دستگاه های کوچک میکروالکترونیکی مانند موجودات حسی کوچک و ایمپلنت های کوچک پزشکی استفاده می شوند.

امروزه میکروب ها یا انرژی بسیار کمی تولید می کنند یا از محدودیت هایی در محیط استفاده می کنند یا به اندازه کافی کوچک نیستند، اما باتری های جدید می توانند این قالب ها را حذف کنند. نسل فعلی میکروب ها با تشکیل لایه ای روی سطح ایجاد می شود که باعث می شود سطح ذخیره انرژی بسیار پایین باشد و محدودیت هایی در کوچکی آن وجود دارد. برای حل این مشکل، سیستم جدید شامل پیچیدگی‌های استفاده از همان فیلم‌های مورد استفاده در میکرو باتری‌های فعلی است که می‌تواند آن‌ها را آزاد کند و دوباره آن‌ها را قادر به جذب انرژی کافی برای تولید و رها کردن یک کامپیوتر کوچک کند.

باتری //
تیم آلمانی هدف خود را اختراع باتری با قابلیت باتری که می تواند تا 5 میکرووات انرژی در هر سانتی متر مربع را در خود جای دهد، تعیین کرده است. این مقدار انرژی برای اکثر موارد استفاده از میکروسکوپ کامپیوتری (از جمله اندازه گیری دمای اتمسفر) مناسب است. تیم تحقیقاتی از جدیدترین فناوری برای تولید جدیدترین باتری‌ها استفاده کرد که توسط تسلا برای تولید باتری‌های الکترونیکی در مقیاس بزرگ برای باتری‌ها استفاده می‌شود. از روش “سوئیس رول” یا “میکرو اوریگامی” برای ایجاد محصولاتی استفاده می شود که با کلیپ های تولیدی موجود سازگار بوده و امکان خروج از تولید را داشته باشند.

اندازه این باتری ها کمتر از یک میلی متر بر متر مربع با حداقل مصرف انرژی 3 میکرووات در ساعت بر سانتی متر مربع است، اما با وجود خود همچنان می تواند آنها را در یک گیره ادغام کند. پروفسور اولیور اشمیت، یکی از نویسندگان این مقاله، می گوید: “پتانسیل بهینه سازی عالی برای این فناوری وجود دارد و می توان انتظار داشت که باتری ها در آینده بسیار قوی تر شوند.” بدیهی است که این فناوری نباید به عنوان یک توسعه هوشمند در نظر گرفته شود و ریاکاری، به خصوص برای باتری های بعدی آیفون، کمی دردسرساز است. با این حال، محققان امیدوارند پتانسیل این باتری‌ها را در ریز نانوذرات و استخرهایی مانند اینترنت اشیاء، ایمپلنت‌های کوچک پزشکی، سیستم‌های میکروبیولوژیکی و دنیای الکترونیک به دست آورند.

منبع: gizmochina

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما