lancerbanner

کشف یک “سرزمین” در فاصله 5 سال نوری!

[ad_1]

در رفتن ستاره شناسان در مجاورت کمی رنگ قهوه ای مایل به قرمز به نام راس 508 که تنها 1.5 سال نوری با ما فاصله دارد، به کیهان تایید کرده اند که این جنایت تنها 3 برابر زمین است. با توجه به اینکه ما سیاره را جرم می دانیم، این بدان معناست که احتمالاً جهان به اندازه ای زمینی یا گرانشی است که گازی و جالب تر از این است که خود سیاره در فاصله ای از خود ستاره قابل سکونت باشد.

طبق گزارشات فرارو، این سیاره که Ross 508b نام دارد به قدری دور است که برای حیاتی که ما می شناسیم قابل سکونت نیست. با این حال، این کشف، اولین موردی است که در یک مطالعه جدید با استفاده از رصدخانه تلسکوپ سوبورو از رصدخانه ملی نجوم ژاپن (NAOJ) استفاده می‌شود، استفاده از تکنیک‌های مورد استفاده برای چرخش سیارات کوچک به دور ستارگان کوچکتر را نشان می‌دهد.

شکار سیارات به دلیل طبیعت که ما معتقدیم این سیارات متوقف شده اند تا حد قابل سکونت متوقف شده است. ما تنها قسمت زمین هستیم سیارات نسبتا کوچک در فواصل خود حرکت می کنند تا دمای مایع روی سطح آن را تحمل کنند. این همچنین به عنوان “منطقه قابل سکونت” شناخته می شود. اما بدیهی است که این تنها عامل شکل گیری حیات در یک سیاره نیست، مثلاً مریخ نیز در منطقه قابل سکونت است.

تکنیک اصلی برای گرفتن سیارات روش “گذر” است. این دقیقاً همان کاری است که ناسا تس ​​و کپلر در زمان شکار این سیاره توسط تلسکوپ انجام می دادند. ابزاری که بر ستارگان می تابد و لحظات منظم را در پرتو آنها تنظیم می کند، مانند جسمی است که بین ما و ستارگان به طور منظم حرکت می کند. اعماق این گذر توسط بدن برای محاسبه جرم استفاده می شود، به این معنی که هر چه منحنی بزرگتر باشد، سیارات بزرگتر هستند. در زمان نگارش این مقاله، 3 سیاره پدید آمده اند که با این روش خلق شده اند.

در سال سوم، یک تیم بین المللی از ستاره شناسان به رهبری NAOJ، با استفاده از تلسکوپ سوبارو، شروع به کاوش در ستارگان قرمز درخشان برای کشف سیارات درخشان کردند. سیاره راس 508b، که در مقالاتی به رهبری هیروکی هاراکاوا، تلسکوپ نجومی سوبارو شرح داده شد، اولین سیاره ای بود که در این پروژه کشف شد. این سیاره تقریباً 2 برابر زمین است و هر 1.5 روز یک بار به دور ستاره می چرخد. شاید متوجه شده باشید که بسیار نزدیک به مدار زمین است. اما راس 508 بسیار کوچکتر و کمتر آفتابی است. در آن فاصله، تابش ستارگانی که Ross 508 b ساطع می کنند، تنها 1.2 برابر تابش ساطع شده از زمین است، بنابراین آن را به یک ستاره قابل سکونت در منطقه تبدیل می کند.

کشف این سیاره برای مطالعه جهان های آینده بسیار مهم است. دانشمندان می گویند TASS می تواند در آینده نزدیک داده های عبوری کافی را برای ستاره شناسان فراهم کند تا مشخص کنند که آیا این سیاره منبسط شده است یا خیر. چنین مشاهداتی ممکن است به دانشمندان کمک کند تا جهان هایی را که ممکن است بیشتر قابل سکونت باشند، شناسایی کنند.

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی گرفی-فرارو

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما